"Državni ispit s jedinstvenim testovima i zadacima za sve omogućit će učenicama najrealniji rezultat vrednovanja njihovog znanja, a nastavnicima da se usredotoče na ciljeve obrazovanja", kazala je Ivanka Roksandić (HDZ).
Marija Lugarić (SDP) drži da bi se s uvođenjem državne mature trebalo krenuti postepeno, uz dobru pripremu i na temelju znanstvenih projekata.
"Granica između dobre izvedbe i jalova rada izuzetno je tanka, a loša priprema mogla bi biti pogubna", upozorila je, pozvavši Ministarstvo obrazovanja da pripremi analizu vanjskog vrednovanja obrazovnog sustava.
Vesna Pusić (HNS/PGS) smatra da bi Ministarstvo trebalo provesti pokusnu provedbu državne mature kako bi se predloženi model mogao dorađivati te kako bi i uistinu podigao standarde objektivnosti ocjenjivanja učenika. Ocjena vrlo malo govori o stupnju znanja i količini savladanog školskog gradiva, ocijenila je.
I HSP-ovac Slaven Letica upozorava na oprez, kako bi se, kaže, izbjegla "klasična optimistična predrasuda da se pukim uvođenjem institucija može poboljšati životna praksa".
Predložio je da se centar preimenuje u hrvatski zavod za vrednovanje obrazovanja i državnu maturu te upozorio na opasnost "amerikanizacije" hrvatskog obrazovnog sustava, odnosno potrebu očuvanja tradicionalnih vrijednosti.
Ivan Čehok (HSLS/DC) pozvao je Vladu da u paketu sa spomenutim zakonom Saboru na usvajanje podnese i deklaraciju obrazovnog sustava, kako bi se, tvrdi, konačno odredila namjena obrazovnog sustava - da se mladog čovjeka osposobi za tržište rada.
"U protivnom, izlažemo se pogibelji da sve svedemo na testomaniju i baždareno ispitivanje, a ne vrednovanje znanja", ocijenio je.