Hyundai se brzo opametio. Oživljava popularni i30 N s dodatkom hibrida
NAKON što su se ljubitelji sportskih kompakata oprostili od modela poput Ford Focusa ST, stiže vijest koja će ih zasigurno obradovati. Hyundai, prema saznanjima dobro upućenih izvora, planira oživjeti popularni i30 N s benzinskim motorom, potencijalno uz dodatak hibridne tehnologije.
Neočekivani zaokret nakon električne strategije
Originalni i30 N, predstavljen 2017. godine, bio je prvi model Hyundaijevog sportskog N odjela i izravni konkurent Volkswagen Golfu GTI. Svojim 2,0-litrenim turbo motorom snage do 276 KS, tvrđom šasijom i elektroničkim diferencijalom, brzo je osvojio simpatije vozača. Ipak, korejska tvrtka ukinula je ovaj model, zajedno s manjim i20 N, tijekom 2024. godine. Odluka je bila dio strategije repozicioniranja N odjela kao "pionira električnih vozila visokih performansi", što je rezultiralo modelima poput Ioniq 5 N i Ioniq 6 N s više od 600 KS.
N odjel: Nismo se ograničili na struju
Međutim, čini se da Hyundai nije u potpunosti otpisao motore s unutarnjim izgaranjem. Izvor je za Autocar potvrdio da je započet rad na novoj verziji i30 N, koju će pokretati benzinski motor - vjerojatno s hibridnim sustavom. To je u skladu s izjavama koje je šef N odjela Joon Park dao ranije ove godine, naglasivši kako budući sportski modeli neće nužno biti isključivo električni.
"Problem koji imamo je percepcija medija i naših obožavatelja da se Hyundai N fokusira samo na svijet električnih vozila, što nije istina", rekao je Park i dodao: "Ne ograničavamo se na električna vozila."
Kakav motor možemo očekivati?
Iako detalji još nisu poznati, nagađa se da bi novi i30 N mogao koristiti unaprijeđenu verziju postojećeg hibridnog pogona, poput onog iz standardnog 1,5-litrenog i30. No, postoji i mogućnost potpuno novog pogonskog sklopa. Hyundai je nedavno potvrdio testiranje neobičnog prototipa temeljenog na modelu Veloster, a inženjeri su motor opisali kao jedinicu visokih okretaja i performansi.
Iako je u testnom vozilu motor smješten središnje, moguće su i druge konfiguracije. Iz tvrtke su poručili da žele "razviti motor koji zadovoljava zahtjeve tržišta u pogledu performansi i masovno ga proizvoditi bez ikakvih problema", što sugerira planove za serijsku proizvodnju.
Povratak već 2026. godine?
Špijunski fotografi nedavno su snimili Hyundai dok priprema treće osvježenje aktualne, treće generacije modela i30, koje se očekuje sljedeće godine. To upućuje na zaključak da bi se sportska N varijanta temeljila upravo na toj redizajniranoj verziji, što znači da bi na tržište mogla stići krajem 2026. ili početkom 2027. godine.
Kao odgovor na ovu priču, glasnogovornik Hyundaija je izjavio: "Hyundai je posvećen uvođenju sedam novih N modela do 2030. godine, s planovima koji uključuju istraživanje širokog spektra pogonskih sklopova kao što su motori s unutarnjim izgaranjem, hibridna i električna vozila. Budući planovi proizvoda bit će objavljeni naknadno kao dio naših stalnih napora da isporučimo strategije proizvoda koje se usklađuju sa životnim stilovima naših kupaca i vladinim propisima."