L-KARNITIN: Hoće li otopiti salo ili samo vaš novčanik?

Foto: Shutterstock

L-KARNITIN je jedan od najpopularnijih proizvoda za mršavljenje. Može se kupiti u svakoj trgovini koja ima bilo kakav asortiman dodataka prehrani i suplemenata namijenjenih za sportaše, a može ga se pronaći i u gotovo svakom fitness centru. Koliko je zapravo učinkovit i isplati li ga se uopće kupovati?

L-Karnitin je prirodna aminokiselina koja se nalazi u životinjskom tkivu i u manjim količinama je možemo pronaći u mlijeku. Ono što je manje poznato jest kako je naše tijelo sposobno samo sintetizirati i održavati dovoljnu količinu l-karnitina. Ova aminokiselina ima mnoge uloge u našem organizmu, a o njoj ovisi i oksidacija masnih stanica zbog čega je l-karnitin postao jedan od najpopularnijih suplemenata za mršavljenje i dio je  gotovo svake "fat burn" formule.

No, iako je l-karnitin jednim dijelom zaslužan za sagorijevanje masnih stanica, i teoretski bi povećani unos trebao povećati i oksidaciju masti, istraživanja pokazuju kako to u praksi jednostavno nije tako. Ne postoje signifikantni dokazi koji pokazuju da će dodatna suplementacija l-karnitinom ubrzati proces mršavljenja. Ako je količina l-karnitina u tijelu zadovoljavajuća, nećemo imati koristi od većeg unosa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Postoji samo jedan slučaj kada će l-karnitin kao dodatak prehrani imati smisla, povećati oksidaciju masti i u konačnici pozitivno utjecati na mršavljenje- upravo onda ako se radi o njegovom nedostatku. Ako se radi o deficijenciji l-karnitina, onda će dodatan unos, hranom ili suplementima, utjecati na metabolizam i ubrzati sagorijevanje sala, jer će nedovoljna količina l-karnitina u tijelu usporiti oksidaciju uskladištenih masnih stanica. Međutim, nedostatak l-karnitina nije čest slučaj. Niže razine su uglavnom primjećene kod vegetarijanaca i vegana, te kod osoba starije životne dobi.

Fitness stručnjaci su jednoglasni: suplementacija l-karnitinom je nepotrebna i neučinkovita. Kao i većina ostalih proizvoda za mršavljenje.

Neki spojevi l-karnitina mogu imati i ulogu stimulansa te spriječiti rano pojavljivanje umora na treningu, ali stimulansi poput kofeina će to učiniti znatno bolje, a pritom su i puno jeftiniji.

Mnogi bi suplementi, u teoriji, trebali ubrzati mršavljenje, povećati mišićnu masu, poboljšati hormonalnu sliku, pružiti energiju na treningu i tome slično, ali kasnija testiranja i istraživanja pokazuju kako obećanog učinka nema ili je zanemariv. L-karnitin je jedan od takvih proizvoda koji će, nažalost, otopit samo vaš novčanik.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara