VW Golf 2.0 FSI Sportline - samozatajni oktanski junak

NAKON što se etablirao na europskom i hrvatskom tržištu, prodaja Golfa pete generacije nezaustavljivo raste. Iako veći dio zasluga ide na račun izvedbi s TDI oznakom, njihovu superiornost nagrizle su inačice pogonjene modernim benzinskim motorima. FSI uzvraća udarac i nudi odličan kompromis, posebno u slučaju dvolitrene izvedbe kakvu smo imali priliku isprobati.

Dizajn


Suprotno praksi zapadnih susjeda, Nijemci ustraju na konzervativnim linijama vozila lišenih bilo kakve ekstravagancije. To je posebno uočljivo na petoj generaciji Golfa, koji ostaje dosljedna Volkswagenoj filozofiji elegantnih linija imunih na zastarijevanje. Uostalom, ipak se radi o modelu po kojem je nazvana klasa kojoj pripada, pa se svaki potez prati pod povećalom.

Negativna kritika oko nedovoljno inovativnog dizajna s vremenom se stišala, a prave vrijednosti isplivale su na površinu. Izvrtimo li nakratko slike prethodne četiri generacije može se zamijetiti evolucija od "narodnog automobila" do modela koji je na korak udaljen od premium razreda.

Novi Golf sprijeda prati smjernice postavljene još na Phaetonu, a to su nakošen prednji kraj s velikim svjetlosnim sklopom i monolitnom prednjom maskom kojom dominira logo tvrtke. Straga se priča ponavlja, kombi-limuzina završava izraženim zakošenjem kao i kod prethodne generacije, dok dominiraju nešto oblija svijetla s modernom grafikom. Nedavno predstavljena Jetta (Bora) i prve fotografije novog Passata potvrđuju novi dizajnerski izričaj diva iz Wolfsburga, izražen kroz aerodinamičnije odnosno dinamičnije linije, prvotno predstavljene na Golfu.

Testirani primjerak vješto prikriva činjenicu da se nalazi tek stepenicu ispod GTi izvedbe. Samozatajan do krajnjih granica svoju narav otkriva tek straga gdje se nalazi oznaka 2.0 FSI. Čak se ni Sportline ne razmeće, čime je izbjegnut bilo kakav neukus. 16-colni alu-naplatci i optimalna zračnost ispod blatobrana (posljedica sportskog ovjesa) upotpunjuju konačni dojam o "sportskom" Golfu.

Unutrašnjost

Interijer Golfa nimalo ne zaostaje za premium klasom. Kvaliteta izrade je prvoklasna, a opremljenost, barem kad se radi o testiranom primjerku, na visokom nivou.

Volkswagenov kompakt postavlja visoko mjerila i prihvaća samo najbolje. Mekana crna plastika prednje armature obogaćena je kromiranim detaljima, kao što je horizontalna letvica, ručice ventilacijskih otvora i vrata, te prsteni zakretnih prekidača i mjernih instrumenta.


Dojam upotpunjuju elementi paketa Sportline: sportski profilirana prednja sjedala podesiva su po visini i lumbalno, a ručica mjenjača i kolo upravljača presvučeni mekom kožom. Pridodamo li svemu tome plavo noćno osvjetljenje instrumenata stječe se dojam automobila više klase. 

Istovremeno suvremen i jednostavan, Golf nastavlja s tradicionalnom hladnoćom u oblikovanju koje je lišeno emocija i bilo kakve dizajnerske ekstravagancije. Cilj ne opravdava sredstvo, pa se to ne može uzeti kao veliki minus.

Vozač uživa u odličnoj ergonomiji, a razloga za nezadovoljstvo nemaju ni putnici. Prostranost je uzorna sprijeda i straga, a pretinaca ne nedostaje.


Testni primjerak opremljen praktičnim paketom (ladice ispod prednjih sjedala, mreža u prtljažniku), naslonom za ruke sprijeda i straga potvrđuje potencijal za putovanja na duge staze. U tom slučaju problem ne predstavlja niti prtljaga. Prtljažnik pravilnih stranica zauzima 350 litara, preklapanjem stražnjeg naslona obujam raste na 1.305 litara. Utovarni rub je nešto viši, što bi moglo stvarati probleme pri manevru težim teretima.  

Opremljenost

Volkswagen po pitanju opreme bije glas škrtog ponuđača. S Golfom je druga priča jer je bogata standardna oprema jedan od ključeva uspjeha u kompaktnom segmentu. Testni primjerak (Sportline) posjeduje bogatu serijsku opremu, kako sa stanovišta komfora, tako i  u pogledu sigurnosti.

ABS/ASR nije potrebno doplatiti, kao ni šest zračnih jastuka. Centralno zaključavanje, servo uređaj i potpuna elektrifikacija su stvar opće kulture, baš kao i asimetrično djeljiva stražnja klupa. Povodom 30-te obljetnice proizvodnje Golfa, Volkswagen poklanja poluautomatski klima uređaj "Climatic", a tu je još i audio-sustav s šest zvučnika. 

Testni primjerak bilježi nekoliko doplata ukupno vrijednih četrnaest tisuća kuna. Glavnina sume otpada na dodatni par stražnjih vrata i dvozonski automatski klima uređaj.

Motor i vozne osobine


Najzanimljiviji dio automobila skriven je ispod poklopca motora. Radi se dvolitrenom benzinskom agregatu opremljenom FSI tehnologijom izravnog ubrizgavanja, koji se ugrađuje u široku paletu modela (Audi A3 i A4, Seat Altea, Škoda Octavia), a čini glavno oružje u pokušaju benzinaca da vrate mjesto koje im je nekad pripadalo.

2.0 FSI s maksimalnom snagom od 150 KS drži status top-izvedbe sve do dolaska Golfa GTi u kojem ovaj motor uz pomoć turbo-punjača razvija okruglih 200 KS. Izravno ubrizgavanje donosi, prije svega, značajnu uštedu u potrošnji goriva, koja se kreće oko deset posto. Potrošnja se tijekom testa kretala između šest i deset litara, a prosjek od 8,3 l/100 km je za motor ove snage i obujma odličan rezultat.

Međutim, prava kvaliteta moderne koncepcije vidljiva je u optimalnoj vanjskoj karakteristici motora. Isporuka snage je linearna, a motor vuče već od praznog hoda. Maksimalnih 200 Nm dostupno je pri 3.500 o/min. U praksi to znači da i pri agresivnijoj vožnji nije potrebno često posezati za ručicom mjenjača. Mjenjač s šest stupnjeva prijenosa je brz i precizan, što daje ubojitu kombinaciju sposobnu za sportske brzinske prosjeke. Elektro-hidraulični servoupravljač nudi dovoljno povratnih informacija, a pod rukom je dovoljno težak. Stoga je pravi užitak ispitati krajnje granice automobila sposobnog za ubrzanje do 100 km/h u 8,8 sekundi, odličnih međuubrzanja i krajnje brzine veće od 200 km/h.

U Volkswagenu su na vrijeme shvatili ozbiljnost teze da snaga bez kontrole ne vrijedi puno. Stoga je novi Golf dobio moderan ovjes s multilink osovinom straga. Nova arhitektura podvozja prave kvalitete pokazuje na lošem kolniku gdje posve nečujno guta neravnine. Dobar kompromis udobnosti i sportske tvrdoće donekle je narušio sportski ovjes i vrlo tvrda sjedala, čime se Golf predstavlja kao ulaznica u GTi svijet. Nažalost, tijekom testa su mogućnosti ovjesa ostale nedorečene, kao izravne posljedice ubojite kombinacije korištenja zimskih guma pri siječanjskom zatopljenju. Usprkos tomu, proces kočenja odvijao se prema očekivanjima.

Zaključak


Golf 2.0 FSI s osnovnim paketom opreme i parom vrata manje stoji oko 160 tisuća kuna, dok je cijena testiranog primjerka desetak posto viša, 174.283 kn. Sasvim poštena cijena s obzirom na ponuđeno, a toga je mnogo. Vrhunska izrada, prvoklasan komfor i udobnost, te uvjerljiva mehanika prednosti su za koje nije potrebno zagrebati površinu, već se uzimaju zdravo za gotovo.

Usporedimo li cijenu s jednako motoriziranim modelima iz koncerna (Altea, Octavia, A3), Golf spada u zlatnu sredinu, a u usporedbi s ostalom konkurencijom izbija u sam vrh. Dok su neke marke bave isključivo dizajnom, Volkswagen naglasak stavlja na tehniku i daje do znanja da Golf nije napravljen da se gleda, već da se vozi.

Volkswagen Golf pokretan modernim i snažnim 2.0 FSI agregatom zasigurno neće biti prodajni hit. Razlog tome nije cijena niti bilo kakvi nedostaci, već samo navika kupca da Golf kupi u dizelskoj izvedbi. 

 

Miljenko Nikolić

Pročitajte više