Hrvatski mPay sustav među najrazvijenijima u Europi

REZULTATI nedavnog globalnog istraživanja pokazuju kako je hrvatsko tržište među vodećim u Središnjoj i Istočnoj Europi po plaćanju preko mobitela, tzv. m-paya, te da je hrvatski mPay sustav puno napredniji nego na mnogim tržištima Zapadne Europe.

"Poslovni subjekti shvatili su da je sklapanje partnerstva najvažniji preduvjet za pružanje bolje usluge. U Hrvatskoj je taj proces počeo ranije nego u mnogo drugih zemalja", rekao je dr. Karim Targa, partner i direktor marketinga u TIME (Telecommunications, Information Technology, Media and Electronics) sektoru analitičke tvrtke Arthur D. Little koja je provela istraživanje.

Hrvatska je među najrazvijenijima u Europi, te na tržištu mPaya stoji puno bolje nego susjedne zemlje, uključujući i Sloveniju, koja je već postala članicom Europske unije, te mnoge zapadno-europske zemlje. Latinska Amerika i Sjedinjene Države trenutno imaju vrlo slično tržište, i očekuje da će razvoj tržišta za mPay biti usporen.

"Jedan od razloga uspjeha mPay-a u Hrvatskoj je rano prepoznavanje komercijalnih vrijednosti plaćanja preko mobitela, jer su Hrvati već 2001. godine uveli m-parking, plaćanje parkiranja preko mobitela. Osim toga, oba mobilna operatera su aktivna na mPay polju, a intenzivne marketinške kampanje doprinijele su tome da su hrvatski građani svjesni značenja novog i lakšeg načina plaćanja. U Hrvatskoj postoje odlični uvjeti za uspješan razvoj mPay-a - velik dio hrvatskih građana posjeduje mobilne uređaje, no uz to bitni su i sustav i pripadajuća oprema.


Istraživači očekuju kako će se hrvatsko tržište nastaviti razvijati prvenstveno zahvaljujući mobilnim operaterima, ali očekuju da bitnu ulogu u tome počinju preuzimati i banke.

Prema istraživanju mPay-u su u budućnosti širom otvorena vrata, no razlike od tržišta do tržišta bit će ogromne jer sve ovisi o tržištu zemlje, njegovim specifičnostima, mobilnim operaterima i korisnicima, te relevantnim pravilima, koja se razlikuju od zemlje do zemlje.

Gledajući globalno, mPay transakcije porast će od 2,6 milijardi funti u 2003. godini do 9,6 milijardi funti u 2005. godini, a prema procjenama stručnjaka već 2008. godine promet preko mPay-a bit će oko 30,3 milijardi funti.

Pročitajte više