Kia predstavila novi koncept s kojim obilježava 80 godina postojanja
KIA SLAVI velikih 80 godina postojanja, a tu je obljetnicu obilježila predstavljanjem novog, odvažnog koncepta Vision Meta Turismo. Riječ je o vozilu koje svojim izgledom podsjeća na električnu verziju popularnog Stingera, a premijerno je prikazan na izložbi u Kia Vision Squareu u južnokorejskom Yonginu.
Futuristički dizajn inspiriran Stingerom
Koncept Vision Meta Turismo donosi Kijinu dizajnersku filozofiju "Opposites United" u novu krajnost. Prednjim dijelom dominira istaknuti "nos morskog psa" i kontrastna crna maska s uglatim svjetlima i tankim usisnicima zraka. Kratki poklopac motora stapa se s oštro nagnutim vjetrobranskim staklom, a prednja se svjetla protežu unatrag, transformirajući se u nosače za digitalne bočne retrovizore.
Gledano s boka, koncept otkriva snažno stiliziranu karoseriju koja podsjeća na Polestar 5. Ključni detalji uključuju uglata vrata, mišićave stražnje blatobrane i aerodinamički optimizirane naplatke. Jedinstveni stakleni krov s geometrijskim uzorcima i uzlazna bočna linija dodatno naglašavaju dinamičan profil.
Stražnji je dio jednostavniji, s integriranim spojlerom, svjetlima u obliku bumeranga i elegantnim difuzorom u kontrastnoj crnoj boji.
Unutrašnjost koja spaja čovjeka i stroj
Kia je otkrila više detalja o unutrašnjosti, opisujući je kao "izuzetno imerzivno" okruženje koje redefinira odnos između čovjeka i stroja. Posebno se ističe head-up zaslon s proširenom stvarnošću koji nudi tri načina rada: Speedster, Dreamer i Gamer.
Informacije se projiciraju na vjetrobransko staklo putem pametne staklene tehnologije, omogućujući vozaču da vidi "virtualnu grafiku kao da lebdi iznad ceste u tri dimenzije".
Ostatak kabine uključuje upravljač u obliku slova D, mali kvadratni zaslon te futurističku instrumentnu ploču. Najzanimljiviji detalj je vozačevo sjedalo u kontrastnoj žutoj boji, koje na naslonu za ruku ima kontrolu nalik joysticku, čija funkcija još nije otkrivena.
Vizija budućnosti
Kijin voditelj dizajna, Karim Habib, objasnio je filozofiju iza koncepta. "Vision Meta Turismo utjelovljuje Kijinu viziju koja integrira dinamičnu mobilnost i prostore usmjerene na čovjeka", izjavio je. Habib je dodao kako je model "izraz Kijine predanosti da neprestano donosi tehnološki naprednu mobilnost i iskustva koja angažiraju, stimuliraju i inspiriraju."
Put dug 80 godina
Iako se Kia mnogima čini kao relativno mlada tvrtka, njezini korijeni sežu sve do 1944. godine, kada je Kim Cheol-ho osnovao tvrtku Kyungsung Precision Industry. Tvrtka je 1952. preimenovana u Kia, kada je predstavila i svoj prvi bicikl, 3000-Liho, koji je postao prvi bicikl proizveden u Koreji i ostvario ogroman uspjeh.
Svoje prvo vozilo na četiri kotača, model Brisa, Kia je predstavila 22 godine kasnije, 1974. godine. Više od desetljeća nakon toga uslijedio je subkompaktni Pride, koji je 1987. stigao i na američko tržište. Od proizvođača bicikala do cijenjenog globalnog igrača u automobilskoj industriji, Kia je u 80 godina prešla impresivan put.