Lotus Elise S Sport – veći, jači i brži

NAJPOZNATIJI predstavnik filozofije "lakše je brže" u ponudi ima modele, koji uspijevaju sa upola manjim motorom parirati sportašima zvučnog imena. Nekima nije ni to dovoljno, pa se na britanskom tržištu pojavila specijalna izvedba. Glavni krivac je Simon Scleater.

Dugogodišnji Lotusov zaposlenik oduvijek je sanjario o Lotusu, koji bi bio na cesti jednostavno neuhvatljiv. 2002. godine napušta tvrtku i nakon samo godinu dana rada sprovodi san u javu. Stvoren je Lotus Elise S Sport.

Simon je za bazu uzeo klasični Elise i zatim ga detaljno preradio. Međuosovinski razmak u širina je povećana za čak 200 mm.

Razlog je jednostavan, Simon je u mali Elise odlučio ugurati trolitreni V6 agregat, za što je trebalo napraviti prostora. Elise pokreće GM-ov agregat, koji nakon minimalne prerade razvija 315 KS. GM je dao najpovoljniju ponudu pa je Simon prednost dao upravo GM-ovom, za Elise, monstruoznom motoru.

Mjenjač isporučuje Audi, a kupac će moći birati između mjenjačke kutije sa 5 odnosno 6 stupnjeva prijenosa. Ukoliko se pokaže interes, derivat Lotusa Elise će uskoro pokretati još snažniji i moderniji 3.2-litreni V6.

Samim povećanjem dimenzija, ionako lijep automobil, postao je još atraktivniji. Elise stoji na kotačima promjera 17 inča sprijeda i 18 inča straga.

Preinake su napravljene i na podvozju. Odabir je pao na renomirane proizvođače (Koni/Eibach). Za sigurno zaustavljanje brinu se diskovi promjera 310 mm i kliješta sa četiri klipa.

Iako su performanse nepoznate, sasvim sigurno je da su impresivne.

Serijski Lotus Elise sa 145 KS dolazi do 100 km/h za svega 5.4 sekunde. Cjelokupna prerada sportskog dvosjeda u Velikoj Britaniji stoji oko 18.000 GBP.

Pročitajte više