Šest tisuća ljudi na šesnaestom Motohappeningu

NAJPOPULARNIJA motociklistička priredba u Hrvatskoj održana je proteklog vikenda na Grobniku, a gledatelji na prepunim tribinama najviše su se divili natjecateljima u kategoriji vožnje na zadnjem kotaču i u freestyleu.

Amaterske utrke spašavaju domaći motociklizam, te su jedine dovoljno atraktivne da na Grobnički Automotodrom dovuku više od šačicu gledatelja, što je potvrdilo i šesnaesto izdanje Motohappeninga, održano proteklog vikenda.

Broj posjetitelja na najvećoj motociklistčkoj manifestaciji kod nas, koja se održava dvaput godišnje dvostruko je veći od onoga koji se okupio na službenom Europskom motociklističkom prvenstvu. Priredba je namijenjena jednako vozačima amaterima kao i profesionalcima. Samo jedna od brojnih specifičnosti i prepoznatljivosti Motohappeninga je ta da se vozači amateri imaju jedinstvenu priliku upoznati s grobničkom ljepoticom kroz sve popularniju "rekreativnu vožnju", u kojoj mogu sudjelovati i bez potpune zaštitne odjeće te mogu voziti i suvozača, odnosno suvozačicu. Jedini uvjet za uključivanje u masovnu zajedničku vožnju po pisti je nošenje zaštitne kacige, a nadgledaju je brojni instruktori. Zanimljivo je da nije zabilježen niti jedna veća povreda sudionika u svih sedam godina održavanja Motohappeninga.

Napredniji i iskusniji vozači mogli su svoje vještine dodatno usavršavati u trening vožnjama koje su podijeljene u tri grupe, prema prolaznim vremenima po krugu, od kojih je svaka na stazi po 30 minuta. Na kraju subotnjeg i nedjeljnog programa održane su i utrke koje svake godine poprimaju sve širi međunarodni karakter.

Osim početnika, na stazi se našlo i pravih znalaca iz susjedne Slovenije i Italije, zatim Austrije, Njemačke, Švicarske, Mađarske, BiH, a manja skupina vozača došla je čak iz Makedonije. Od sveukupno 7 održanih utrka najatraktivnija je bila subotnja "Timska utka" u kojoj je učestvovalo rekordnih 40 timova, dakle čak 80 vozača. To je maksimalan broj timova koje propusna moć staze može prihvatiti iz sigurnosnih razloga. Potražnja za ovom utrkom je najveća pa su se timovi morali prijaviti unaprijed. Dva se vozača tijekom utrke u 28 odvoženih krugova ukupno izmjenjuju 3 puta, a ovog puta se oštra i bespoštedna borba vodila se do posljednjeg trenutka. Pobijedio je koprivničko-riječki dvojac Krešimir Erdec i Siniša Kezić, ispred dva slovenska tima, drugoplasiranih Mirka Kalšeka i Branka Osiza te trećeplasiranih Marjana Hudeja i Borisa Hercigonje. Spomenimo vrlo atraktivne kupove za posjetitelje: Lady cup, Kawasaki cup, BMW cup i Dunlop cup.

Dobro raspoložena publika nakon timske utrke imala je prilike vidjeti najveće atrakcije, akrobatsku "Free Style" vožnju i vožnju po zadnjem kotaču. Uz prethodnu provjeru zaštitne opreme natjecatelja od strane organizatora, devet virtuoza u šest pokušaja demonstriralo je svoja zavidna umijeća vožnje na stražnjem i prednjem kotaču pred prepunim tribinama i ostavilo publiku bez daha.

Na kraju, uz ovacije publike u klasi sportskih motocikala pobjednik je bio Ivica Mihaljević na Kawasakiju ZX6R, dok je u klasi Enduro motocikla pobijedio Dejan Špoljar na Yamahi XT 600.

Goran Vuzem

Pročitajte više