Ljudi koji smišljaju reklame misle da ste idioti

Foto: Press/Screenshot

HRVATSKA javnost bila je u stanju šoka nakon što je HZZ izbacio debilnu reklamu s Lanom Jurčević, ali iznenađenja zapravo i ne bi trebalo biti.

Kao prvo, to su ljudi koji su toliko odvojeni od stvarnosti da istinski vjeruju da je mladež zainteresirana za ono što Lana Jurčević ima za reći ili da je ovo "informiranje o mjerama Zavoda za zapošljavanje". Do nekih smo informacija ipak došli. Primjerice, osoba koja je ovo platila gotovo 200 tisuća kuna nije osoba koja bi trebala raspolagati novcem, a bogatiji smo i za spoznaju da ovi ljudi misle da smo mi idioti.

I dok bi ste za ovakvo raspolaganje iznosom od 183 tisuća kuna mogli pronaći nekoliko objašnjenja, ovo drugo je samo po sebi razumljivo i HZZ u ovom slučaju nikako nije usamljen. Štoviše, mnogi marketinški stručnjaci smatraju da su kupci samo gomila priglupih ovaca koje možete našopati najgorim šrotom, a oni će to rado požderati i još vam za to dati novac.

Ovo su neki od dokaza.

Vjerojatno vam je ova misao proletjela glavom svaki put kad vidite neku utegnutu manekenku koja s neobjašnjivom dozom seksipila proždire bilo koju hranu i bili ste u pravu. Da jedu ovo što reklamiraju, nikada ne bi bile u ovoj reklami.

Seks prodaje, ali ne pretjerujte. O tome smo napisali i cijeli članak.

Skupljanje nagradnih bodova je apsolutna kretenarija pogotovo ako je "nagrada" popust na neki proizvod o kojem niste ni razmišljali. Budimo realni, trošite novac da biste dobili naljepnice koje su ništa drugo nego poticaj da trošite još na nešto što inače nikad ne biste kupili. I ovo je zapravo prilično efikasno uvaljivanje jer većina ljudi ovo i dalje doživljava kao popust iako je zapravo klasična reklama namijenjena ljudima koji kupuju bez previše razmišljanja.

Vidjeli ste Indiru kako sjedi na madracu i pjeva svoj hit? Riječ koju tražite je "susramlje". A ovo je samo jedan od dugog niza primjera kada vam reklame pokušavaju uvaliti proizvod koristeći Indiru, Mejaše ili Nereda kao garanciju kvalitete? Je li Indirina pjesma himna svih madracoljubaca? Spavaju li Mejaši stvarno u kombijima na nadmadracima? Je li Nered stručnjak za madrace? Jesmo li mi toliko glupi da popušimo ovo besmisleno vezivanje slavnih uz određene proizvode?

Nekad ste radili ovako, a sad... Iskreno, nitko u povijesti čovječanstva nije rezao kruh, otvarao konzervu niti prao podove na način na koji to rade idioti u reklamama za oštriji nož, električni otvarač konzervi ili novu metlu. Nitko. Nikad. Nevjerojatno je jedino to što ove gluposti nakon milijardu parodija koje postoje i dalje nađu mjestu u reklamama. 

"Želim živjeti punim plućima. I sad, sa ZaBa-om, mogu", govori avanturist iz reklame. Kad je o bankama riječ možemo pretrpjeti sve od Rozge do Hrvatka, ali kad netko slobodu i življenje punim plućima poveže s institucijama koje su gotovo savršena metafora za ropstvo, okove i život pod pritiskom, onda ipak treba stati na kočnicu i zapitati se tko je ovdje lud.

Pasta za zube za muškarce postoji i vjerojatno ste ih vidjeli na policama. Reklama tvrdi da su muška usta drukčija i da pravi mužjak nema vremena da se bakće sa ženskastim pastama za zube. Jer vi mužjaci, vi gristi čelik, vama trebati pasta od napalma i baruta.

Uber-muževni nazivi muške kozmetike. Svi znaju da je muževnost prosječnog modernog mužjaka prilično plaha životinjica koju je lako preplašiti pa moderne muškarce treba tretirati poput male dječice i pomagati im da se osjećaju muževnije. Pa su tu deo stikovi koji nose imena kao što su Sport, Pure Sport Plus, Swagger, Stronger Swagger, Apollo, Anarchy, Danger Zone, Champion, High Velocity, Hawkridge, Wolfthorn, a gore su slike razjarenih vukova, sokolova, medvjeda i kobri.

A kad smo već kod gluposti u koje možete povjerovati samo ako ste opetovano padali na glavu kao dijete, ako je vjerovati reklamama, žene su bezumne životinje koje se raspamete kad mirišete na... Pa zapravo bilo što namijenjeno muškarcima. A ako ste barem jednom kupili određeni proizvod misleći da ćete zbog toga biti privlačniji ženama, niste ništa bolji od onih likova koji klikću na pop-up oglase u kojima piše da ste upravo vi osvojili zilijun dolara.

Netko, posebno u Hrvatskoj, duboko je uvjeren da je jedini način na koji pivo možete uvaliti domaćem muškarcu jest da angažirate tri glumca i maskirate ih u kvartovske pijance koji vas iz sekunde u sekundu podsjećaju da je hrvatska stvarnost toliko čemerna da je jedini izlaz u alkoholu ili da je Hrvatska toliko lijepa i raznolika da se morate opiti ili da je nogomet toliko... nogometno... hrvatski da... Hrvatska... i nogomet.... PIVO!!!

Pročitajte više