Ovo donosi reforma školstva: BIOLOGIJA

Foto: 123 rf, FAH

VELIKU promjenu reforma školstva donosi u predmet biologiju, u kojoj će se veći naglasak staviti na istraživanje i aktivno učenje.

>> VELIKI PROSVJED PODRŠKE REFORMI ŠKOLSTVA Hrvatska može bolje

> Ovo donosi reforma školstva: GLAZBENI

> Ovo donosi reforma školstva: INFORMATIKA

> Ovo donosi reforma školstva: LIKOVNI

> Ovo donosi reforma školstva: MATEMATIKA

Profesorica biologije i kemije u čakovečkoj školi Josipa Slavenskog, Žaklin Lukša, u razgovoru za Index je ustvrdila kako je potrebno rasteretiti sadržaje i biti okrenuti konceptima.

"Moramo definirati koji su osnovni koncepti da bi učenici uopće razumjeli stvari u biologiji. U novoj reformi napravili smo bitnu razliku u pristupu. Želimo da učenik na kraju školske godine mora znati moći, razumjeti, odnosno moći učiniti to i to.

Razlika je da smo krenuli od jednostavnijih sadržaja, makroskopskih djelova pa s godinama idemo prema kompliciranijem sadržaju. Učenici prema sadašnjem programu uče puno činjenica, a razumiju jako malo. To su pokazala i istraživanja. Oni znaju gomilu činjuenica s kojima na kraju ne znaju što bi. Sad smo išli na razumijevanje", objasnila je profesorica Lukša, ujedno voditeljica radne skupine za biologiju, prirodu, društvo i vrednovanje.

Po novom bi učenici kaže, trebali učiti na primjerima koji su karakteristični za nešto.

Učenje na ekosustavima koji su bliski učenicima

"Učitelj bira koje su biljke i životinje važne za učenje, ovisno o dijelovima Hrvatske u kojoj učenici žive te o interesu učenika.


Recimo sad bi po novom učili ekosustav naprimjer na šumi koja se nalazi u blizini. Cilj je da shvate kako funkcionira jedan ekosustav, zapravo svejedno je hoćete li to učiti na šumi, močvari ili jezeru. Učitelji će odabrati neki koji je njima najbliži, odnosno neki koji je učenicima s tog područja blizak.

To ne znači da neće učiti druge ekosustave, ali će osnovni koncept naučiti i razumjeti na nečemu bliskom. To se dosad nije radilo na takav način", rekla je profesorica Lukša.

Kazala je i kako se za biologiju nastavni programi više od 20 godina nisu mijenjali, a znanost je dodaje, otišla toliko naprijed tako da je reformu, naglašava, itekako potrebno provesti.

"Učenicima je dosta faktografske biologije i ovakvog načina poučavanja", zaključila je ona.

Pročitajte više