Ima li kraja prevarama s dizelskim automobilima?

Ilustracija: 123rf

AUTOMOBILSKA industrija mogla bi doživjeti novi udarac, a sudeći prema istraživanju Emissions Analyticsa, dizelaši su ponovno uhvaćeni u varanju s razinom ispuštanja zagađenja u atmosferu.

Emissions Analytics testirali su 213 modela automobila i zaključili da većina ispušta više zagađenja pri temperaturama nižima od 18 stupnjeva. Najgora vozila na testovima bila su ona koja ispunjavaju Euro5 normu zagađenja.

Volkswagenov skandal s varanjem na ekotestovima bio je protuzakonit i platit će velike kazne diljem svijeta. Povećanje zagađenja na nižim temperaturama moglo bi biti savršeno legalno. Naime, europska pravila dopuštaju povećanje zagađenja ako će to pomoći u očuvanju ispravnosti motora. Inženjeri se slažu da visoke i niske temperature mogu oštetiti dijelove motora, ali postavlja se pitanje što je to niska temperatura koja će oštetiti motor.

"Razumljivo bi bilo da dođe do povećanja zagađenja na temperaturama ispod nule i postoje dobri argumenti za zaštitu motora. Imamo dosta čudnu situaciju gdje taj prag niske temperature postavljen dosta visoko", ispričao je šef Emissions Analyticsa Nick Molden za BBC.

Istraživanje Emissions Analyticsa zabilježilo je da vozila s Euro5 normom ispuštaju 3,6 puta više od dozvoljene količine otrovnih dušikovih oksida na temperaturama iznad 18 stupnjeva. S druge strane, kad temperatura padne, zagađenje se povećava. Naime, na temperaturama ispod 18 stupnjeva, dizelaši Euro5 norme ispuštaju 4,6 puta više od dozvoljene količine dušikovih oksida.

Samo na britanskim cestama nalazi se više od 5 milijuna vozila koja ispunjavaju Euro5 i vjerojatno će biti u upotrebi još barem 10-15 godina.

Pročitajte više