Povjerenje potrošača u regiji Azije i Pacifika naglo raste, prema posljednjem istraživanju MasterCarda

OČEKIVANJA potrošača za prvih šest mjeseci 2004. u regiji Azije i Pacifika znatno su narasla u odnosu na lipanj prošle godine, razdoblje koje su obilježili rat u Iraku, izbijanje SARS-a i rastuća teroristička prijetnja, prema najnovijem MasterCardovom istraživanju, MasterIndexu povjerenja potrošača.

Ukupno, sadašnji MasterIndex prosjek – 64,9 - gotovo je dosegao prosjek zabilježen u istraživanju prije azijske gospodarske krize (65,3) godine 1997. te nadilazi prosjek svih dosadašnjih godina tijekom kojih se istraživanje provodilo (55,2).

Tajland, Malezija i Vijetnam, zemlje koje su prvi put bile obuhvaćene ovim istraživanjem, nalaze se na vrhu liste pozitivno orijentiranih tržišta; dok su Hong Kong, Australija, Singapur i Tajvan najviše napredovale.

Od 13 tržišta uključenih u istraživanje, samo Indonezija, Koreja, Filipini i Japan imaju pesimistična očekivanja za sljedećih šest mjeseci, iako je Japan u tom smislu znatno manje negativan u odnosu na prošlo istraživanje.

Istraživanje je obuhvatilo 5.447 ispitanika u razdoblju između 27. listopada i 15. prosinca 2003.

Rezultati istraživanja pokazuju sljedeće:

• Tajland ostaje na prvom mjestu u odnosu na prethodno istraživanje, s vrlo visokim MasterIndexom (95,1), a slijedi Malezija (93,5)
• Vijetnam, koji prvi puta sudjeluje u ovakvom istraživanju, pokazuje visoki optimizam (91,0)
• Kina je, nakon pada povjerenja u okolnostima izbijanja SARS-a, povratila povjerenje (83,7)
• Dojmljiva poboljšanja u stupnju povjerenja pokazali su Hong Kong (81,1), Australija (80,9) i Novi Zeland (73,7); Tajvan (65,7) i Singapur (65,3)
• Japan tradicionalno ostaje pesimističan, ali je u ovom istraživanju pokazao znatno poboljšanje, s najvišim indeksom (31,8) još od lipnja 2000.

"Rezultati najnovijeg istraživanja MasterIndex povjerenja potrošača odraz su sposobnosti za brz oporavak kod potrošača iz Azije i Pacifika, unatoč sve izraženijoj nestalnosti globalne i regionalne okoline. Najbrže se oporavljaju zemlje koje su najuspješnije u razvoju domaćih tržišta kao poticaja gospodarskom razvoju. Sposobnost učinkovitog razvoja i korištenja domaćih resursa u stvaranju rasta, prisutni primjerice u Tajlandu i Kini, bit će glavno obilježje dugoročnog uspjeha u ovoj regiji u predstojećim godinama", izjavio je dr Yuwa Hedrick-Wong, savjetnik za gospodarstvo MasterCard International-a za regiju Azije i Pacifika.

MasterCardovo istraživanje povjerenja potrošača, koje se provodi dva puta godišnje u regiji Azije i Pacifika i pokriva 13 tržišta, predstavlja analizu percepcije gospodarskih uvjeta za budućih 6 mjeseci. Indeks izražen brojkama od 0 do 100 temelji se na sljedećim varijablama: zaposlenost, gospodarstvo, redovitost prihoda, tržište vrijednosnih papira i kvaliteta života.

Više informacija o MasterIndexu moguće je pronaći na www.mastercard-masterindex.com.

Pročitajte više