Svi klubovi podržali uvođenje državne mature

INSTITUT državne mature, koji bi po Vladinu prijedlogu zakona provodio nacionalni ispitni centar obrazovanja, danas su u Hrvatskom saboru podržali svi klubovi, tvrdeći da bi takav način vrednovanja obrazovanja mogao potaknuti učenike da uče kako bi nešto saznali, ne samo za ocjenu.

Svi predstavnici klubova upozoravali su na nužnost ujednačavanja obrazovnog sustava i ocjenjivačkih kriterija.

"Državni ispit s jedinstvenim testovima i zadacima za sve omogućit će učenicama najrealniji rezultat vrednovanja njihovog znanja, a nastavnicima da se usredotoče na ciljeve obrazovanja", kazala je Ivanka Roksandić (HDZ).

Marija Lugarić (SDP) drži da bi se s uvođenjem državne mature trebalo krenuti postepeno, uz dobru pripremu i na temelju znanstvenih projekata.

"Granica između dobre izvedbe i jalova rada izuzetno je tanka, a loša priprema mogla bi biti pogubna", upozorila je, pozvavši Ministarstvo obrazovanja da pripremi analizu vanjskog vrednovanja obrazovnog sustava.

Vesna Pusić (HNS/PGS) smatra da bi Ministarstvo trebalo provesti pokusnu provedbu državne mature kako bi se predloženi model mogao dorađivati te kako bi i uistinu podigao standarde objektivnosti ocjenjivanja učenika. Ocjena vrlo malo govori o stupnju znanja i količini savladanog školskog gradiva, ocijenila je.

I HSP-ovac Slaven Letica upozorava na oprez, kako bi se, kaže, izbjegla "klasična optimistična predrasuda da se pukim uvođenjem institucija može poboljšati životna praksa".

Predložio je da se centar preimenuje u hrvatski zavod za vrednovanje obrazovanja i državnu maturu te upozorio na opasnost "amerikanizacije" hrvatskog obrazovnog sustava, odnosno potrebu očuvanja tradicionalnih vrijednosti.

Ivan Čehok (HSLS/DC) pozvao je Vladu da u paketu sa spomenutim zakonom Saboru na usvajanje podnese i deklaraciju obrazovnog sustava, kako bi se, tvrdi, konačno odredila namjena obrazovnog sustava - da se mladog čovjeka osposobi za tržište rada.

"U protivnom, izlažemo se pogibelji da sve svedemo na testomaniju i baždareno ispitivanje, a ne vrednovanje znanja", ocijenio je.

Pročitajte više