BMW Z4 Coupe: Konačno!

NAJPOZNATIJI bavarski brand objavio je prve informacije i fotografije dugoočekivanog nasljednika modela Z3 Coupe. Budući suparnik Porscheovog Caymana krenuo je u pravi blitzkrieg. Oružje najvećeg kalibra je spremno, a u ovom slučaju se radi o dva najvjerojatnije najbolja šestcilindrična redna motora.

Najviše zanimanja će prema očekivanjima privući novi pripadnik obitelji sportaša. Naravno, radi se o M izvedbi koju u ovom slučaju pokreće 3,2-litarski redni šestocilindraš. Maksimalnih 343 KS razvija pri 7.900 o/min, dok je 365 Nm zakretnog momenta raspoloživo pri 4.900 o/min.

O pravim mogućnostima automobila najbolje govori podatak kako je 80% zakretnog momenta dostupno već pri 2.000 o/min, te da ubrzanje do 100 km/h traje svega pet sekundi. Osim šest-stupanjskog ručnog mjenjača valja imati na umu da je i ovdje maksimalna brzina limitirana na 250 km/h.

Uglavnom, mehanički blizanac nedavno predstavljenog Z4 Roadstera u M izvedbi ima i jednu prednost u odnosu na inačicu bez krova. Naime, ukrepljenje elementima krova značajno je povećalo krutost. Za izvijanje od 1 stupanj potrebno je djelovati momentom od  32.000 Nm ili jednostavnije, Z4 Coupe je u pogledu stabilnosti i upravljivosti na korak do natjecateljskih mogućnosti.

James Bond-ov nedosanjani san je čistokrvni M. Kompozitne kočnice s modela M3 CSL, diferencijal s blokadom, hidraulični servo i ekskluzivni 18-inčni aluminijski naplatci su samo neki od detalja zbog kojih konkurencija ne spava.

I za kraj spomenimo da će se model nuditi u osam boja, uključujući tri nove, rezervirane za M izvedbu.

Spreman i "baby M"

Druga karika u lansiranju novog modela je moderni trolitreni šest-cilindarski motor, s 265 KS i 315 Nm. U ovom slučaju Z4 Coupe (3.0si) postiže 100 km/h za 5,7 sekundi, a maksimalna brzina je opet 250 km/h.

Pomalo neočekivano, BMW kod ovog modela naglašava ekonomičnost. Za razliku od beskrupuloznog M-a i negovih 12,1 l/100 km u prosjeku, "baby M" se zadovoljava sa svega 8.9 l/100 km.

Idealni raspored masa i posljedično odličnu izbalansiranost svih mehaničkih dijelova ne treba posebno spominjati. Još ćemo tek spomenuti da slabija inačica ima broj manje kotače (razina SE), ali i 40 litara veći prtljažnik (340 l). Potonje je posljedica pomicanja akumulatora iz prtljažnog prostora.

BMW Z4 3.0Si će se nuditi u deset boja vanjštine, osam varijacija interijera i pet razina opreme.

I  za kraj riječ dvije o cijenama. Z4 Coupe će na britanskom tržištu stajati između 45.600 (3.0si SE) i 60.000 eura koliko je potrebno izdvojiti za M inačicu.

M.N.

Pročitajte više