"Gubitak ZET-u nisu napravili studenti i srednjoškolci, nego politički menadžeri u Holdingu"

"VOŽNJA ZET-om nije hir niti luksuz, već je potreba svakog građanina. Da su se tom idejom vodili naši gradski oci, sigurno ne bi donijeli ovakvu sramotnu odluku", rekao je danas Matej Orešković, član predsjedništva Sveučilišne organizacije HSS-a,  na konferenciji za novinare ispred zagrebačkog Studentskog centra.

Studenti mogu proglasiti bankrot pred sobom i državom znanja

Orešković je dramatično konstatirao kako će sutra, kada nastupe sva najavljena poskupljenja, studenti moći i morati proglasiti bankrot pred sobom i državom znanja.

Studenti su prozvali donositelje odluka, upitavši se je li itko u vlasti, nakon povećanja školarina, PDV-a i cijena prijevoza, spreman nekom poskupljenju reći "ne" i tako barem malo zaštititi studente i ostale građane.

Studiranje postaje luksuz u gradu socijaldemokracije

Orešković je istaknuo kako su studenti posebno razočarani odlukom gradonačelnika Bandića da prihvati prijedlog Zagrebačkog holdinga, jer se on uvijek prezentirao kao zaštitnik mladih i socijalno ugroženih.

Za kraj je objasnio kako gubitak ZET-a "nisu izazvali studenti, srednjoškolci i građani Zagreba nego neracionalna politika i upravljanje političkih menadžera u Zagrebačkom holdingu", a govor je zaključio tezom da "ovom odlukom Skupštine i gradonačelnika studiranje postaje luksuz u gradu socijaldemokracije".

Cijena pojedinačne karte čak 15 kuna

Podsjetimo, zagrebački gradonačelnik Milan Bandić jučer je odobrio povećanje cijena gradskog prijevoza, a ZET je danas predstavio nove cijene koje počinju vrijediti od sutra, 1. ožujka.


Tako će cijena pojedinačne karte kupljene u vozilu od sutra biti 15 kuna. Karta kupljena izvan vozila i preko usluge M-prijevoz, odnosno mobitelom koštat će 12 kuna. Najjeftinija je E-vrijednosna karta koja će koštati 10 kuna.

Godišnja karta za srednjoškolca 1200 kuna

U noćnom prijevozu karte će koštati 25 (kupljena u vozilu i M-prijevoz), 20 (izvan vozila) te 15 kuna (E-vrijednosna karta). Što se tiče mjesečnih karata, radnički pokaz će koštati 360 kuna. Učenici osnovnih škola će mjesečnu kartu plaćati 90, a srednjoškolci, studenti, umirovljenici i socijalni slučajevi 120 kuna.

Godišnje karte koštaju 3480 kuna (opća), 1200 (srednjoškolci, studenti, umirovljenici i socijala) odnosno 870 kuna (osnovnoškolci). U prodaji su i dnevne karte po cijeni od 40 kuna. Ukoliko se želi kupiti karta za više dana, koštat će 100 (3 dana), 200 (7 dana), 300 (15 dana), odnosno 400 kuna (30 dana).

"Kupnja tramvaja i autobusa prisilila nas je na korekciju cijena"

"Očuvanje visoke razine kvalitete usluge javnog prijevoza u Gradu Zagrebu, kupnja 142 niskopodna tramvaja i 249 autobusa, visok porast cijena energenata i povećanje troškova održavanja i otplate novih vozila, prisilili su nas na korekciju cijena ZET-ovih usluga. Svjesni teških socijalnih prilika u kojima se nalazi većina građana Zagreba, četiri godine smo činili sve da ne dođe do poskupljenja cijena komunalnih usluga Zagrebačkog holdinga d.o.o., no teška gospodarska situacija i poslovne okolnosti primorali su nas na ovakvu odluku.


Novi cjenovni model ZET-ovih usluga osigurava visoku razinu kvalitete javnog prijevoza u Zagrebu te omogućava njegov daljnji razvoj, kako bi i dalje bili na usluzi svakom putniku.

Zadržana je pogodnost jedne zone prijevoza za čitavo područje Grada Zagreba koje je nekoliko puta veće od zona prijevoza drugih gradova u Hrvatskoj, te su nakon povećanja cijene prijevoza u Zagrebu i dalje najniže u odnosu na druge velike gradove u zemlji.

"ZET je i dalje najpovoljniji"

Cjenovni model stimulira mogućnost izbora najpovoljnije cijene prijevoza: kupnjom vrijednosne karte od 10 kuna odabire se najjeftinija pojedinačna vožnja, a kupnja opće godišnje karte po mjesečnoj rati od 290 kuna znatno je povoljnija od mjesečne karte od 360 kuna. Time osnovne cijene prijevoza ostaju na razini starih cijena.

Uvođenjem novih vrsta karata te novim oblicima plaćanja, vožnja ZET-ovim tramvajima i autobusima i dalje ostaje najsigurnija i financijski najpovoljnija opcija prijevoza", stoji u priopćenju iz ZET-a.

Pročitajte više