Auto je najbolji prijatelj muškarca, a žene su zaslužne za to

 Foto: Volkswagen

IAKO autoindustrija i cjelokupan automobilski svijet vrve testosteronima doprinos žena u automobilskoj povijesti je izniman. Hvala im na tome.
 
Posljednjih godina tržište bilježi sve veći udio žena za volanom, a u pojedinim zemljama broj vozačica je čak i veći od broja muških vozača. Primjerice, od 2012. godine na američkim prometnicama ima više vozačica nego vozača. Stoga ne čudi što je se posljednjih godina muški lobi na čelu autokompanija olabavio i dopustio da se čuje i ženski glas.
 
Podatak kako je tek početkom 2014. godine na čelo jedne auto kompanije došla žena zvuči nevjerojatno. Da, Mary T. Barra je cijeli radni vijek posvetila automobilima da bi na koncu potkraj 2013. godine bila imenovana izvršnim direktorom General Motorsa. Time je postala jedna od najutjecajnijih žena u autoindustriji, a časopis Time ju je 2014. godine uvrstio među 100 najutjecajnijih ljudi na svijetu.  
 
 
No, još uvijek žene mogu sanjati o određenim pozicijama u autoindustriji. Najčešće su zaposlene u administraciji, a prema Catalystu tek je svaka peta osoba zaposlena u ovoj grani industriji ženskog spola. Udio žena u prodaji automobila je zanemariv, a sasvim je sigurno kako bi brojne žene voljele da im automobil proda žena. Kad je u pitanju dizajn automobila stvari su još poraznije, pa je tako ženski orijentirane modele moguće nabrojati na prste jedne ruke. Auto dizajneri u pravilu ignoriraju želje žena, a tek ponekad zaživi neko žensko rješenje. Besmislice poput vaze za cvijet u reinkarniranoj VW bubi se ne računaju. 
 
I u takvom muškom svijetu žene su itekako puno doprinijele, a o tome svjedoči i posljednji video u kojem se Fiat zahvaljuje upravo ženama. Gorivo, grijanje, GPS, samo su neke od stvari za koje su zaslužne žene. Ako ništa, nakon ovog videa Hedy Lamarr nećete pamtiti kao Đenkinu inspiraciju gole kupačice u Maratoncima, već kao začetnika ideje GPS-a. 

Žene su ostavile neizbrisiv trag i u autosportu. Ne samo da su učestvovale u najpoznatijim utrkama, već su ostvarile vrhunske rezultate. Malo je poznato da je pet vozačica doguralo do Formule 1, no samo je Lella Lombardi dohvatila bodove.
 
Vjerojatno najuspješnija je bila reli vozačica Michele Mouton, koja je 1982. umalo osvojila WRC vozeći za Audi Sport. Jutta KleinScmidt je pak prva žena koja je osvojila zahtjevni Paris-Dakar reli, i to 2001. godine u Mitsubishiju, a i danas je aktivna. 

 
Stoga, nakon svega rečenog možemo ženama samo zahvaliti što su nam pomogle u stvaranju automobila i svojim angažmanom učinile automobilski svijet zanimljivijim. Na ovaj ili onaj način.

Pročitajte više