Mi smo uspješni, kreativni mladi profesionalci sa studija računarstva

Foto: PR

DANAS je gotovo nemoguće „samo“ studirati računarstvo ili bilo što vezano uz digitalne tehnologije – studentima koji se odlučuju za ove zanimljive i perspektivne studije, programiranje, računalne tehnologije, multimedijske tehnologije i ostalo vezano uz IT jednostavno je strast i ona iskra koja ih motivira da budu kreativni, inovativni, da uče i da stečena znanja primjene u praksi. Mnogi studenti i studentice primijenjenog računarstva već tijekom studija rade na zanimljivim projektima u dinamičnom i stimulativnom digitalnom sektoru te se tako još bolje pripremaju za sve ono što ih čeka nakon završenog formalnog obrazovanja.

Razgovarali smo stoga s nekoliko studenata tri različita smjera primijenjenog računarstva na Visokom učilištu Algebra jer nas je zanimalo kako su se uopće odlučili za studij računarstva, kako su se počeli baviti tehnologijom te što još uz studij rade. I – dobili smo tri vrlo zanimljive i inspirativne priče o mladim profesionalcima koji, uz to što uspješno studiraju, već i imaju vrlo zanimljive reference i odrađene projekte!

Ronald Galić: Ako imate tu iskru za znanjem i kreativnošću, upišite studij računarstva

Ronald Galić student je treće godine preddiplomskog studija sistemskog inženjerstva ali je već vrlo aktivan i izvan samog studija: već pet godina podučava osnovnoškolce digitalnim vještinama u sklopu programa Algebra Junior a i sudac je u Hrvatskom robotičkom savezu gdje djecu educira o robotici u sklopu brojnih radionica. Osim što studira, već i radi na Algebri, u IT odjelu, što mu daje priliku da znanja stečena u sklopu studija odmah primijeni i u praksi.

„Ljubav prema računarstvu odnosno IT-u se rodila još u osnovnoj školi kad sam došao u doticaj sa svojim prvim Arduino setom koji se sastojao od svega par LED-ica, otpornika i senzora te samog Arduina. Tada, kao dječaku, sama ideja da ja nešto mogu na računalu napisati te da će se to nešto u stvarnosti dogoditi, bila mi je fascinantna“, kaže Ronald.

Danas Ronald ta znanja o robotici i digitalnim tehnologijama prenosi djeci. „Sam taj proces prijenosa znanja, kreativnog procesa te osmišljavanja i koncipiranja samih predavanja je nešto neopisivo pogotovo kad su ti rezultati vidljivi u onoj iskri koju djeca ponesu sa sobom doma, kad znam da sam ih zainteresirao za nešto, naučio ih nešto novo što će koristiti u svom životu…“, priča nam Ronald koji je, inače, osvojio i srebrnu medalju na nacionalnom natjecanju iz robotike već u srednjoj školi.

Ronaldova vlastita ljubav prema robotici i svemu digitalnom dovela ga je ubrzo i do upisa studija – razmatrao je nekoliko opcija, kaže, no u konačnici se odlučio za Algebru. „Vidio sam da Algebra nudi jedno drugačije, svježije iskustvo koje je u korak sa vremenom. Pod time mislim na sam rad na stvarnoj opremi, projektnim kolegijima koji su bazirani na stvarnim projektima. Jednostavno taj čitav koncept mi se svidio i to je bila ona prekretnica u odabiru“, naglašava.

Njegova iskustva na studiju, sada kad privodi kraju preddiplomski studij, svakako mogu biti korisna onima koji ove godine razmišljaju o studiju računarstva. Zanimalo nas je može li bilo tko upisati studij računarstva i što Ronald misli, koji su potrebni preduvjeti i znanja?

Studij kao studij je bio jako izazovan i zanimljiv u isto vrijeme. Omogućio mi je da se izgradim kao osoba koja je spremna za buduće izazove i aktivnosti, definitivno me zainteresirao da se fokusiram na računalnu sigurnost iz aspekta 'sistemaša'. Vjerujem da ako je osoba dovoljno zainteresirana odnosno da postoji neka želja za znanjem i karijerom u IT-u da već samim time u startu upotpunjava prvi uvjet koji je želja i predanost onome što voliš i želiš. Moj je savjet, ako budući kolega ili kolegica ima tu iskru za znanjem, kreativnost, kritičko razmišljanje i dobru podlogu općeg znanja uz dodatni plus ako ima i tehničko predznanje - samo naprijed!“, poručuje Ronald.

Marin Miletić: Studij me naučio korisnim i primjenjivim vještinama za jednog programera

Marin Miletić danas je na trećoj godini softverskog inženjerstva na Visokom učilištu Algebra. Svoje tinejdžerske dane proveo je igrajući računalne igre, bez prevelikog razmišljanja o procesu kreiranja istih. Međutim, dolaskom na studij, to se sve promijenilo. Pronašao je zabavu u programiranju, operacijskim sustavima i bazama podataka pa se u potpunosti posvetio tome.

Marin razvija programska rješenja i cloud servise, već ima klijente u SAD-u i Ujedinjenom Kraljevstvu, programira u Elixiru, Erlangu i Gou, razvija mobilne i web aplikacije. Kada ne radi i nije na predavanjima, Marin voli još malo programirati i raditi na ideji proizvoda za virtualizaciju i menadžment data centara. Danas radi i s domaćom tvrtkom Sportening, koja razvija društvenu platformu specijaliziranu za fanove sporta.

Programiranje me zanimalo još u srednjoj školi, no tada su mi falile osnove programiranja koje sam stekao tek na prvoj godini fakulteta. Od tada se svakodnevno bavim softverom“, kaže Marin. Na prvoj godini studija sam radio u startupu u Algebra LAB-u koji bi pomoću dronova vršio nadzor šumskih požara. Brzo nakon toga sam se pridružio firmi koja je također djelovala u inkubatoru gdje sam pridonio razvoju softvera za nadzor i konfiguriranje mrežne infrastrukture telekoma. Ubrzo sam otvorio obrt koji mi je omogućio rad na raznim projektima sa klijentima diljem svijeta“, priča Marin o svojim praktičnim iskustvima koja je stjecao paralelno sa studijem u Algebri.

Što čini dobrog programera i kakav bi on trebao biti – a kakav mora biti budući student kojeg zanima razvoj softvera? „Važni su znatiželja, želja za pronalaskom novih stvari i alternativa, što dovodi do pronalaska najboljeg rješenja za njihove potrebe. Otvoren um je također vrlo bitan. Nije korisno vezati se za jednu stvar ili tehnologiju kao najbolju jer ne postoji najbolji jezik ili alat. Činjenica je da je svaka tehnologija loša na svoj način te je bitno odabrati onu tehnologiju koja je najmanje loša za problem koji se rješava“, govori Marin o svojem viđenju karakteristika dobrog programera, ali i vrlinama koje bi trebao imati budući student ili studentica ovog smjera.

„Studij je definitivno bio relevantan za ono što danas radim“, nastavlja Marin Miletić. „Najviše mi se svidjelo što je gradivo bilo prezentirano od strane ljudi koji su ga već koristili na tržištu te su nam mogli i znali objasniti zašto je to gradivo bitno. Samim time, dobio sam želju za savladavanjem tog gradiva i osjećaj korisnosti istog, što me poticalo na dodatan rad“, zaključuje i kaže kako će se za nekoliko godina, nakon još malo praktičnog iskustva u radu s klijentima, svakako vratiti na diplomski studij u Algebru, smjer podatkovne znanosti, „jer je to područje koje će uskoro biti nešto što se podrazumijeva imati u svakom proizvodu ili aplikaciji“.

Bruno Kumer: Edukacija nije samo ono što naučiš, već i ono što sam otkriješ

Bruno Kumer završio je preddiplomski studij multimedijskog računarstva na Algebri, a potom je nastavio studij na diplomskom studiju digitalnog marketinga. Kad ne studira, i Bruno također radi na zanimljivim mjestima – kamerman je na RTL-u pa ste njegov rad, posredno, zapravo već i upoznali kroz emisije kao što su RTL Danas i RTL Direkt i brojne reportaže na istoj televiziji, od kojih je neke snimao i dronovima. Može se pohvaliti i snimljenim glazbenim spotovima!

No, Bruno se u svijetu multimedije i videoprodukcije našao gotovo posve slučajno! „Uvijek volim ispričati kako je Toni Milun na satu matematike tražio multimedijaše koji će mu snimati sadržaj za njegovu web stranicu. Nisam pojma imao o snimanju i stvarno sam iznenadio sam sebe što je pamet ignorirala kritičara u glavi! Tako je sve počelo, već treći tjedan na Algebri. Nisam ni očekivao da će me na predavanjima zainteresirati digitalni marketing, vožnja drona, web development te drugi smjerovi multimedije. Sumarno, ovih pet godina je bio put samootkrivanja“, priča nam Bruno.

Kombinacija multimedije i digitalnog marketinga vrlo je zanimljiva iz perspektive onoga što se danas traži na tržištu. „Vidim multimediju i marketing kao dvije discipline koje dobro funkcioniraju jedna s drugom jer dobra marketinška poruka se teško može plasirati bez dobrog sadržaja. Biti stručnjak u te dvije discipline mi se čini kao vrlo profitabilna kombinacija“, poruka je koju Bruno, sada pred sam kraj diplomskog studija u Algebri, šalje i budućim studentima.

Baš kao što su mu prvi kontakti sa studentima i profesorima u Algebri otvorili vrata prema jednom svijetu o kojem dotad nije puno znao – video produkciji, tako kaže i kako je svatko od njih tijekom ovih pet godina studija uvelike pridonio njegovom usavršavanju kao profesionalca i osobe.

„Jednom sam negdje čuo dobar citat da edukacija nije ono što naučiš već ono što otkriješ - i po tom pitanju Algebra radi vrhunski posao. Pomogla mi je otkriti industriju, kako ona funkcionira te na kraju mene samog“, zaključuje.
 

Pročitajte više