Preporučen dnevni unos proteina

Preporučen dnevni unos proteina

Foto: 123rf

VAŽNOST proteina odavno je prepoznata kao neizostavna komponenta prehrane.

Proteini su polimeri sastavljeni od niza aminokiselina, od kojih su neke esencijalne. Esencijalne aminokiseline tijelo nije u mogućnosti samostalno sintetizirati, pa se s toga trebaju unijeti kroz prehranu.

Obzirom na aminokiselinski sastav proteine dijelimo na potpune i nepotpune, odnosno proteine koji sadrže kompletan spektar aminokiselina te one proteine koji ne sadrže sve aminokiseline.

Bjelančevine životinjskog podrijetla izvor su potpunih proteina, dok kod biljnih izvora proteina ističe se samo soja, kao biljka koja sadrži potpune proteine.


Kvaliteta proteina najčešće se određuje biološkom vrijednošću koja ukazuje na učinkovitost tijela prilikom apsorpcije proteina.

 
VAŽNOST PROTEINA
Tekst se nastavlja ispod oglasa




Proteinska važnost do izrazitog značaja dolazi kada se spominje prehrana sportaša, osobito kada je riječ o treninzima jakosti i snage.

Zagovornici teorije centralnog umora ističu važnost serotonina kao posrednika u nastanku centralnog umora tijekom vježbanja, čija povišena razina u mozgu može dovesti do umora tijekom produženog vježbanja. Pojačan dotok aminokiseline triptofan u mozak prilikom dugotrajnog vježbanja uzrokuje pojačanu sintezu serotonina u mozgu. Kako bi se smanjio omjer koncentracije slobodnog triptofana, ali i BCAA aminokiselina, potreban je povećan unos ugljikohidrata ili BCAA aminokiselina. Uloga proteina i aminokiselina je smanjenje degradacije proteina tijekom, ali i nakon odrađenog treninga.

Dnevne preporučene količine proteina ovise o izvoru proteina koji konzumirate, vašoj tjelesnoj masi te aktivnostima koje izvodite.

Predlažemo vam preporučen dnevni proteinski unos prema prijedlogu EFSA, (European Food Safety Authority).
 
  • Odrasla osoba koja ne prakticira fizičku aktivnost trebala bi unijeti 0,83 g proteina po kg tjelesne težine.
     
  • Djeca i adolescenti trebali bi konzumirati od 0.83 – 1.31 g proteina po kg tjelesne težine.
  • Sportaši koji se bave bodybuildingom trebali bi unijeti najmanje 1.2 g proteina po kilogramu tjelesne težine.
     
  • Sportaši koji prakticiraju treninge izdržljivosti trebali bi unijeti 1.6 g proteina po kilogramu tjelesne težine. 
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara