Dokaz broj 12: Sanader pokušao dati najprofitabilniju dionicu HAC-a u koncesiju

Dokaz broj 12: Sanader pokušao dati najprofitabilniju dionicu HAC-a u koncesiju

Tekst: P.Vidov
Foto: Index


VELIKA se bura u Hrvatskim autocestama podigla u ožujku ove godine, kad je zahvaljujući medijskim napisima spriječeno davanje koncesije autoceste Bregana - Lipovac. Radi se o najprofitabilnijoj dionici autoceste, koju je Vlada željela iznajmiti na 39 godina u zamjenu za milijardu eura, iako bi ista dionica u tom razdoblju sama od sebe generirala četiri milijarde eura čistog profita!

> Akcija Indexa: Pomozimo Kalmeti da smjeni Upravu HAC-a

> Ministru Kalmeti treba još: Idemo dalje!

> Tema: Index otkriva afere HAC-a

Nakon što je Index prvi objavio da Sanaderova vlada planira dati autocestu u koncesiju, to je potvrdio i sam premijer u razgovoru s novinarima na Konvenciji HDZ-ove mladeži 14. ožujka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tadašnjeg premijera nije brinulo što bi to značilo drastično poskupljenje cestarina (autocesta Zagreb - Macelj koja je u koncesiji pod francuskim operaterom "Egis Road" ima najskuplje cestarine u Hrvatskoj), niti što bi zbog toga patili radnici kojima bi prijetili otkazi i smanjenja plaća. Bilo je puno važnije pokušati zakrpati rupu u proračunu, na bilo koji način. Uprava HAC-a se, naravno, svom političkom patronu nije niti pokušala suprotstaviti, iako su morali biti svjesni da bi takva odluka praktički upropastila HAC.

Deset dana kasnije ministar Božidar Kalmeta je izjavio da "autoceste ipak neće u koncesiju", ali nikad nije detaljno objasnio zbog kojeg razloga. No, najizglednijim se čini varijanta da je Vlada shvatila da od sporne i štetne odluke mora odustati zbog pritiska medija i sindikata.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara