Glas Koncila: O mrtvima mediji trebaju pisati sve najbolje

"U HRVATSKOM društvu zloporaba medijskih proizvoda i čitavih medija posebno je prepoznatljiva po činjenici da se manjina uspjela nametnuti većini", stoji u današnjem uredničkom komentaru Glasa Koncila kojeg potpisuje Ivan Miklenić. Naime, službeno glasilo Crkve u Hrvata, u posljednje vrijeme sve češće na svojim stranicama objavljuje demantij tekstova o Crkvi koji se pojavljuju u drugim medijima, a više puta naglasili su nezadovoljstvo praćenjem "slučaja Jasenovac".

Rafalnu paljbu po medijima ovog puta Crkva je "upakirala" u "41.svjetski dan sredstava društvenih komunikacija". No zanimljivo je kako je Glas Koncila "dijagnosticirao" problem medija u Hrvatskoj jer po njima za sve je kriv (pre)spori izlazak iz mentaliteta komunističkog totalitarizma.

Hrvatski mediji sve češće gaze temeljne principe

Tada su mediji, napominje se u komentaru, uvelike bili produžena ruka partijske klike. Na temelju toga, Glas Koncila je izvukao i osebujni komentar o današnjem istraživačkom novinarstvu. "Većina afera u Hrvatskoj nije plod istraživačkog novinarstva nego odluke pojedinih moćnika da se rivala ili protivnika ili onemogući ili posve eliminira. Novost u medijskom prostoru u Hrvatskoj sve su češće pojave gaženja temeljnih principa kao što su naprimjer: 'što ne želiš da drugi čini tebi, ne čini ni ti drugome' ili 'o mrtvima samo dobro'". Kako bi Crkva željela da se piše o mrtvima, valjda je svakome jasno.  Naravno i o kojim.

Tri vrste vlasnika medija

Uglavnom u ocjeni medija u Hrvatskoj naglašeno je kako postoje tri vrste vlasnika, odnosno motiva za pokretanje i držanje medija. Prvi je profit, odnosno sve veća zarada od proizvoda koji se zove vijest. Druga vrsta su vlasnici koji žele što više ljudi pridobiti za svoje političke ciljeve "koji često nemaju nikakve veze s istinom, općim dobrom, pravdom i humanošću".

Treća skupina veoma zainteresiranih za medije, prema Crkvi, jesu ideolozi svih boja i predznaka i oznaka koji "beskrupulozno i često vrlo sofisticirano kroz medijske proizvode i medije nameću svoje ideologije i na taj način, ako pridobiju ljude, onda njima manipuliraju na svim područjima života".

Naravno, Crkva u Hrvata spominje kako u moru "očitih i brojnih zloporaba u medijima" ima nešto i dobra, te vjernicima predlažu čitanje i praćenje crkvenih medija.

I.Ć.
Foto: Arhiva

Pročitajte više