Nissan Qashqai 2.0 dCi Tekna: Hrabro naprijed

BITI originalan ponekad je bolje nego biti jeftin. U slučaju Nissana to je definitivno dobitna formula. Qashqai svoj nevjerojatni tržišni uspjeh može prvenstveno zahvaliti originalnom izgledu i inovativnoj arhitekturi, koja mu je dopustila da istovremeno napadne na dva fronta, tržište klasičnih kompakta i segment sve popularnijih SUV-ova.

Nissanov urbani nomad gotovo je nemoguće svrstati u određeni segment. Predstavljajući mješavinu od svega pomalo, struka se složila da se radi o novom receptu, tzv. kompaktnom crossoveru. Iza ne suviše razumljivog pojma krije se model koji uzima ono najbolje iz (barem) tri svijeta.

Od klasičnog kompakta Qashqai je preuzeo osnovnu konturu i gabarite, SUV klasa je poslužila za ideju o implementaciji povišenog podvozja i pogona na sve kotače, a uskoro će u svojoj produljenoj izvedbi uzeti nešto i od monovolumena - vanserijsku prostranost. Isto potvrđuju i gabariti, Qashqai je s 4.310 mm dulji od prosječnog kompakta, ali i osjetno kraći od novopridošlih SUV-ova. Isto vrijedi i u slučaju visine vozila koja je 1.606 mm.

Kao i u slučaju Volkswagena i ovdje je ulazak u novi segment označen jednim nomadskim plemenom (Qashqai su nomadsko pleme iz jugoistočnog Irana).

Na svu sreću Nissan se za stil modela okrenuo vlastitim uzorima i svog urbanog nomada genski povezao s Muranom, kućnim premiumom i vlasnikom titule najljepšeg SUV-a na svijetu. Kako god, Qashqai se ističe moderno skrojenom vanjštinom koja ne skriva terenske gene.

Moćan nastup naglašava izražena visina, a kod bolje opremljenih izvedbi i poneka estetska nadogradnja poput 17-inčnih alu naplataka i plastične zaštite karoserije.

Qashqai je do dolaska Tiide, duhovne nasljednice zaboravljene Almere, imao težak zadatak da zadovolji apetite svih Nissanovih obožavatelja kojima su Micra i Note premali, a klasičan terenski program cjenovno predalek. Posao je odrađen izvan svih očekivanja, a model je imao snage i da privuče nove kupce, i to ne baš zanemariv broj.

Dio zasluga za to uzima i interijer zadovoljavajuće prostranosti i oku ugodnog dizajna. Ispod očekivanja je tek prtljažnik s prosječnih 350 litara, odnosno 1.510 litara sa preklopljenim stražnjim naslonima. No, kao što smo već konstatirali, produljena izvedba će taj nedostatak ispraviti.  

Tipičan Nissanov stil očituje se u slaganju prednje armature s jasno postavljenim i ergonomski odmjerenim elementima. Vozaču je sve nadohvat ruke, što i ne čudi s obzirom da se radi o rješenjima preuzetim s već hvaljenih terenskih modela. Jednako uvjerljiva je izrada, kao i kvaliteta plastike, koja tek u nekim detaljima karakteristikama ne zadovoljava očekivane standarde kakvoće.

Recimo i kako unutrašnjost obiluje brojnim pretincima i držačima čaša, a pohvale zaslužuje i najviša razina opreme Tekna koja je uistinu bogata (pogledati tablicu). Spomenemo li kožna sjedala, panoramski stakleni krov i dvozonsku klimatizaciju svima će biti jasno gdje je Nissanov vrh.

Paleta je na hrvatskom tržištu vrlo bogata, a čini ju ukupno 15 izvedbi. Osim izbora između dva benzinska (1.6/115 KS i 2.0/140 KS) i dva dizelska motora (1.5/106 KS, 2.0/150 KS), kupcima je na raspolaganju tri mjenjača, dva pogona i četiri paketa opreme. Poslovično, mi smo test odradili na top izvedbi pokretanoj snažnijim dizelašem, i to u kombinaciji s 4WD pogonom i ručnim mjenjačem.

Elektronski nadziran All Mode 4x4 pogon već smo imali prilike upoznati na ostalim modelima, posebno na tehnološki naprednijem novom X-Trailu. Upravljanje se vrši putem zakretnog prekidača (2WD, Auto, 4WD Lock - 50:50), a što je važnije, pogon se odlično snalazi u hibridnom crossoverskom okružju. Izborom automatske regulacije pogona između osovina, te predizborom odličnog motora (i mjenjača) Qashqai postaje odlično vozilo za bezbrižna putovanja na visokim brzinskim prosjecima. Vanserijska stabilnost i zavidna agilnost na cesti dio zasluga upisuju i na račun ovjesa, McPhersona sprijeda i multilinka straga.

Odlične vozne osobine na asfaltu i nešto rezerviranije na terenu dodatno su potencirane putem moćnog turbodizelskog motora. Renaultov dvolitraš prigušen je na 150 KS i 320 Nm, što predstavlja odličnu zalihu za savladavanje svih zadaća. 10,5 sekundi za ubrzanje do 100 km/h i 191 km/h maksimalne brzine, uz prosjek od 9 l/100 km potvrđuju tezu o visokim vrijednostima Qashqaijevih karakteristika. U prilog voznosti ide i odlično odmjerena ergonomija naglašena visoko postavljenom vozačkom pozicijom. Od stvari koj emogu zasmetati, to su tek nešto viša razina buke, te loša čitljivost putnog računala.

Nissan Qasqhai je originalno vozilo koje hibridnom arhitekturom ima snage da zadovolji afinitete šireg sloja populacije. Poduge liste čekanja potvrđuju da je to prepoznato, kao i da pozamašna cijena nije problem. Naime, izvedbe s 4WD pogonom nužno na sebe vežu bolje pakete opreme, a time i cijenu višu od 200.000 kn. Za one manjih apetita kojima kratica 4WD u životu ništa ne znači, start je kudikamo niži, na konkurentnih 139.500 kn.

Tekst: Miljenko Nikolić
Foto: Luka Travaš

Važnija serijska oprema (razina Tekna):

Dodatna oprema                            *Cijena (kn)

Cijena testiranog vozila

Cijena

 *Cijene su informativne

Pročitajte više