Ford Verve: Više od klona
FORD je na međunarodnom sajmu automobila u Guangzhou u Kini izložio dvije hvale vrijedne premijere. Prva nosi Mazdin potpis i označava komercijalizaciju limuzinske izvedbe Mazde 2, dok je druga, možda još zanimljivija, limuzinska inačica studije Verve iza koje se (opet) krije nova Fiesta.
Svega dva mjeseca nakon premijere kompaktne studije Ford je pripremio izvedbu i u klasičnom, trovolumenskom izdanju. Najvažnije novosti su da je kinetički dizajnerski izraz zadržan u najvećoj mjeri, kao i da se u ovoj studiji krije nova generacija Fieste. No to nije kraj, Ford će Fiestu, oprostite Verve, prikazati i u izvedbi s pet vrata, i to na skorašnjem salonu u Detroitu. Sasvim očekivano s obzirom da će Fiesta po prvi puta biti komercijalizirana i na američkom kontinentu.
Atraktivno skrojena limuzina kalibra B segmenta po pitanju stila vrlo je bliska posljednjem izdanju Mondea. Ideju i razvoj potpisuje europski odjel za dizajn, koji je definitivno napravio odličan posao i jako dobro slušao kritike upućene pri predstavljanju u Frankfurtu.
Od detalja vrijednih pažnje svakako vrijedi spomenuti kako su bočna stakla ostala bez okvira, kao i da je Ford ostao dosljedan receptu maksimalnog izvlačenja rubova blatobrana. Difuzor, napredna svjetla i atraktivna boja vanjštine dodatno podižu osobnost, ali su realno manje važni pošto ih serijska izvedba modela gotovo sigurno neće imati. Isto vrijedi i za markantne 18-inčne naplatke s 12 krakova.
Jednako atraktivan je interijer vozila. Dizajneri su očito bili inspirirani tehnologijom mobilnih telefona, pa tako Verve posjeduje HMI (Human Machine Interface) sustav posuđen od Mondea. Posebna pažnja posvećena je detaljima i postizanju optimalne ergonomije, a sve uz zadržavanje idealne ergonomije.
Fordovo prikazivanje dviju limuzinskih premijera jasan je pokazatelj podilaženja kineskom ukusu i veliko priznanje moći kineskog tržišta, jednog od najbrže rastućih u svjetskim razmjerima. Što se pak nove Fieste tiče, ona će na tržište stići kroz godinu dana. Zasada je poznato da će i ovaj model Ford komercijalizirati kao globalni model, te ga širom svijeta prodavati u neizmijenjenom obliku.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati