Ekonomska strana dokvalifikacija: "Hrvati troše kao ludi i u porazu i u pobjedi"

Foto: Guliver Image/Getty Images

KADA je Cristiano Ronaldo zabio hat-trick Švedskoj, on nije samo odveo reprezentaciju Portugala na Svjetsko prvenstvo, već je pomogao portugalskom gospodarstvu, avioprijevoznicima, putničkim agencijama i nacionalnoj televiziji. Portugalu, državi s poslovnim, kulturnim i sportskim vezama s Brazilom, Svjetsko prvenstvo može puno značiti, piše u svojoj ekonomskoj analizi dokvalifikacija AFP. 

"Priznat će to i Goncalo Rebelo de Almeida, čelni čovjek jedne hotelske grupacije, koji smatra da će Portugalci puniti hotele u Brazilu. Ronaldo je pomogao i nacionalnom avioprijevozniku TAP-u koji i inače prevozi najviše putnika do Brazila. Čelnici TAP-a već su donijeli odluku o povezivanju Lisabona sa sjeverom Brazila i gradovima Belemom i Manausom. I televizija RPT se jako obradovala golovima Ronalda budući da je već ranije kupila prava za prijenos Svjetskog prvenstva i da je jedan od glavnih sponzora nogometne reprezentacije."

Francuska, za razliku od Grčke i Hrvatske ne živi za nogomet

"Iako je Francuska protiv Ukrajine nadoknadila zaostatak 0:2, to ne znači da će se plasman na Svjetsko prvenstvo odraziti na gospodarstvo zemlje. Ekonomski stručnjaci u Francuskoj nisu bili zabrinuti lošim rezultatom njihove reprezentacije u prvoj utakmici dokvalifikacija protiv Ukrajine. Francuska je velika ekonomska sila i njoj plasman na prvenstvo i ne znači ekonomski puno. Još je tu i ona poznata rečenica legendarnog Erica Cantone da Francuska nije zemlja koja živi za nogomet.

Nasuprot Francuzima, grčki profesor ekonomije Gregory Papanikos, pak, smatra da svaka država sudionik Svjetskog prvenstva može imati koristi, a ako Grci budu imali uspjeha na prvenstvu, to može biti od velike koriste za grčki turizam. Ipak, najviše koristi imat će domaćin, smatra Papanikos.

Brazilci očekuju 70 milijardi dolara zarade

Ministarstvo sporta Brazila vjeruje da će prvenstvo biti krava muzara za njihovu zemlju. Prognoziraju zaradu od najmanje 70 milijardi dolara, dolazak 600 tisuća turista za vrijeme turnira, te otvaranje skoro 700 tisuća radnih mjesta.

Brazilci se nadaju ponavljanju rezultata prethodnih organizatora. Tako je npr. Francuska nakon Svjetskog prvenstva 1998. godine povećala svoj BDP za 1,3 posto, a Njemačka osam godina kasnije za 1,7 posto.

 

Za Hrvatsku, koja je prvenstvo kao Portugal, Francuska i Grčka također izborila kroz baraž, Svjetsko prvenstvo navodi se kao jedan od načina za izlazak iz recesije.

Ekonomisti smatraju da će svaka utakmica koju Kovačeva momčad odigra u Brazilu donijeti 50 milijuna eura poticaja nacionalnom BDP-u. To možda i ne zvuči mnogo, ali za Hrvatsku samo tri utakmice u skupini znače zaradu od 0,35 posto godišnje ekonomske proizvodnje", piše AFP.

Osim toga, veliki posao u Brazilu očekuje se i od turističke zajednice Hrvatske po pitanju promidžbe. Svjetsko prvenstvo koje prati milijarda ljudi prilika je koja se mora iskoristiti.

Hrvati troše i kad pobjeđuju i kad gube

"Hrvatski navijači su najveći razlog za to jer će svaku pobjedu, ali i tugu zbog poraza utopiti u piću, uglavnom nacionalnom pivu, a kafići računaju i na 30 posto veću zaradu tijekom prvenstva.

"Svatko tko ima kafić u Hrvatskoj ima dva razloga za slavlje što smo izborili Svjetsko prvenstvo - prvo kao navijač, a drugo kao poslovan čovjek", rekao je za AFP Dean Barać, vlasnik dva kafića na jadranskoj obali.

"Imam veliki TV u mom kafiću, ali s tim neću moći nikoga privući. Moram uložiti u opremu jer će se utakmice u Brazilu igrati tijekom dana, pa trebam bolju rezoluciju. Dok god Hrvatska pobjeđuje, neće biti problem investirati jer Hrvati vole trošiti poslije pobjeda."

Pročitajte više