Na testu: Megane nas je oduševio motorom koji dijeli s Mercedesom A klase

Na testu: Megane nas je oduševio motorom koji dijeli s Mercedesom A klase
Foto: Luka Šangulin (Index.hr)

RENAULT Megane i Mercedesova A klasa imaju bar jednu zajedničku karakteristiku, a to je doličan benzinski motor. Pod uvjetom da ste izabrali novi turbak s lagera.

Benzinac zlata vrijedan

Potpisuje ga Renault i to je glavni razlog zašto smo odlučili još jednom se družiti s francuskim kompaktom. 1.3 TCE benzinac već smo iskušali na Kadjaru, gdje je zaslužio visoke ocjene. Međutim, optimalna kombinacija bila bi ipak stepenicu niže, na Meganeu. I doista, volumenom mali, ali srcem itekako velik motor tu je prodisao punim plućima.

>> Testirali smo Renault Megane GT, atraktivni francuski ekspres u kompaktnom pakiranju

Nemjerljivo bolji od još manjeg prethodnika, novi 1.3 TCE sa 140 KS (i 240 Nm već od 1.600 o/min) oduševljava svojom radnom karakteristikom. I pritom emitira još manje štetnih plinova uz manju potrošnju goriva. A to u praksi znači da će odlično ubrzavati od podruma okretaja, linearno i bez trzaja, uz vrlo primamljivu zvučnu kulisu.

Sve u svemu, ovaj motor ima sve uvjete da postane glavno oružje u lovu na vještice poznatijem pod imenom - protjerivanje dizelaša. I doista, gotovo i nema područja u kojem je dizelski pandan bolji.

Čak mu je i potrošnja odlična, pa tako u gradu ne pije puno više od 7 litara, a na otvorenoj cesti lako ga se natjera na manje od 6 litara. Upravo toliko je iznosio naš prosjek na testnoj ruti do Karlobaga i natrag do Zagreba, gdje smo uz nimalo štedljivu vožnju točenjem do čepa utvrdili prosjek od 6 l/100 km.

Međutim, ono što najviše veseli je da s ovim motorom možete Megane voziti kako god želite. Ne buni se kad se vučete cestom na niskim okretajima, a voli i kad ga se spusti koji stupanj niže i potjera preko zavoja. Uvjerljiv je i na autocesti pa na 3.000 o/min ima jaku rezervu, a brzinom već zalazi u nedozvoljeno područje. Renaultov Multi Sense sustav prilagodbe tu se dodatno ubacuje kao lagani korektor različitih stilova vožnje. Mi smo ostali na Sport modu i nismo požalili.

Realno, jedina stvar koja će vas sputavati je mjenjač. Šest-stupanjski ručni mjenjač je sasvim solidnih karakteristika, ali zahtjevniji korisnici će brzo utvrditi da mu nedostaje preciznosti i brzine. Recimo i da Megane vozi preko 200 km/h, a 100 km/h ima za uvjerljivih 9,5 sekundi.

Lijep i udoban, s ponekim dodatkom koji veseli

O ponudi prostora i ergonomiji već smo govorili. I o digitalnom kokpitu također, kao i o mogućnostima prilagodbe željama vozača i putnika. Ono što ćemo sada ponoviti svakako je udobnost sjedala, ali, nažalost, i za vrućinu nepoželjna kombinacija presvlaka od umjetne kože i pliša. Automatska klima je potentna, ali leđa će vam na suncu svejedno izgorjeti. I to je jedino što će vozaču zasmetati jer položaj za upravljačem je gotovo sportski nizak, a preglednost odlična.

Straga ima također puno prostora. Gutati može i gepek nominalne zapremine 434 l, ali uz napomenu kako je utovarni rub dosta visok.

I oprema je vrlo zadovoljavajuća. Instalacija središnjeg zaslona osjetljivog na dodir dijagonale 7-inča je komparativna prednost u odnosu na neke rivale, a isto vrijedi i kada kažemo da putnici straga imaju svoje otvore ventilacije, kao kod poslovnih limuzina.

A cijena?

Ovako motorizirani Megane na cesti ispadne oko 160.000 kn, odnosno 164.220 kn s opcijama, što je odličan iznos za tako dinamičan kompakt uzorne potrošnje goriva i bogate opreme. A pritom se možete pohvaliti činjenicom da je pogon isti kao u jednoj A klasi. Imajte na umu da kupci trenutno na poklon dobivaju paket Navigacija vrijedan 2500 kn, a tu je i popust od 4000 kn. Ako želite više, morat ćete i platiti više, odnosno gotovo 180.000 kn za koliko Renault daje Megane u ful opremi sa sigurnosnim sustavima asistencije i dokazano odličnim Bose hi-fi audio sustavom.

 

Dodatna oprema:

- Paket navigacija: 0 kn

- Metalik boja: 3800 kn

- El. parkirna kočnica: 1500 kn

>> Cjenik i specifikacija opreme: Renault Megane

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara