U koje vrijeme djeca trebaju ići spavati i koliko dugo trebaju spavati ovisno o dobi?

Foto: Pexels

Vrijeme odlaska na spavanje može biti izazovno za roditelje, ali dobar san je neophodan za svako dijete. No koliko točno sna treba djeci i kada trebaju ići u krevet? Na to pitanje ima više odgovora, a mnogi roditelji imaju drugačiji pristup.

Međutim, postoji konsenzus da bi redovitu rutinu odlaska na spavanje trebalo uspostaviti dok bebe navrše četiri mjeseca. Savjetnici za spavanje, koji stoje iza stranice thesleepisters.co.uk, objavili su svoje smjernice.

Novorođenčad (do tri mjeseca): Bebama nije potrebno vrijeme za spavanje; obično spavaju kratko, oko dva sata tijekom dana i noći.
1 - 4 mjeseca: 20 - 23 (budući da se bebe redovito hrane, ovo je preporučeno vrijeme za spavanje)

4 - 8 mjeseci: 17:30 - 19:30 (uz redovite drijemeže, rani odlazak na spavanje može pomoći bebama da se naspavaju)
8 - 10 mjeseci: 17:30 - 19 (preporuka je da odlazak na spavanje ne bude kasnije od 3.5 sati nakon drugog drijemanja)
10 - 15 mjeseci: 18 - 19:30 (s obzirom na sve kraće trajanje drijemanja, važno je ranije staviti djecu na spavanje)
15 mjeseci - 3 godine: 18 - 19:30 (kada djeca prestanu drijemati, vrijeme spavanja treba pomaknuti ranije)
3 - 6 godina: 18 - 20 (djeca više ne drijemaju, stoga im je potreban dodatni sat sna)
7 - 12 godina: 19:30 - 21 (sada kada je dijete u školi, san je još važniji)
Tinejdžeri: 21+ (s tinejdžerima je situacija drugačija; preporučuje se da se vrijeme buđenja oduzme od potrebnog broja sati sna za njihovu dob).

Koliko sna djeci treba?

Ovo je još jedno često postavljano pitanje. Cleveland Heath Clinic predlaže sljedeći raspored sna:
novorođenčad (do tri mjeseca): 14 do 17 sati
bebe (četiri do 11 mjeseci): 12 do 15 sati
mališani (jedna do dvije godine): 11 do 14 sati
predškolci (tri do pet): 10 do 13 sati
školarci (šest do 13): 9 do 11 sati
tinejdžeri (14 do 17): 8 do 10 sati.

Zašto djeci treba puno sna?

Prema Sleep Foundationu, san igra ključnu ulogu u razvoju mladih umova. Ima i izravan utjecaj na sreću, a istraživanja pokazuju da san utječe na budnost, pažnju, kognitivne sposobnosti, raspoloženje, stjecanje vokabulara te učenje i pamćenje. Drijemanje je potrebno za razvoj memorije, pažnje i motoričkih vještina kod mališana. San također ima važan učinak na rast, posebno u ranoj dojenčadi.

Pročitajte više