Testirali smo najbolji sportski kompakt na tržištu, Megane R.S. Trophy

Foto: Luka Šangulin (Index.hr)

TRAŽITE li najbolji hot-hatch izbor se posljednjih godina opasno suzio, ali jedan je model ostao i postao još bolji. Megane R.S. je najpoželjnija valuta, a Trophy vrhunac francuske autoindustrije.

Dovoljno je reći kako je malo automobila bržih od ovog kompakta. Europski rivali, poput Focusa i Golfa, blizu su, a isto vrijedi i za Civic type-R. I tu je nebitno koji je najbrži, najjači ili najagresivniji, jer svaki je pun pogodak za ljubitelje angažirane adrenalinom nabijene vožnje. Vikend trkači tu ne prave razliku, a o konačnom sudu odlučit će nijanse poput trenutno aktualne cijene, roka isporuke ili vanjskog dizajna.

A u svemu spomenutom Trophy ide jako daleko. Prije svega izgleda odlično, posebno u prepoznatljivoj žutoj boji. U nekoj drugoj osim eventualno crne ili svijetlo plave nemoguće ga je zamisliti. A onda su tu detalji karakteristične za ozbiljan tuning, od zastrašujućeg difuzora straga i središnjeg ispušnog topa, pa do crveno obojenih Brembo čeljusti, 19-inčnih naplataka i mesnatih pragova. Naprijed pak trkaći dojam daje ralica, atraktivne maglenke i dakako LED svjetlosni sklopovi. Stanete li Meganeu na megdan ispred haube, vidjet ćete i Trophy natpis.

 

Iznutra nešto malo smjelosti, ali ono bitno je tu – alkantarom presvučen sportski upravljač i vrhunska Recaro sportska sjedala. Prava je šteta što prilika nije iskorištena da se za R.S. izdanja dodatno dotjera prednja (digitalna) ploča s instrumentima, ill pak doda još koji sportski detalj. Istina, postoji i poseban izgled mjernih instrumenata, standardan u Race modu, dok inače za više od skale hp (KS) i Nm morate tražiti na R.S. monitoru.

A to je prava stvar zbog koje ćete se veseliti i vožnji u gradskim čepovima. Niz pokazatelja, grafičkih i brojčanih, pokazuju intenzitet stiskanja gasa, iskorištene snage i momenta, snage kočenja, zakreta kotača i tako unedogled. Jasan je dokaz to ideje da je ovaj auto stvoren za vikend izlete koji ne podrazumijevaju obiteljska druženja, već brušenje vozačkog umijeća na stazi.

Trophy pokreće za R.S. standardni 1.8 turbak s plusom od 20 KS i 10 Nm u odnosnu na "obični" RS. Ovdje daje 300 KS, baš kao i na Trophy-R olakšanoj izvedbi koja je s trona istisnula Civica po pitanju odrađivanja kruga na Nürburgringu. A konkretni brojčani podaci ovdje bi trebali stati na 260 km/h maksimalca i 5,7 sekundi za sprint do 100 km/h, i to samo kao orijentiri ozbiljnosti automobila.

Ono po čemu se ovaj automobil ocjenjuje je njegova vozna dinamika. I to ne samo na autocesti, već i na magistralnoj zavojitoj cesti, konfiguracijom bližom klasičnim brzincima. Naravno, veseli već kad se starta motor, a stražnji topovi zagrgljaju. U Sport modu koji se koristi 90% vremena računajte i na detonacije pro otpuštanju gasa, pa nema straha da ostanete nezamijećeni.

Već u gradu veselit će 4Control sustav zakretanja stražnjih kotača, a cijenit ćete ga i na serpentinama kad će Trophy pokazati da može jako puno. Pritom je svejedno idete li uzbrdo ili nizbrdo, u prvom slučaju oduševljava turbak, a u drugom savršene kočnice. Za čistu desetku nedostaje tek trunku brži mjenjač koji ponekad zapne. Ok, prihvaćamo da dio krivnje stavimo i na račun našeg (ne)umijeća u navali adrenalina.

Ponovimo, ovo je pravi trkaći auto s izuzetno tvrdim Cup ovjesom, samoblokirajućim diferencijalom i ogromnom snagom. Stoga je oprez uvijek potreban, posebno ako odmah navalite s gasom kada se prednji kraj pogubi na asfaltu. Također, u Race modu je ESC isključen.

Sasvim je jasno da je nakon svega rečenoga utopijski očekivati jednoznamenkasti iznos potrošnje goriva. On je navodno moguć, no mi ćemo biti itekako zadovoljni i s postignutih 11 l/100 km.

A sad i koja o cijenama ovog zadovoljstva. Renault Megane R.S. starta cijenom od 248.700 kn, dok ćete osjetno opremljeniju i sposobniju izvedbu platiti 281.400 kn. Razlika u cijeni donosi Cup paket, broj veće kotače, bi-metalne disk kočnice i R.S. monitor. Testni je pak primjerak imao još niz doplata, ali i konačnu cijenu od 339.669 kn.

Dodatna oprema:

● Paket Parkiranje (sustav za nadzor mrtvog kuta + pomoć pri parkiranju 360° + kamera) – 5.500 kn
● R Link 8.7“ + Bose + R-Sound – 6.900 kn
● Alu naplatci 19“ Trophy Forgee – 11.300 kn
● Head-Up zaslon – 2.600 kn
● PaketVisio (LDW + prepoznavanje prometnih znakova + upozorenje prekoračenje brzine) + 1.500 kn
● Žuta Sirius boja – 12.300 kn
● Prednja Recaro sjedala u koži – 19.200 kn

Cjenik Megane R.S. by Index.hr on Scribd

>> Katalog: Renault Megane R.S.

Pročitajte više