Ludi ste za Ikeom? Onda ste vjerojatno žrtve psihološkog trika

Foto: Hina/FaH

USPJEH švedskog giganta definitivno nije slučajnost.

Psiholog Adam Ferrier, koji proučava konzumerizam, objašnjava kako IKEA koristi jedan stari psihološki trik zahvaljujući kojem zadobiva vaše povjerenje.

Psihologija kaže - ako nekome napravite uslugu, ta osoba više će vam se sviđati, piše News. To se događa zbog toga što vaš mozak podsvjesno mijenja vaše misli i osjećaje prema osobi kako bi racionalizirao vaše ponašanje pa na kraju mislite kako vam se osoba sigurno sviđa ako ste joj napravili uslugu.

Ikea sili svoje mušterije da sami "završe posao" i sami do kraja naprave (montiraju) svoj namještaja. S obzirom na to da sami sudjelujete u tom procesu - počinjete više cijeniti i voljeti njihove proizvode.

Na Harvardu su stručnjaci za ovaj trik 2011. godine skovali termin "IKEA učinak", a on se danas koristi u svijetu marketinga.

"Čim nešto napraviš za nekog drugog, racionalizirat ćeš tu akciju. To je važno zato što danas sva komunikacija može biti interaktivna. Ako imate mali biznis to je još važnije jer možete izgraditi svoj posao tražeći usluge od klijenata, a oni će vas zbog toga još više voljeti", kaže Ferrier.

Pročitajte više