Kako se nositi sa stresom

Kako se nositi sa stresom

Foto: Su Qui

Tekst se nastavlja ispod oglasa
ISTRAŽIVANJA koje je proveo American Psychological Association pokazuju da je čak 70 do 80 posto odlazaka liječniku opće prakse povezano sa somatskim simptomima izazvanim stresom. Najveći uzročnici stresa, prema britanskim i američkim istraživanjima rađenim od 2007. do 2009., su nesigurnost na poslu i financijski problemi.

Stručnjaci upozoravaju kako je najgore živjeti u iluziji da je stres moguće izbjeći te kako je iznimno važno pronaći način punjenja baterija koje se prazne doživljavanjem stresa. Psihijatri kao način nošenja sa stresom često savjetuju pisanje, jer zapisivanje svojih misli, osjećaja i briga ima učinak opuštanja, a često će se stvari na papiru činiti mnogo boljima nego u glavi. Meditacija je također jedan od načina nošenja sa stresom pa psihijatri preporučaju vježbanje tehnika disanja i opuštanja, jer oslobađanje misli može smanjiti stres.

Stres jest pritisak, ali ne mora biti isključivo negativan. Kada dobro njime vladate, na pozitivan način vas tjera i pomaže da obavljate i izvršavate svoj posao i zadane ciljeve. Ali, kada loše njime vladate ili ga ignorirate - može biti ubojica. I to tihi ubojica - tumači Tarra Barat, autorica knjige “Pobijedite stres”: "Dvadeset godina podučavam jogu. Mnoge su me klijentice tražile da im napravim ciljane programe, da ih naučim kako da pomoću joge upravljaju svojim stresom." Istraživanja pokazuju da žene češće nego muškarci doživljavaju ekstremne razine stresa, imaju više fizičkih simptoma stresa (problemi sa spavanjem, prejedanje ili preskakanje obroka, uzimanje lijekova zbog stresnih stanja). Žene češće smatraju da loše upravljaju stresom.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara