Lancia Ypsilon – spoj umjetnosti i tehnologije
NAKON crnih devedesetih, Lancia u novi milenij ulazi s neskrivenim ambicijama. Thesis, Phedra, a uskori i Ypsilon potvrđuju ambicije ovog talijanskog proizvođača da postane prestižna marka u svim segmentima.
Dizajn
Prve fotografije dovoljne su da model proglasimo najljepšim u klasi. Savršeno ukomponirane dizajnerske linije sa Thesis i Phedre prožete su optimalnom količinom retro detalja. Određena nota ženstvenosti je i dalje aktualna, ali u sasvim drugi plan, jer na prvo mjesto dolazi ekskluzivnost. S kojeg god kuta ga pogledali Y(psilon) jednostavno nema dizajnerskih propusta.
Dok model sprijeda djeluje moćno (velika maska hladnjaka), pa čak i agresivno (široki voluminozni branici), stražnji kraj naprosto očarava svojom izvedbom. Kupolasti poklopac prtljažnika i duboko usječena duguljasta svijetla daju vozilu optimalnu dozu elegancije.
Tek pogled u unutrašnjost vozila pokazuje da je riječ o istinski ekskluzivnom automobilu. Vrhunska kvaliteta materijala i završne obrade, bogata serijska oprema i Skydome stakleni krov čine Lancia Ypsilon najekskluzivnijim gradskim automobilom.
Kako Ypsilon mjeri 3.76 metra u duljinu, 1.69 m u širinu i čak 1.52 metra u visinu slobodno možemo zaključiti da će gradski mališan moći bez većih problema povesti četvero odraslih putnika. Uostalom, model dijeli platformu sa Fiatovim Puntom MPV, za koji se već govori da je novi kralj prostranosti.
I na kraju recimo da je model dostupan u ukupno 555 kombinacija, ovisno o izboru boje, dodatne opreme, vrste naplataka...Sasvim dovoljno da se zadovolji svačiji ukus, zar ne?
Vrhunska opremljenost
Da je riječ o automobilu u kojem nema nikakvog šlamperaja, možda najbolje govori podatak, da je razvoj audio-sustava prepušten vrhunskom američkom proizvođaču (Bose), a klimatizacija putničkog prostora dovedena do savršenstava. Naime, kad je toliko vremena "potrošeno" na detalje, baza mora biti dobra.
Stakleni krov nazvan Skydome omogućuje putnicima da uživaju u dnevnom svijetlu, pa čak i da osjete vjetar u kosi. Skydome zauzima čak 70 % površine krova, a moguće ga je otvarati u nekoliko faza. Za potpuno otvaranje krova potrebno je svega sedam sekundi.
Kao što smo vidjeli, staklene površine su pozamašne, pa i ne čudi što je Lancia odlučila ugraditi toliko kvalitetan klimatizacijski sustav. Riječ je o dvozonskom automatskom klimatskom sustavu, koji tolerira do sedam stupnjeva razlike između zona.
Nadalje, gomila senzora opskrbljuje centralnu jedinicu parametrima o kvaliteti zraka na osnovu kojih optimizira radi i bira jedan od sedam mogućih modova rada. Primjera radi, u vjetrobranskom staklu se nalazi senzor koji bilježi intenzitet UV zračenje, pa čak i kut upada sunčevih zraka, što za posljedicu ima da se klimatski sustav "pametno" ponaša i sprečava zagrijavanje kabine.
Kao što smo rekli, razvoj audio sustava je posvećen renomiranom američkom proizvođaču. Stručnjaci u tvrtki Bose su u obzir uzeli gabarite putničkog prostora, akustička svojstva ugrađenih materijala i sve važnije faktore. Konačni rezultat glasi:ukupno šest zvučnika optimalno raspoređenih uzduž i poprijeko putničke kabine.
Sprijeda su ugrađene dva dvotonca (165 mm) i dva visokotonca (50 mm), a straga dva srednjetonska zvučnika (150 mm). Za isporuku niskih tonova brine se subwoofer promjera 130 mm smješten u prtljažniku.
Moderni motori
Najmanju Lanciu pokretat će već dobro poznati agregati iz Fiatovog Punta, ali i dva potpuno nova agregata. Manje zahtjevnijima namijenjene su dvije izvedbe 1.2-litrenog agregata, koje razvijaju 60 odnosno 80 KS.
Top izvedbu će pokretati novi 1.4-litreni 16 V benzinski agregat maksimalne snage 95 KS, koji će omalenom Ypsilonu omogućiti više nego solidne performanse.
Međutim glavni adut svakako je potpuno novi 1.3 16 V Multijet dizelski motor s common-rail tehnologijom.
Riječ je o motoru posebno kompaktnih dimenzija od kojeg Fiat očekuje strašno puno. S opravdanjem, jer se motor maksimalne snage 70 KS pri 4.000 o/min i okretnog momenta od 184 Nm pri 1750 o/min može pohvaliti iznimno niskom potrošnjom (4.5 l/100 km) i kultiviranim radom.
Bez sumnje riječ je o trenutno najboljem dizelskom motoru u klasi. Motor će biti dostupan i u izvedbi sa Dualmode robotiziranim mjenjačem, koji podržava automatski (dva moda:normal, economy) i sekvencijalni režim rada.
Lancia će u Ženevi premijerno predstaviti novu generaciju modela Y.
I dok se za posljednju generaciju govorilo da je riječ o ženskastom automobilu namijenjenom pretežno individualcima, novi model će najvjerojatnije biti prozvan pravim statusnim simbolom.
Novi Y, uz nevjerojatnu dozu ekskluzivnosti, donosi mnoštvo noviteta, zahvaljujući kojima gradska klasa nije nikad bila bliža segmentu visoke klase.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati