GSV o Zakonu o medijima

PREDSTAVNICI sindikata i poslodavaca iznijeli su danas primjedbe na vladin prijedlog Zakona o medijima, prije svega na odredbe koje propisuju prava i odgovornosti nakladnika, zaštite privatnosti i sudske zaštite.

Vlada je prijedlog Zakona o medijima danas uputila u hitnu saborsku proceduru, a on bi trebao zamijeniti sadašnji zakon koji, prema odluci Ustavnog suda, prestaje važiti 30. travnja jer nije usvojen propisanom većinom zastupničkih glasova.

Predstavnik Hrvatske udruge poslodavaca Bernard Jakelić iznio je na sjednici Gospodarsko-socijalnog vijeća (GSV) primjedbe na odredbu koja presumira odgovornost nakladnika i obvezuje ga da dokazuje kako nije učinio ono za što ga se tereti. Ocijenio je da tako može doći do zlouporabe jer bi svatko po osobnom nahođenju i procjeni mogao teretiti nakladnika za objavu netočnih informacija.

Predsjednik Udruge radničkih sindikata Hrvatske i potpredsjednik GSV-a Boris Kunst zatražio da se preciznije utvrdi pojam javni i opravdani interes, te u kojim se slučajevima smije povrijediti pravo na privatnost. Kunst smatra da je privatnost nedovoljno zaštićena prijedlogom Zakona.

Sindikati također traže da oštećeni imaju pravo pokrenuti postupak protiv nakladnika i prije objavljivanja isprike ili ispravke teksta. Pritom upozoravaju da zakon može biti izigran na način da se prilikom zahtjeva suda za objavom ispravke, nakladnik žali sve do Vrhovnog suda, što može potrajati nekoliko godina.

Predstavnici sindikata zatražili su također da se u zakon ugradi odredba prema kojoj bi nakladnici osnovali savjet za etičnost i profesionalnost rada medija.

Potpredsjednica Vlade i predsjednica GSV-a Jadranka Kosor izjavila je novinarima nakon sjednice da je uži kabinet Vlade jučer odlučio u predloženom Zakonu zadržati postojeću odredbu o nedopuštenoj koncentraciji u području tiska. Ocjenivši da je ta odredba usklađena sa zakonskim rješenjima u zemljama EU-a, Kosor je kazala da takvo rješenje nije doneseno "preko noći".

Prema predloženom Zakonu, nedopuštenom bi bila svaka koncentracija nakladnika čiji bi broj prodanih općeinformativnih dnevnika ili tjednika na tržištu tiska prelazio 40 posto ukupno prodane naklade takvih dnevnika ili tjednika. Koncentracija bi se ocjenjivala prema zakonu i drugim propisima o zaštiti tržišnog natjecanja.

Pročitajte više