BUDUĆNOST JE STIGLA Bili smo na prvom VR turniru u Hrvatskoj

Foto: Index/Luka Šangulin

Virtualna stvarnost u industriji videoigara uzima sve više maha, a da Hrvatska ne zaostaje u tom segmentu pokazao je prvi VR turnir u Hrvatskoj koji su organizirali Hangar 18 i Legame Studio. Kako bi jedan takav projekt zaživio, okupile su se tri domaće tvrtke te igračima omogućile natjecanje u jednoj od najpopularnijih VR igara na tržištu, Serious Sam VR: The Second Encoutner.

Virtualna stvarnost i dalje uzrokuje brojne rasprave u industriji videoigara, ali i samom esportu. Iako su mnogi očekivali da će upravo ove godina VR revolucionarizirati čitavi gaming, to se nije dogodilo, ali napravljeni su neki važni koraci. 
 
Foto: Index/Luka Šangulin 
 
Najveći problemi tog segmenta su što je potrebno izdvojiti dosta novaca za dodatnu opremu te dovoljno snažno računalo, dok je broj jakih naslova i dalje relativno ograničen. Usto se na PC i konzole polako probija 4k rezolucija koja predstavlja značajan napredak u grafici, što će igrače željne noviteta umiriti bar na neko vrijeme. Zato ćemo još malo pričekati dok VR bude u gotovo svakom domu, kao što je to trenutno slučaj s računalima ili konzolama. 
 
Međutim, i dalje se radi o segmentu prepunom potencijala koji će svoje najbolje dane tek dočekati, a u to smo se mogli uvjeriti i na prvom hrvatskom VR turniru održanom 30. rujna u H18 Megastore Gaming Areni u Zagrebu. Vodeći hrvatski VR studio Legame i H18 Megastore Gaming Arena osigurali su potrebnu opremu i prostor, a najveći hrvatski studio za razvoj videoigara Croteam ustupio je svoju uspješnicu Serious Sam VR: The Second Encounter.
 
Na turnir se prijavilo više od 50 igrača koji su ubijajući računalom kontrolirane protivnike u ograničenom vremenu sakupljali bodove te se tako probijali kroz turnir. Kako bi svi bili upoznati s novim tehnologijama, kao i samim pravilima turnira, pobrinule su se ljubazne cure iz Legame studija. Iako nisu svi natjecatelji doma imali VR, brzo su se prilagodili i pokazali zavidno znanje. U svakom slučaju bolje od nas s Indexa, koji smo pucačine više navikli igrati na tipkovnici i mišu. Turnir je trajao cijeli dan, a svi natjecatelji imali su osiguranu hranu i piće.
 
Foto: Index/Luka Šangulin 
 
Nakon cijelog dana napucavanja dobili smo i pobjednika. Zanimljivo je da su među najbolje četiri završile čak dvije djevojke, što ponovo dokazuje kako i ljepši spol ima što za reći u gamingu. Evo kako je izgledao završni poredak kao i raspodjela nagrada:

1. Neven Samardžić
+ H18 Megastore Gaming Arena – PLATINUM članarina *
+ Serious Sam 3:BFE PC Igra
+ Serious Sam majca
 
2. Antonija Tudorović
+ H18 Megastore Gaming Arena – PLATINUM članarina *
+ Serious Sam 3:BFE PC Igra
 
3. Alessia Amanzi
+ H18 Megastore Gaming Arena – GOLD članarina *
+ The Talos Principle PC Igra
+ Serious Sam majca
 
4. Ian Hemen
+ H18 Megastore Gaming Arena – SILVER članarina *
 
Serious Sam VR: The Second Encounter službeno je izašao 4. travnja, a radi se o nastavku The First Encountera. Bez obzira na novu tehnologiju, kaotična pucačina i dalje pruža ono pravo Serious Sam iskustvo u koje su se zaljubili milijuni igrača. Međutim, za razliku od mnogih drugih VR igara, Serious Sam VR ne uzrokuje glavobolju čak ni uz duže igranje, što znači da Croteam radi prave korake u razvoju i optimiziranju svojih igara.
 
S tehničke strane igre je pokretao All in One Scion 32" u proizvodnji tvrtke E-Blue, a možete ga pronaći u ponudi Hangara 18. Radi se o "all in one" računalu koje dolazi s 32" velikim ekranom, a pokreće ga Intelov i5 7500, 8GB DDR4 radne memorije te GeForce GTX 1060 6GB. Igrači su koristili HTC Vive VR i Logitech periferiju. Vrijednost korištene opreme premašuje 15 tisuća kuna. Upravo zato ćemo je još neko vrijeme uglavnom viđati u specijaliziranim studijima ili trgovinama. 
 

 
Sam turnir poslužio je i kao najava suradnje spomenutih tvrtki koje će u svim H18 Megastore Gaming Arenama uskoro uspostaviti i VR gaming zone u kojima će posjetitelji moći isprobati novu tehnologiju i najpopularnije naslove. Tražite li ipak nešto drugačije VR iskustvo, možete ga pronaći u Legame studiju u Zagrebu, koji se između ostalog bavi i izradom 360° videa. 
 
Virtualna stvarnost ima široke mogućnosti upotrebe. Osim u gejmingu, prisutna je u digitalizaciji muzeja, obuci vojnika, u zdravstvu, itd. Ukratko, ona tek uzima maha. Tako ćemo se moći kretati kroz virtualne shopping centre, meditirati ili šetati Parizom, sve iz udobnosti svog doma. 
 
Dok je natjecanje u VR igrama jedan vid mogućeg ulaska virtualne stvarnosti u esport, na globalnoj razini više se radi na poboljšanju iskustva publike. Cilj je omogućiti gledateljima da budu dio same igre te prate mečeve i igrače na način na koji oni sami žele, a ne kako produkcija misli da je najbolje. Neki organizatori esport natjecanja već su uveli mogućnost praćenja u VR-u, ali za širu upotrebu, kao i cijeli VR segment, morat ćemo još malo pričekati. 
 
 

>>> Esport je jedan od najvećih globalnih fenomena današnjice. Nema relevantnog medija na svijetu koji ne izvještavaju o najvažnijim događanjima u esport industriji, a neke od najvećih globalnih kompanija ulažu stotine milijuna dolara kako bi na vrijeme ugrabile dio ovog brzorastućeg tržišta. Na Index Sportu pratite najnovije vijesti iz esporta, intervjue s najboljim profesionalnim gejmerima i uživajte u video klipovima i mečevima.

 

Pročitajte više