Vegeta i Zvijezda ulje najsnažnije robne marke u Hrvatskoj

VEGETA i Zvijezda ulje već drugu godinu za redom najsnažnije su robne marke u Hrvatskoj. Uz njih se, na popisu 20 najsnažnijih, nalazi još 10 hrvatskih robnih marki. Višegodišnji napori Hrvatske gospodarske komore za povećanjem kupovine domaćih proizvoda pokazali su svoje rezultate, čemu je pogodovala kvaliteta i vrijednost hrvatskih proizvoda prepoznata od strane hrvatskih potrošača -čak 48% Hrvata smatra hrvatske proizvode najkvalitetnijima.

Rezultati su ovo kontinuiranog istraživanja jačine robnih marki - PGM (Product Group Manager), koji se od 2003. godine provodi jednakom metodologijom u četiri zemlje regije - Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji te Bosni i Hercegovini, a od 2006. godine širi se i na Makedoniju.

Na popisu 20 najsnažnijih robnih marki u Hrvatskoj, prema indeksu uspješnosti , nalaze se: Vegeta, Zvijezda ulje, Paloma (toaletni papir), Coca Cola, Ariel, Orbit, Jamnica (gazirana), Milka, Zvijezda majoneza, Gillette britvice, Gavrilović salame, Dukat mlijeko, Paloma (papirnate maramice), Gavrilović pašteta, Frank klasična kava, Domaćica (Kraš), Kisko, Margo, Ajax, Podravka (Podravka proizvodi o rajčica).

Iz prikazanih rezultata vidimo da su hrvatski potrošači dosta lojalni svojim proizvodima, pa tako među 20 najjačih robnih marki u Hrvatskoj nalazimo čak 12 robnih marki domaćih proizvođača, 6 jakih internacionalnih robnih marki i dvije robne marke naših susjeda, Slovenaca. Ukoliko se osvrnemo samo na hrvatske robne marke u Hrvatskoj, osim navedenih, u Top 20 još se nalaze Čipi-Čips, Franck čaj, Podravka juhe, Dorina, Dukat maslac i Čarli.

Putem PGM-a smo provjerili stavove potrošača u Hrvatskoj o kupovini proizvoda domaćih i stranih proizvođača. Procijenili su koliko su za njih ti proizvodi skupi, atraktivni, dobre ili loše kvalitete…

Ovi podaci samo su potkrijepili ranije spomenutu tezu o lojalnosti domaćim robnim markama. Hrvatski potrošači najkvalitetnijima smatraju upravo hrvatske proizvode (48%), zatim proizvode iz Austrije (41%), Slovenije (18%), Italije (15%) te proizvode internacionalnih korporacija (13%). No, interesantno, hrvatske proizvode doživljavaju i najskupljima (46%), a nakon hrvatskih slijede proizvodi iz Austrije (42%), Italije (29%), proizvodi internacionalnih korporacija (25%), te proizvodi iz Slovenije (21%). Kad je u pitanju loša kvaliteta proizvoda, naši potrošači najnekvalitetnijim proizvodima drže proizvode iz Bosne i Hercegovine (47%), Bugarske (39%) te Makedonije (27%) i Srbije (26%).

Kada uzmemo u obzir činjenicu da su hrvatski stanovnici upravo hrvatske proizvode procijenili kao proizvode koji najviše vrijede uloženog novca, vidimo da se lojalnost ne bazira isključivo na želji da se kupovinom hrvatskih proizvoda pomaže hrvatsko gospodarstvo, već da naši potrošači u hrvatskim proizvodima vide stvarnu kvalitetu i vrijednost koja zaslužuje njihovu lojalnost.


Najatraktivniji su, prema mišljenju naših stanovnika, talijanski (44%) i austrijski (31%) proizvodi, a najoglašavaniji hrvatski (37%), nakon kojih slijede proizvodi internacionalnih korporacija (27%) te proizvodi iz Austrije (26%).

Osnova za rezultate koje sadrži PGM, sindicirano je istraživanje tržišta u koje je uključeno više od 2500 robnih marki iz više od 90 kategorija proizvoda robe široke potrošnje u četiri zemlje regije. S obzirom na činjenicu da svi oni koji nisu prisutni na drugim tržištima raspolažu s jako malo ili nimalo informacija o tim tržištima, dodatna vrijednost ovog istraživanja je pružanje kompletnog uvida u situaciju i na drugim tržištima (potencijal, prilike, konkurencija...)

Pročitajte više