Ima 22 godine, sedam i pol milijuna sljedbenika i zarađuje brdo love na YouTubeu

Foto: Press

KAD JE 22-godišnja Eva Gutowski počela snimati videe i objavljivati ih na YouTubeu, mislila je da će joj to pomoći oko studija novinarstva. Nikad nije mislila da će postati slavna niti da je to nešto od čega bi jednog dana mogla zarađivati.

Pet godina kasnije, Eva je sve ono što je mislila da nikad neće postati. Njezin kanal MyLifeAsEva ima preko sedam i pol milijuna sljedbenika, uskoro će objaviti knjigu, a nedugo zatim na YouTubeovom kanalu Red pojavit će se i njezina serija u kojoj glumi i Emmyjem nagrađena Rhea Perlman.

No, ona nije jedina. Neke od najvećih YouTube zvijezda godišnje zarađuju i po 15 milijuna dolara, potpisuju ugovore s velikim kompanijama i imaju showove na Netflixu i HBO-u.

Kako im to polazi za rukom doznaje Business Insider koji je s Evom popričao o rastućoj i još uvijek nedefiniranoj industriji koja iz godine u godinu rađa sve veće zvijezde.

Od bloga do prvih 20 dolara

Eva je, kao i mnogi drugi, započela voditi modni blog na kojem bi tu i tamo objavila i poneki video koji bi ubacivala u tekstove, no, ubrzo je doznala da videi imaju daleko više pregleda nego njezine objave na blogu pa je fokus odlučila prebaciti isključivo na YouTube.

Broj fanova rastao je iz dana u dan, a stotine su se ubrzo pretvorile u stotine tisuća fanova koji su uživali u njezinoj specifičnoj kombinaciji stila, ljepote i humora.

Kaže da je prvi ček od YouTubea bio na iznos od 20 dolara i da je taj novac potrošila na večeru.

Stvari su se stubokom promijenile nakon što je potpisala za Fullscreen, mrežu koja pomaže u promociji mladih YouTube nada u zamjenu za dio zarade od oglasa, a ti iznosi u jednom su trenutku postali toliko visoki da je Eva ubrzo shvatila da je njezin hobi postao karijera.

No, to je bio tek početak.

Sve se mijenja kad ulete oglašivači

Kako se okruženje mijenjalo, mijenjali su se i izvori zarade, ali i njezin kreativni pristup. YouTube je postao samo jedna od platformi i postalo je jasno da mora biti sveprisutna.

"YouTube kanali su dom. Druge platforme kao što su Snapchat, Instagram i slično su idealna mjesta da prezentirate svoju osobnost", govori Gutowski i dodaje da fanovi žele potpuni uvid u njezin život: "Na svu sreću nemam tajni".

Jedan od najvećih izvora zarade su oglasi, a kao i ostale YouTube zvijezde i Eva surađuje s poznatim brandovima u vidu sponzoriranih objava čiji sadržaj i stil kompanije u određenoj mjeri diktiraju. Instagram je u mnogočemu postao i važniji od YouTubea pa se mnogi oglašivači odlučuju upravo za tu platformu.

Skakanje s platforme na platformu ključno je za sve uspješne youtubere, ali ne radi se samo o društvenim mrežama već i drugim vidovima promocije. Primjerice, postoji potražnja za njezinim memoarima, a u veljači će se na policama pojaviti njezina knjiga "My Life as Eva: The Struggle is Real".

Od YouTube slave do prave slave

Ipak, najveći uspjeh je serija, a servisi kao što su Netflix, go90 i YouTubeov Red isplaćuju goleme iznose kako bi stvorili sadržaje s velikim zvijezdama s YouTubea. Njezin se show zove "Ma and My Grandma", a u njemu će osim Eve glumiti i zvijezda "Kafića uzdravlje" Rhea Perlman.

"Bilo je potpuno ludo pojaviti se na snimanju te serije. Postoji trailer i sve", oduševljeno priča Eva kojoj je ovo potpuno novo i osjetno drukčije iskustvo. Iako je potpuni amater na ovom polju, surađuje s veteranima koji cijene njezin doprinos jer upravo je ona ta koja najbolje poznaje svoju publiku. Bila je uključena u sve, od kostima do scenarija.

Međutim, valja naglasiti i kako ovaj tip serija još uvijek ne prolazi najbolje kod mainstream publike,. S druge strane, YouTube zvijezda Issa Rae za HBO je snimila seriju "Insecure" koja je pokupila odlične kritike i završila na mnogim listama najboljih serija 2016.

Kako će se ta situacija razvijati vidjet ćemo u narednim godinama, a Netflix i Amazon već su na čelu novog vala koji će novim YouTube zvijezdama stvoriti savršenu odskočnu dasku za nadolazeće projekte.

Ono što znamo jest da je mladi youtubera sve više i da zarađuju ozbiljne iznose, a o njihovoj budućnosti u prvom redu odlučuje prilagodljivost drugim medijima i to će biti ključ uspjeha, ali i nešto što će pokazati koliko njihova YouTube slava zaista vrijedi.

Pročitajte više