Trudnički simulator za bolju ergonomiju

ERGONOMIJA je donedavno bila sporedna stvar. Da se danas stvari pomiču vrtoglavom brzinom potvrđuje primjer iz Forda gdje je oformljen poseban tim čiji zadatak je postići što bolju ergonomiju u automobilu.

Istina, možda ergonomija nije važna poput sigurnosti, ali je teško zamisliti da bi vozilo s premalenim vratima i "golim" sjedalima opstalo na tržištu. Možda je najbolji primjer stanje voznog parka u ZET-u gdje egzistira nekoliko generacija autobusa.

Počevši od pretpotopnih  tramvaja i dvadeset i više godina starih MAN-ova s drvenim stolicama i nespretnim ulazom s nekoliko stepenica, pa sve do posljednje generacije Mercedesa, koji imaju nisku podnicu, anatomski oblikovana sjedala i višestruko komforniji interijer.

U Fordu su problem ergonomije shvatili toliko ozbiljno, da su posegnuli za nekonvencionalnim metodama u svrhu što boljeg shvaćanja potreba potencijalnih kupaca. Riječ o nekoliko inovativnih metoda, među kojima je i svojevrsni trudnički simulator.

Polovicom rujna dvojica stručnjaka s područja ergonomije su prvi put odjenuli posebne nadogradnje, kako bi simulirali stanja u kojima se nalazi trudnica odnosno stariji čovjek.

Prvi sustav nosi ime The Empathy Belly (trbuh suosjećanja u doslovnom prijevodu) i prema prvim izjavama ljudi, savršeno simulira trudničko iskustvo, te omogućuje Fordovim inženjerima da shvate kroz što sve prolaze trudnice pri ulasku i izlasku iz vozila.

Simulator se sastoji iz pojasa koji pritišće pluća, tri utega i nekoliko litara vode.
I to nije sve. Još 1999. godine Fordovi stručnjaci razvijaju Third-Age Suite ("umirovljeničko odijelo"), simulator, koji im omogućava da shvate potrebe starijih ljudi.

Odijelo ograničava pokretljivost zglobova, a rukavice i naočale oslabljuju komunikaciju s okolinom. Simulator je prvi put korišten pri konstruiranju Focusa, prvog Fordovog modela namijenjenog svim važnijim svjetskim tržištima.

Ergonomija iz snova


Trenutno se ove metode koriste na razvoju američkog modela. Riječ je o monovolumenu, koji se prodaju pod dva imena, kao Ford Freestar i Mercury Monterey. Funkcionalnost je dovedena na novu razinu, uveden je treći red sjedala, koji se zajedno s pojasevima preklapa u  podnicu vozila. Drugi red sjedala moguće je pomicati u gotovo svim smjerovima, a po potrebi se može izvaditi.

Posebna pažnja posvećena je ergonomiji vozačkog mjesta, koje se može prilagoditi gotovo svakoj osobi, bez obzira na korpulentnost, starost i spol. Pritiskom na tipku moguće je podešavati sjedalo i upravljač u svim smjerovima, a po potrebi i papučice gasa i kočnice (hod podešavanja do 75 mm).

Pročitajte više