Više od 60 novinara i urednici dali otkaz mađarskom Indexu zbog Orbana

Više od 60 novinara i urednici dali otkaz mađarskom Indexu zbog Orbana
Foto: EPA

TROJICA urednika vodećeg mađarskog neovisnog portala Index.hu i oko 60 novinara dali su otkaz u petak zbog smjene glavnoga urednika, što tumače "otvorenim pritiskom" na taj medij.

U izjavi na portalu novinari, koji čine dvije trećine kreativnog osoblja, kažu da odlaze jer predsjednik Upravnog odbora nije prihvatio njihov zahtjev da se Szabolcs Dull vrati na čelo Indexa.

Orbanov pritisak na medijske slobode

Dullova smjena povećala je strahovanja mađarskih novinara da nacionalistička vlada Viktora Orbana jača pritisak na medijske slobode.

“Godinama govorimo da po našem mišljenju postoje dva uvjeta za neovisan rad Indexa: nema vanjskog utjecaja na sadržaj koji Index objavljuje ni na sastav (osoblja) i strukturu", rekli su novinari. 

"Smjena glavnog urednika jasno je upletanje u sastav uredništva i to možemo vidjeti jedino kao pokušaj pritiska."

Ministar vanjskih poslova Peter Szijjarto rekao je na konferenciji za novinare u Portugalu da je njegova vlada izložena "neistinitim optužbama" u pogledu medijskih sloboda.

“Kako bi država intervenirala u odluke medija koji je u privatnom vlasništvu", zapitao je Szijjarto o Dullovoj smjeni. 

Index u Mađarskoj najkritičniji prema Orbanovoj vladi

Portal Index, koji je u Mađarskoj smatran najvećim medijem kritičnim prema vladi, prije mjesec dana postavio je tzv. "barometar neovisnosti" koji mjeri "opasnost" pokušaja da se izvana utječe na sadržaj koji objavljuje.

U srijedu je Laszlo Bodolai, ravnatelj ustanove koja posjeduje portal Index.hu Zrt., rekao da je Dull nesposoban kontrolirati unutarnje napetosti koje rastu zbog pokušaja da se utječe na novinare portala.

"To vodi neredu i padu prihoda jer pada interes oglašivača", rekao je Bodolai.

"Politička neovisnost Indexa nije ugrožena", ustvrdio je.

Orbanov čovjek kupio više od polovice dionica Indexa

Agencija AFP prenijela je ranije ovaj tjedan da su problemi počeli kada je Miklos Vaszily, poslovni čovjek blizak Orbanovoj vladi, kupio 50 posto dionica Indexa i tako dobio veliki utjecaj.

Dull vjeruje da je smijenjen zbog kolumni koje je pisao na portalu o pokušaju vanjskih utjecaja i upozorenja na barometar koji mjeri neovisnost Indexa.

Posljednjih godina većina neovisnih medija poput Indexa je ili zatvorila svoja vrata, ili su ih otkupili provladini saveznici, ili su se priklonili vladajućima.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara