Vlada u četvrtak odlučuje hoće li prodati HŽ Cargo za 1,1 milijardu kuna: Sindikat strojovođa skeptičan prema ponudi Rumunja

Foto: Dragan Matić / CROPIX 

PRODAJA HŽ Carga rumunjskom ponuditelju, planovi za obnovu dva europska koridora te pregovori s bankama vezano uz nabavu nova 44 vlaka, bile su glavne teme na sjednici Povjerenstva za željeznice održane u Banskim dvorima.

Ministar prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić najavio je da će u iduće dvije i pol godine biti gotovi projekti obnove pruga na svim dionicama dvaju ključnih koridora, od Rijeke do Mađarske, i od granice sa Slovenijom do one sa Srbijom. Upravo su to najizgledniji pravci za povlačenje EU novca.

Početak radova na koridoru 5b

"Tu se onda očekuje i početak najvećih radova s time da će na proljeće sljedeće godine prva dionica na koridoru 5b, dakle  riječkom koridoru od Dugog Sela do Križevaca, biti spremna za početak radova", najavio je Hajdaš Dončić.

Ministar očekuje da će se do rujna s bankama dogovoriti financiranje nabave 44 nova vlaka za Putnički prijevoz, za koji je u pripremi desetogodišnji ugovor za obavljanje javnog prijevoza. Posao izgradnje voznog parka težak 1,6 milijardi kuna dodijeljen je domaćem konzorciju na čelu s Gredeljem. Pred vratima je i prodaja HŽ Carga za 1,1 milijardu kuna.

"U četvrtak na Vladi ide odluka o privatizaciji Carga, tj o prodaji Carga rumunjskom partneru koji se javio na javni natječaj", rekao je Hajdaš Dončić.

U Sindikatu strojovođa najava je primljena s oprezom, unatoč obvezi kupca o preuzimanju kredita Carga i zbrinjavanju viška radnika s 20 milijuna eura. Upitne su im kažu krajnje namjere Rumunja, jer za razliku od drugih ponuditelja, kroz Hrvatsku ne voze ni tonu tereta. Nenad Mrgan očekuje da će Vlada dobro razmisliti je li baš rumunjska prava ponuda i poručuje:


"Svakako ćemo učiniti sve da se te socijalne klauzule ispoštuju kad je u pitanju i otpuštanje radnika i broj zaposlenih. Mi imamo informacije da navodno nekakve garancije nisu date. Ono čega se bojimo da će se jedan proces tog restrukturiranja, pa i same privatizacije i pronalaženja strateškog partnera kad je  pitanju HŽ Cargo, dovest do toga da netko kaže 'mi ćemo to kupiti', a kada bude trebalo ispoštovati garancije, da od toga neće biti ništa", rekao je Mrgan.

Novi incident

U međuvremenu, na željeznicama novi incident. Na kolodvoru Unešić rano jutros iskliznuo je dio vagona putničkog vlaka na relaciji Šibenik - Knin. Nitko od 15 putnika nije ozlijeđen, a do Knina su prebačeni autobusom. Slavko Šerić iz HŽ Infrastrukture otkriva.

"Izvršen je očevid policije i željezničkog povjerenstva. Utvrđeno je da je krivica do ljudskog faktora, skretničara kolodvora Unešić koji je okrenuo krivo skretnicu, dakle, nepažnja u radu", izvijestio je Šerić.

Je li posljednji u nizu nedavnih incidenata signal slabe kadrovske situacije u HŽ-u ili znak lošeg stanja na prugama, na što često upozorava i Sindikat strojovođa? Direktor HŽ-ove prometne jedinice Jug nije htio ulaziti.

"Teško je to reći, ali pruge su u relativno dobrom stanju. Promet na prugama se odvija po brzinama koje su propisane za odnosnu prugu i u skladu s tehničkim uvjetima te pruge tako da nije problem u prugama. Uglavnom", istaknuo je Šerić.
 

Pročitajte više