Slavni pjevač prodaje svoj glazbeni katalog za 200 milijuna dolara

Foto: Profimedia

PJEVAČ Justin Bieber se približava dogovoru o prodaji svojih glazbenih prava tvrtki Hipgnosis Songs Capital za oko 200 milijuna dolara, potvrdili su izvori za Variety, a vijest o kojoj se šuška već tjednima prvi su objavili Hits i Wall Street Journal.

Ugovor, za koji izvori ističu da još nije sklopljen, uključuje Bieberove udjele u njegovom izdavaštvu i katalogu snimljene glazbe, a izvori kažu da će i dalje biti pod upravom i vlasništvom Universala čak i ako se ugovor zaključi.

Vijest stiže u teškom razdoblju za pjevača, samo nekoliko tjedana nakon što je odgodio preostale datume svoje turneje Justice za "neodređeno vrijeme sljedeće godine". Turneja, koja je prvotno trebala započeti 2020., nekoliko je puta odgođena, u početku zbog pandemije, a posljednji put nakon njegove borbe sa sindromom Ramsay Hunt, rijetkim virusom koji je u njegovom slučaju uzrokovao paralizu lica

Napokon je pokrenuta u ožujku i pokriva veći dio Sjeverne Amerike, ali je Bieber odgodio preostale datume početkom lipnja, nakon što je objavio svoje poteškoće s bolešću. Također dolazi usred općeg zahlađenja do nedavno užarenog tržišta kataloga, koje je postalo manje privlačno jer su tražene cijene skočile, a kamatne stope i porezi na kapitalnu dobit porasli.

Tržište glazbenih kataloga doseglo je vrhunac 2020. i 2021. godine

Bieberov katalog, iako sadrži udjele u njegovim hitovima u proteklih 15-ak godina, također je manje dokazan od nekih drugih kataloga, kao što je onaj Genesisa i Phila Collinsa, koji je prodan za 300 milijuna dolara ranije ove godine.

Međutim, neke tvrtke, posebice Hipgnosis, prihvatile su novije kataloge. Prema Journalu, ugovor s Bieberom bio bi najveća akvizicija glazbenih prava za Hipgnosis dosad. Ranije ove godine, tvrtka je preuzela prava na katalog pjesama Justina Timberlakea, u ugovoru koji je navodno vrijedan nešto više od 100 milijuna dolara. 

S druge strane, Hipgnosis je također nabavio katalog legendarnog kantautora Leonarda Cohena, koji uključuje mnoge klasike stare više od 50 godina. Tržište glazbenih kataloga doseglo je vrhunac 2020. i prošle godine kada su Bob Dylan i Bruce Springsteen prodali svoje kataloge za 300, odnosno 500 milijuna dolara.

Pročitajte više