Već sada se zna što će u svijetu hrane 2024. godine biti u trendu

MODNI ČASOPISI, filmske zvijezde, influenceri i tinejdžeri stalno nam govore što je trenutno popularno. No, s društvenog stajališta, trendovi nam pokazuju što će biti popularno sutra. Identificiranje tih trendova nije lako i zahtijeva dobar instinkt.
Hanni Rützler, jedna od vodećih europskih stručnjakinja za hranu, objavila je svoj Food Report za 2024. godinu. U njemu opisuje najvažnije trendove u hrani i najveće promjene koje očekuje u prehrambenoj industriji iduće godine. Sve se mijenja - što jedemo, kada jedemo, tko priprema našu hranu i kako je proizvedena. Naglasak je ponovno na održivosti, regionalnosti i novim tehnologijama.
Definicija trenda
Hanni Rützler definira trendove u hrani kao odgovor na trenutne želje, probleme i težnje u društvu kada je riječ o prehrani ili proizvodnji hrane. Ako trend ne nudi potencijalna rješenja, bit će samo kratkotrajna pojava.
Biljna revolucija
Hrana biljnog podrijetla nastavlja biti jedan od najvažnijih trendova u 2024. godini. Ovaj trend potiče sve veća svijest o klimi i okolišu, posebno među mlađom generacijom. Prisutan je i trend sve većeg odbacivanja masovne proizvodnje mesa.
Prema Rützler, ideja da ćemo smanjiti potrošnju mesa u razvijenim zemljama za barem 75% kako bismo spasili planet je lijepa, ali nerealna. Stoga trebamo pronaći druga rješenja, poput biljnih zamjena za meso i ribu.
Tehnološki napredak u prehrambenoj industriji
Iako su biljne zamjene sve bolje u oponašanju okusa i teksture mesa i ribe, za mnoge još uvijek nisu potpuna zamjena. Zahvaljujući novim tehnologijama, konkurencija također brzo napreduje.
Precizna fermentacija, koja omogućuje proizvodnju sira pomoću kvasca bez potrebe za kravama, ima veliki potencijal za održiviju proizvodnju hrane. Druga alternativa je uzgoj mesa ili ribe u laboratorijima, gdje se proizvodi iz životinjskih stanica.
Žene kao pokretačice promjena
Prehrambena industrija također prolazi kroz transformaciju. Sve više žena ostavlja svoj trag u njoj, bilo da se radi o vrhunskim restoranima, blogovima o hrani, inovativnim prehrambenim startupima ili proizvodnji vina.
Regenerativna hrana - budućnost poljoprivrede
Još jedan brzorastući, ali relativno novi trend je regenerativna hrana. Fokus je na načinu proizvodnje hrane s ciljem promicanja bioraznolikosti i smanjenja utjecaja poljoprivrede na klimatske promjene.
Regenerativna hrana postaje ozbiljna konkurencija organskoj. Iako je udio organskih farmi i proizvoda na svjetskom tržištu još uvijek prilično mali, organska hrana se dugo smatrala odgovorom na mnoge izazove današnjice, kao što su zaštita okoliša, dobrobit životinja i ekološka održivost.
No, vremena se mijenjaju. Organska proizvodnja kao da tapka na mjestu i nije uspjela pratiti neke važne trendove. Danas potrošači često više cijene namirnice iz lokalnog uzgoja, nego organski certifikat.
Tako se izdvajaju dvije glavne kategorije: tradicionalne namirnice iz lokalnog zavičaja, koje se sve više kupuju direktno od poljoprivrednika, i egzotične biljke i životinje, koje nisu tipične za naše područje, ali se uzgajaju lokalno. Ovo je svakako zanimljiva tema o kojoj ćemo još raspravljati.
Borba protiv otpada
Jedan trend koji je Hanni Rützler prvi put opisala prije deset godina je ponovna upotreba hrane. Međutim, to još uvijek nije dovoljno. Samo u Njemačkoj, više od trećine proizvedene hrane se baca.
U prošlosti su za to bili uglavnom odgovorni potrošači, ali danas se i start-upovi, trgovački lanci i restorani sve više okreću održivim konceptima recikliranja hrane. Trend cirkularnih lanaca opskrbe hranom ide korak dalje. Cilj je ne samo smanjiti otpad, već i spriječiti njegovo nastajanje. Na primjer, obradom komponenti poput sjemenki, ljuski itd. i vraćanjem u biološki ciklus.
Što ćemo jesti u budućnosti?
Trendovi vezani uz hranu obično se zadržavaju od pet do deset godina. Kroz to vrijeme, neprestano se mijenjaju - ponekad postaju dominantniji, zatim slabiji, stagniraju ili se spajaju stvarajući nove trendove. No, zašto je bitno danas znati što ćemo jesti sutra? I kako restorani, na primjer, mogu najbolje iskoristiti te informacije?
Poduzetnici neće u Izvješću o hrani ili sličnim studijama pronaći jedinstveno rješenje koje odgovara svima. Ugostitelji moraju razumjeti tko su, kuda žele ići i tko im je ciljana publika. Tek kad definiraju te osnovne smjernice, mogu među različitim trendovima u prehrani odabrati one koji se najbolje uklapaju u njihovu viziju i s kojima planiraju osigurati budućnost svog poslovanja, zaključuje.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati