LIJEPA PRIČA NEDJELJOM

Tvrtku je pokrenuo s 18 godina, tri godine kasnije posluje diljem svijeta

Tvrtku je pokrenuo s 18 godina, tri godine kasnije posluje diljem svijeta
Foto: CircuitMess

STEM područje u Hrvatskoj se već dugo promovira kao poželjna djelatnost. Poznavanje prirodnih i tehničkih znanosti, a posebno novih tehnologija, i u Hrvatskoj je već odavno gotovo siguran put do dobrog zaposlenja. No mnogi koji su zakoračili u STEM svijet ni ne traže posao kod drugih, već sami pokreću vlastite biznise. I imaju uspjeha u tome. 

Jedan od njih je i 21-godišnji Karlovčanin Albert Gajšak. Tvrtku CircuitMess je osnovao još kao srednjoškolac 2017. godine, a danas u njoj radi 15 zaposlenika. Mentor i suvlasnik tvrtke je Tomislav Car, suvlasnik Infinuma, zagrebačke IT kompanije. Osim što je suvlasnik CircuitMessa, Gajšak je i njen direktor te operativno vodi tvrtku. 

Hobi pretvorio u vlastiti biznis

“Elektronika je bila moj hobi još od malih nogu. U osnovnoj i srednjoj školi bavio sam se programiranjem i robotikom. Zato sam i odlučio pokrenuti svoj biznis upravo u tom području”, objašnjava Gajšak za Index.

Prvi proizvod koji je lansirao na tržište bila je MAKERbuino uradi-sam igraća konzola, a nakon nje MAKERphone (sada Ringo) - uradi-sam mobilni telefon. Suština tih proizvoda je da ih kupac sam sastavi i tako stekne znanja i vještine iz elektronike i programiranja. Vrijednost tih proizvoda očito su prepoznali i strani mediji pa je tako o Gajšaku i CircuitMessu u dva navrata pisao i Forbes.

Novi uradi-sam proizvod baziran na pretplati

No sada je Gajšakova tvrtka otišla korak dalje i na tržište se priprema izbaciti novi proizvod baziran na načelu pretplate: CircuitMess STEM Box. Time se kupcima omogućuje da svaka tri mjeseca na svoja vrata dobiju novi, unikatni uradi-sam set koji ih na zanimljiv način uči jednu od popularnih STEM tema. CircuitMess je u svojoj kampanji predstavio prvih šest uradi-sam proizvoda koji će biti dio STEM Boxa, i to Spencer, Jay-D-DJ, Wheelson, ByteBoi, Chatter i Clockstar. 

U STEM Boxu u Gajšakovoj tvrtki vide nove poslovne prilike. Prvi proizvod iz STEM Box serije na tržištu će se pojaviti, kaže nam Gajšak, već u studenom ove godine. No interes za njim već je sada velik. 

“Već se oko 1100 ljudi pretplatilo. Uplatili su nam oko 210.000 američkih dolara”, ističe Gajšak. 

Većina kupaca im je u SAD-u i zapadnoj Europi

Većina naručitelja je sa zapadnih tržišta - iz SAD-a te iz Velike Britanije, Njemačke i drugih zapadnoeuropskih zemalja. Ipak, interes za novim proizvodom postoji i u Hrvatskoj, kaže naš sugovornik. 

“Najveći dio prihoda, oko 95 posto, ostvarujemo u izvozu. Uglavnom izvozimo na tržišta SAD-a i zapadne Europe. Ostatak ostvarujemo na hrvatskom tržištu”, kaže Gajšak.

Dobit su reinvestirali

Inače, prihodi njegove tvrtke lani su iznosili oko pet milijuna kuna, dok su rashodi iznosili oko 4,75 milijuna. Kada se podvuče crta, poslovali su s plusom i ostvarili dobit od oko 250.000 kuna. Profit, međutim, nisu povlačili, već su ga zadržali u tvrtki i dalje investirali. 

Svoje proizvode prodaju preko 50 distributera diljem svijeta te putem vlastitog webshopa. Njihove proizvode uglavnom kupuju pojedinci koji se zanimaju za STEM područje, posebno za elektroniku i programiranje. Drugi važan segment su im škole u kojima učenici tako dobivaju priliku na praktičan način naučiti o elektronici i programiranju.  

“Razvijamo elektroničke uređaje i softver, a radimo i edukacijske materijale koji korisnicima pomažu u sastavljanju uređaja. Suština naših proizvoda i jest edukativna - naučiti kako da sam sastaviš određeni uređaj”, poručuje Gajšak.

Imaju velike planove, a tržištem smatraju cijeli svijet

Naš sugovornik ima velike planove s tvrtkom kojoj je na čelu. Prije dva mjeseca preselio je poslovanje iz Karlovca u Zagreb. U razvoju poslovanja nije ga omela ni pandemija koronavirusa.

Kaže i da na svjetskom tržištu postoji velik interes za STEM područjem, posebice za uradi-sam edukativnim elektroničkim setovima. Taj interes ne manjka ni u Hrvatskoj, no naglasak im je ipak na stranim tržištima, kako zbog veličine i razvijenosti tih tržišta, tako i zbog platežne moći kupaca.

“Budući da prodajemo preko interneta, nama je tržište cijeli svijet. Nastavit ćemo razvijati nove proizvode za domaće i svjetsko tržište”, zaključuje Gajšak.

U borbi za kupce na svjetskom tržištu očito imaju uspjeha. Time, kao i brojni drugi hrvatski startupi, potvrđuju da STEM područje može biti lukrativno i kada je riječ o zabavi i učenju.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara