Come fly with me: Ljubav na četvrti pogled

Foto: Privatne fotografije, Ilustracija Index

UVIJEK sam mislila kako određeno mjesto možeš ili zavoljeti ili ne zavoljeti, nema između, ali možda su gradovi jednako kao i ljudi – neki ti se svide na prvi pogled, neki ti nikada ne prirastu srcu, a neke tek moraš bolje upoznati da bi ih zavolio. Upravo tako je meni bilo sa ovom destinacijom…

Malezija, Republika Singapur, grad država na jugu Malajskog poluotoka. Značenje imena Singapura na malajskom je lavlji grad, iako lavovi nikada nisu obitavali na tom području, ali koga zanima legenda o nastanku imena grada guglajte, zanimljiva je, kao i sve legende. GMT +8, valuta je singapurski dolar ( 1 dolar = 4,5 kuna = 0,6 eura) te postoje 3 glavne etničke skupine i 4 službena jezika – Kinezi, Malajci i Indijci, a jezici kojima se služe su engleski, malajski, mandarinski i tamilski.

Svaki let za Singapur je manje-više put od 5 dana, 24h tamo, pa odletiš negdje dalje prema Australiji na 24h i vratiš se natrag na još 24h! Dubai – Singapur let od 7 sati, pa još toliko do Australije… Uf! Putovanja prema istoku ubiju moj bioritam na najjače! I ne samo moj, već cijele ekipe koja većinom onda provede dan u hotelu spavajući i nekako uvijek ispadne da ostanem sama i bauljam gradom bez kraja i konca i tako već nekoliko puta… Kao što sam rekla, u početku mi je grad bio skroz bez veze, dok ga nisam upoznala, dok nisam našla ekipu s kojom sam uživala u razgledavanju, slavlju rođendana, izlasku, večerama! I dok nisam upoznala osobu koja je tamo živjela neko vrijeme i predočila mi grad potpuno drugačije od onoga kako sam ga ja prvih par puta doživjela.

Ovo je mojih top 6 mjesta u Singapuru, na koja se pokušavam vratiti svaki sljedeći put ka odletim do Malezije…

1. Marina Bay Sands hotel (hotel u obliku broda) i botanički vrt sa stražnje strane. Bio dan sunčan ili kišovit, pogled sa vrha hotela je neopisiv (ako imate priliku okupati se u bazenu, samo navalite, mi nismo), a vrtovi su jednostavno magični! Klima je ekvatorska pa je ionako uvijek ugodno toplo čak i ako pada kiša kao nama taj dan. Ne sjećam se cijene ulaza u botanički, ali za hotel nismo morali ništa platiti, osim cuge koju smo popili u baru, uživajući u pogledu, podsjećajući se da ne sanjamo.

2. Drugo zanimljivo mjesto sa predivnim pogledom na još višoj nadmorskoj visini od hotela je 1-Altitude bar! Jest da je upad 20 dolara, ali s vremena na vrijeme se isplati popiti koju cugu na samom krovu nebodera s pogledom koji seže u beskraj! Danju, noću, svejedno je, povjetarac je osvježavajući obzirom na sparinu, a pogled ostavlja bez teksta! Tiger je ime pivice koju ćete morati probati jednom kada se nađete u Singapuru, ukusna je i s lakoćom klizi niz grlo (velim ja, ne baš tako velik pivoljubac). Dakle 1-Altitude je apsolutni "must see"!

3. Ako želite klopat pravu lokalnu hranu, koja je poprilično njam njam odvucite gladne guze do Lau Pa Sat ulice i uživajte u razno raznim jelima za jako malo para! Ako dođete kasno navečer pred zatvaranje vrlo je vjerojatno da ćete vidjeti nebrojeno mnogo žohara svih veličina, ali promet je tamo takav da hrana ne može ne biti svježa, mi smo svi još uvijek živi, a ni iduće jutro nije bilo nikakvih posljedica tako da bez brige. Nakon nekoliko Tigera neće biti ni važno gdje ste samo da je klopa za prste polizat, a nalazi se na desetak minutica šetnje od 1-Altitude. Satay je nezaobilazni specijalitet koji je u principu ražnjić od grilanog mesa uz koji dolazi umak od kikirikija, blitva je odlična, slatko kisela riba ili piletina, you name it! A sve dolazi u tri veličine. Ne moram vam ni spominjat da smo se jedva digli od stola.

4. Ulica Orhideja je najljepša ulica kojom sam ikada prošetala! Oko 2 kilometra dugačka ulica, čija je renovacija prije koju godinu koštala 40 milijuna američkih dolara! Ima se, može se. Ime je dobila po tome što je daaaavnih dana vodila do plantaža orhideja po kojima je Singapur vrlo poznat. Ulica prepuna dućana i restorana, navodno je najljepša u Božićno vrijeme, ali nezaobilazna je u bilo koje doba godine!

5. Tko voli šoping (a tko ne voli?) koji nije klasičan odlazak u neki od šoping centara, pravac Bugis market! "Market na otvorenom", ako vam se i ne svidi odmah kraj njega je i šoping centar, ali ne znam niti jednu curu kojoj se šarenilo, gužva, vika, strka, one-size odjeća, slatkiši, svježe cijeđeni voćni sokovi, torbice, nakit, cijeli taj doživljaj nije svidio i koja nije potrošila i više nego što je mislila da hoće! Budžet? Kaj je to? Jeftino, puno života i raznovrsnosti – nema čega nema! Čak se i muškarci tamo ponekada ne mogu obuzdati. To je obično i posljednja postaja svakog posjeta Singapuru, ostatak džeparca za taj dan (ako je što ostalo) ide se potrošiti upravo tamo.

6. Zadnje mjesto koje meni osobno i nije neka špica, ali je zgodno za vidjeti i po nekoliko puta, je Santosa otočić na kojem se nalaze plaže i Universal studio. Ako nemaš kaj pametnije za raditi a želiš uhvatiti malo sunca, to je pravo mjesto. Ako si sam sebi zadao cilj da obiđeš sve Universal studije svijeta to je također mjesto za provesti dan koliko god godina imao. Ručak u Hard Rock-u ili samo kupovina suvenir majice – pravac Santosa!

I tako… Nakon 7 posjeta shvatila sam zapravo koliko mi grad odgovara, kako je to jedino mjesto na istoku u kojem bih se mogla zamisliti da živim, iako još nisam vidjela sav istočni svijet. To je grad u kojem uvijek imam nešto za raditi, bila sama ili u društvu, a ako sam i sama – uživam! Ljudi su pristojni, opušteni, mirni, spremni pomoći, obrazovani i zanimljivi, ako se uhvatiš u razgovor bilo sa taksistom, bilo sa biznismenom.

Jedna od zanimljivih činjenica o Singapuru je ta da je jedna od najčišćih država na svijetu i to najviše zahvaljujući zakonu protiv guma za žvakanje! '92.godine donesen je zakon o zabrani uvoza i prodaje kauguma/žvaka iz jednostavnog razloga – zagađuju grad! Mali vandali su se služili žvakama za uništavanje svega što su mogli zamisliti ,ali zakon je prihvaćen tek kad su počeli uništavati senzore u 5 bilijuna dolara vrijednom metrou. Osim visokih cijena popravaka došli su do zaključka da će i ulice biti čišće, tako da puhanje balona i žvakanje žvaka dolazi u obzir samo ako vam je doktor prepisao recept za njih! Možda je ludo, ali funkcionira, pogotovo zato što je Singapur poznat po vrlo strogim zakonima kojih se ljudi onda i pridržavaju.

Od frkanja nosom svaki put kad bih vidjela Singapur na rosteru došla sam do toga da držim fige da mi ga daju svaki mjesec. Čak ću pokušati skoknuti do tamo za Novu godinu, vidjet ćemo što mi nosi roster za prosinac, nestrpljivo ga očekujemo ovih dana! Do tada… put Londona na 24 sata!