AZTN: Agrokor se riješio 30 od 96 prodajnih mjesta

Foto: Arhiva

AGENCIJA za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) prihvatila je Prvo izvješće povjerenika o provedbi strukturnih mjera dezinvestiranja i mjera praćenja uvjeta poslovanja koncentracije poduzetnika Agrokor/Mercator, priopćili su iz AZTN-a.

Dezinvestirano 30 od 96 prodajnih mjesta

Do dana zaključenja Izvješća, 15. siječnja 2015., Agrokor je dezinvestirao 30 od 96 prodajnih mjesta predviđenih rješenjem Agencije. Od toga broja 19 prodajnih mjesta je prodano, a 11 je dano u zakup na pet godina (uz mogućnost produljenja za još pet godina).

To konkretno znači da je do trenutka zaključenja Izvješća, Agrokor dezinvestirao prodajna mjesta koja su u godini prije provedbe koncentracije ostvarivala 27 posto od ukupnog prihoda koje je ostvarivalo svih 96 prodavaonica s popisa za dezinvestiranje.

Povjerenik je u Izvješću utvrdio kako uvjeti izloženosti proizvoda na polici nakon provedbe koncentracije nisu lošiji od onih prije njene provedbe odnosno da su uvjeti ostali na istoj razini.

Dobavljači su zadržali iste uvjete kao i ranije

Potpisivanjem Dodataka osnovnim ugovorima o kupnji i prodaji robe, dobavljačima je osigurano zadržavanje istih uvjeta poslovanja u razdoblju od godine dana.

Povjerenik je izvršio i provjeru izloženosti na policama Konzumove prodajne mreže za proizvode dobavljača koji svojim proizvodima konkuriraju proizvodima društava koncerna Agrokor u kategorijama u kojima Agrokor ima visok tržišni udjel.

Riječ je o obvezi izloženosti minimalno tri konkurentska proizvoda na 30 posto police. Provjera izloženosti provedena je na uzorku od 67 od ukupno 192 prodajna mjesta formata hipermarket i supermarket Konzumove prodajne mreže, uključivo i bivših prodavaonica Mercatora-H koje nisu namijenjene dezinvestiranju.

Povjerenik je utvrdio kako se izloženost konkurentskih proizvoda u pravilu provodi sukladno nalogu utvrđenom rješenjem Agencije, odnosno da je na uzorku od 67 prodajnih mjesta izloženost proizvoda konkurentskih proizvoda bila manja od 30 posto u samo jedan posto ukupno provjerenih potkategorija te kako je manje od tri konkurentska proizvoda bilo izloženo na samo dva prodajna mjesta.

Pročitajte više