Još malo muda pod bubrege: Appleova slikovnica košta 2000 kuna

Foto: Press/apple/Reddit

APPLE je pronašao još jedan način da svojim najvećih fanovima izbije lovu iz džepova, a radi se o knjizi.

Preciznije, radi se o dvije knjige naziva "Designed by Apple in California", a kao što je to slučaj i s njihovim drugim proizvodima, i ovaj dolazi u dvije varijante. Veća knjiga košta 300 dolara (nešto više od 2000 kuna), a manja 200 (1400 kuna).

Unutra se nalazi 450 fotografija starih i novih uređaja koje je snimio Andrew Zuckerberg, a tvrdo ukoričene i potpuno bijele knjige ujedno su i posveta preminulom Steveu Jobsu.

Jonathan Ive objasnio je: "Iako se radi o knjizi posvećenoj dizajnu, knjiga se ne bavi timom dizajnera, kreativnim procesom niti razvojem proizvoda. Ovo je objektivni prikaz našeg rada koji, ironično, opisuje tko smo. Opisuje način na koji radimo, govori o našim vrijednostima, interesima i ciljevima. Oduvijek smo se nadali da će nas definirati ono što radimo, a ne ono što govorimo".

Iako neki smatraju da je ovo još jedan u nizu dokaza da je tvrtka izgubila kompas i da radi ono što Steve Jobs nikada ne bi učinio, Ive tvrdi da se o izdavanja knjige razmišljalo još za Jobsova života. U istom intervjuu za Wallpaper, Ive je otkrio još jedan zanimljivi detalj - Apple nema arhivu vlastitih proizvoda.

"Velik dio proizvoda koje možete vidjeti u knjizi, moralo smo kupiti. To je sramotno priznanje, ali ne radi se o području u koje smo ulagali previše vremena i energije. Stoga, počeli smo graditi arhivu fizičkih proizvoda", rekao Ive.

No, koliko se god besmisleno činilo, Apple će vjerojatno pronaći kupce za svoje slikovnice jer unatoč ponekad slabijim rezultatima, posljednjih godina im ide. Ipak, tijekom 20 godina servirali su i neke daleko veće i uobičajeno precijenjene dizajnerske i ine failove.

1. Apple III

Svaki od uređaja koji su se našli na tržištu morao je na popravak. računala su se pregrijavala jer nisu imala otvore za ventilaciju (na čemu je Jobs inzistirao), a to je rezultiralo raznoraznim hardverskim kvarovima. Jedan od načina na koji ste računalo mogli "popraviti" bilo je da ga malo podignete i bacite kako bi se čipovi vratili na pravo mjesto. Naravno, uz sve ove propuste, uređaj je i dalje bio preskup.

Steve Wozniak tvrdi da je Appleova "trojka" imala stopostotnu šansu da ne uspije.

2. iPod Shuffle (treća generacija)

Da ne bi bilo zabune, Shuffle je dobar mp3 player. Prve dvije generacije bile su super, ali treća je imala potpuno besmislen princip kontrola koje su s uređaja u potpunosti prebačene na slušalice. Primjerice, dva klika je prebacivanje na sljedeću traku, tri klika u prvih šest sekundi pjesme da prebacite na prethodnu i tako dalje. Bio je to kaos i dokaz Appleove besmislene opsesije minimalizmom čak i kad to nije imalo nikakvog smisla.

3. Pippin

Ako niste znali, Apple je imao i vlastitu konzolu. Na tržištu se pojavila 1996. i namjere su bile dobre (uvođenje online igranja), ali previsoka cijena (600 dolara) i činjenica da konzola nije bila ništa bolja od daleko jeftinije konkurencije, rezultiralo je totalnim flopom.

4. Bežične (i obične) slušalice

Bubice su same po sebi nepraktičan proizvod, ali za tvrtku koja se toliko diči vlastitim dizajnerskim rješenjima, EarPods i AirPods neopisivo su loše dizajnirane slušalice. Ispadaju iz ušiju, lako se lome, zvuk "curi", a cijena je previsoka (posebno u slučaju AirPodsa).

5. Apple Maps

Apple je pokušao upasti na Googleov teren i potpuno ih zasjeniti.

Konačni rezultat? Izuzetno loše i neprecizne karte koje su vas dovodile na pogrešna mjesta. Konačni proizvod bio je toliko loš da je čak i Apple svojevremeno sugerirao svojim korisnicima da se radije oslanjaju na Google.

6. Album grupe U2

Apple vam malo toga ili gotovo ništa ne daje besplatno. Jednom kad su to pokušali učiniti, poklonili su vam album koji nitko nije tražio niti želio na svom uređaju. Istina, ljudi su preburno reagirali na najobičniji album, ali i kompanija je nepotrebno pokrenula raspravu o tome što sve mogu bez znanja korisnika potrpati na njihove uređaje.

7. Quick Take

Apple je još sredinom devedesetih pokušao ući na relativno svježe tržište digitalnih kamera. Nisu uspjeli. Htjeli su dokazati da su ispred vremena i to im je u određenoj mjeri pošlo za rukom. Što se kvalitete fotografija tiče, bile su očajne.

No, s porastom kvalitete kamera na pametnim telefonima, tržište digitalnih kamera ionako je zanimljivo samo profesionalnim fotografima.

8. Kablovi

Zapravo je nevjerojatno koliko su kablovi Appleovih uređaja loši. Kada bismo trebali pronaći najveću i najopravdaniju kritiku na Appleov račun, to bi definitivno bili kablovi.

Svatko tko je barem jednom imao iPhone dobro zna da je za par mjeseci morao kupovati novi kabel ili barem jednu od mnogobrojnih jeftinijih varijanti koje, uzgred rečeno, traju dulje.

9. Apple Watch

Koliko se god Apple trudio predstaviti svoj pametni sat kao nešto revolucionarno, ljude jednostavno nije briga. Appleovi pametni satovi u najboljem su slučaju samo zgodna i prokleto preskupa igračka.

Krajnje je vrijeme da se i kompanija pomiriti s tom činjenicom jer učinili su sve da prikriju prodaju pa o brojkama uvijek govore kombinirajući ih s Apple TV-om i iPodovoima i ostalim dodacima.

10. Rečenica: "Ovogodišnji iPhone je najbolji ikad"

Jedan od najsmješnijih pokušaja da nas uvjere u kvalitetu svojih uređaja je to da na svakoj prezentaciji neumorno ponavljaju da je najnoviji iPhone njihov "najbolji uređaj". Naravno da jest. To se podrazumijeva. Što bi drugo bio? Slabiji od prethodnog? Onako? Loš, ali skup?

Radi li se o pokušaju hipnoze ili nečem što smatraju neodvojivim dijelom svojih kultaških okupljanja, nije poznato, ali problem je to da "najbolji do sad" unatoč ponavljanju i dalje nije dovoljno dobro obrazloženje da nas uvjerite da je novi uređaj i potreban. Da, bolji je, ali problem je da je tek neznatno bolji u odnosu na prethodni.

Pročitajte više