Sedam jutarnjih navika zbog kojih se debljate (naročito zimi)

Sedam jutarnjih navika zbog kojih se debljate (naročito zimi)
Foto: Instagram

VEĆ PO jutru se nerijetko može vidjeti kako će nam teći dan, pogotovo kad je riječ o prehrani. Naši jutarnji rituali određuju hoćemo li se prejesti za ručak ili večeru, ali i hoće li tijelo skladištiti kalorije "za svaki slučaj".

Kako piše Bright Side, posljedica neuredne jutarnje rutine može biti gomilanje kilograma, naročito zimi.

1. Ne jedete obilan doručak

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli BROOKE CARRIE HIL (@brookecarriehil)

Znanstvenici sa Sveučilišta u Tel Avivu dokazali su da je prehrana koja uključuje obilni doručak i laganu večeru mnogo učinkovitija kad je riječ o održavanju težine od prehrane koja se temelji na čestim i malim obrocima.

Razlog za to je činjenica da naš metabolizam nije jednako brz u različitim periodima. Ako pitate znanstvenike, nikad ne biste trebali odbiti kalorični doručak, za razliku od "teške" večere.

2. Ne provodite vrijeme na suncu

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli R O C K Y (@rocky_barnes)

Sunčeva svjetlost pomaže sagorjeti kalorije i bijelo masno tkivo. Istraživači sa Sveučilišta Alberta  u Edmontonu u Kanadi proveli su eksperiment i dokazali da se količina lipida smanjuje kad je izložena sunčevoj svjetlosti.

To otkriće djelomično objašnjava zašto se lakše debljamo zimi, kad je manje danjeg svjetla. 

3. Zaboravljate popiti čašu vode nakon buđenja

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli ⓘ.ⓩ.ⓐ.ⓑⓔⓛⓛⓐ (@i.z.a.bella)

Tijelo odrasle osobe sastoji se od 55 do 60% vode, tvrde znanstvenici. Stoga je čaša vode nakon buđenja dobra ideja, jer će ubrzati metabolizam i smanjiti rizik od gomilanja masti. Osim toga, voda pomaže tijelu da se riješi toksina.

4. Ne vježbate ujutro

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Camila Banus (@camila)

Osim očitih prednosti kao što su trošenje kalorija i ubrzavanje metabolizma, jutarnje vježbanje može vam pomoći da smanjite apetit. Istraživanje profesorice Emme Stevenson doktoranda Javiera Gonzaleza pokazalo je da ljudi koji ujutro vježbaju tijekom dana manje jedu.  Osim toga, vježbanje prije prvog obroka 20 je posto učinkovitije od vježbanja tijekom dana.

5. Slatko jedete za ručak ili večeru 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Bridget (@bridget)

Ako ne možete odoljeti slatkom, pojedite ga ujutro. Pokazalo je to ranije spomenuto istraživanje Sveučilišta iz Tel Aviva. 

6. Ujutro čitate vijesti

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli ⚡️Tezza⚡️ (@tezza)

Strah i iritacija koju izazivaju negativne vijesti mogu ostaviti negativan učinak na vaše zdravlje, pogotovo ako ste kronično neispavani. Stres dovodi do gomilanja masnih stanica u tijelu.

Znanstvenici koje je predvodila asistentica profesora kemije i biologije na Medicinskom fakultetu Sveučilišta Stanford u Kaliforniji Mary Teruel objasnili su zašto se to događa. Stres dovodi do proizvodnje hormona koji pomažu tijelu da mu se prilagodi. Ako je stres kratkoročan, ne formiraju se nove masne stanice, no ako se kronično pod stresom, mehanizam "čuvanja kalorija" se aktivira. 

7. Podcjenjujete značaj svojih ljubimaca

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli E M I L Y S H A K G O U G H (@emilyshak)

Pas može biti vaša pratnja prilikom trčanja, a uz mačku će joga ili istezanje biti zabavni. Osim toga, ljubimci nas opuštaju pa nećemo posegnuti za kolačićem ili čokoladom kad smo napeti.
 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara