Počevši od pretpotopnih tramvaja i dvadeset i više godina starih MAN-ova s drvenim stolicama i nespretnim ulazom s nekoliko stepenica, pa sve do posljednje generacije Mercedesa, koji imaju nisku podnicu, anatomski oblikovana sjedala i višestruko komforniji interijer.
U Fordu su problem ergonomije shvatili toliko ozbiljno, da su posegnuli za nekonvencionalnim metodama u svrhu što boljeg shvaćanja potreba potencijalnih kupaca. Riječ o nekoliko inovativnih metoda, među kojima je i svojevrsni trudnički simulator.
Polovicom rujna dvojica stručnjaka s područja ergonomije su prvi put odjenuli posebne nadogradnje, kako bi simulirali stanja u kojima se nalazi trudnica odnosno stariji čovjek.
Prvi sustav nosi ime The Empathy Belly (trbuh suosjećanja u doslovnom prijevodu) i prema prvim izjavama ljudi, savršeno simulira trudničko iskustvo, te omogućuje Fordovim inženjerima da shvate kroz što sve prolaze trudnice pri ulasku i izlasku iz vozila.
Simulator se sastoji iz pojasa koji pritišće pluća, tri utega i nekoliko litara vode.
I to nije sve. Još 1999. godine Fordovi stručnjaci razvijaju Third-Age Suite ("umirovljeničko odijelo"), simulator, koji im omogućava da shvate potrebe starijih ljudi.
Odijelo ograničava pokretljivost zglobova, a rukavice i naočale oslabljuju komunikaciju s okolinom. Simulator je prvi put korišten pri konstruiranju Focusa, prvog Fordovog modela namijenjenog svim važnijim svjetskim tržištima.
Ergonomija iz snova
Trenutno se ove metode koriste na razvoju američkog modela. Riječ je o monovolumenu, koji se prodaju pod dva imena, kao Ford Freestar i Mercury Monterey. Funkcionalnost je dovedena na novu razinu, uveden je treći red sjedala, koji se zajedno s pojasevima preklapa u podnicu vozila. Drugi red sjedala moguće je pomicati u gotovo svim smjerovima, a po potrebi se može izvaditi.
Posebna pažnja posvećena je ergonomiji vozačkog mjesta, koje se može prilagoditi gotovo svakoj osobi, bez obzira na korpulentnost, starost i spol. Pritiskom na tipku moguće je podešavati sjedalo i upravljač u svim smjerovima, a po potrebi i papučice gasa i kočnice (hod podešavanja do 75 mm).