NAIAS 2005: Kriza završava blještavilom

DETROIT i njegov Cobo Center početkom svake godine postaju središte automobilskog svijeta. NAIAS odnosno North American International Show ostaje dosljedan svojim principima, pa i u svojem sedamnaestom internacionalnom izdanju donosi pregršt zanimljivosti aktualnih na svjetskoj razini.

>>Središnja tema: NAIAS 2005

Brojne svjetske premijere prate nešto manje zanimljive sjeverno-američke.

Od europskih marki najbolje su se pripremili BMW, VW koncern i Land Rover. Tako će posjetitelji moći prvi put vidjeti BMW M6 i seriju 5 s pogonom na sve kotače i novim motorima. Land Rover je ljubiteljima terenaca pripremio praznik za oči i dušu priredivši dvije premijere. Range Rover Sport je potpuno novi model, a iskorištena je prilika da se prikaže i obnovljeni Range Rover. Volkswagen prikazuje novu generaciju svojeg najpopularnijeg modela u SAD-u (Jetta/Bora), Audi je pripremio A6 Avant, a Porsche nudi kabrio izvedbu 911-ice.

Što se pak tiče američkih marki, stvar je vrlo očita. Novi modeli pokazuju da se nastoji ujediniti SUV segment s klasom pick-up vozila, što bi proširilo krug potencijalnih kupaca. Tako ćemo blještavilo luksuza ubuduće gledati na kamionetima, a SUV-i bi vrlo lako mogli dobiti pomični krov što bi ih približilo pick-up koncepciji. U začarani krug ulaze i Japanci, Honda po prvi put ima pick-up model, a Mitsubishi lansira novi Raider. 

Kad su u pitanju američki proizvođači, najviše noviteta ponudili su, tko drugi, nego Ford i GM. Tako u poplavi brojnih premijera možemo vidjeti modele, koji bi se uskoro mogli pojaviti i u Europi, pod domaćim značkama. Kia Rio je siguran putnik u Europu, šuška se da se iza Saturna Sky i Aura kriju novi Opeli, a da bi Ford Fusion mogao u Europu stići kao nasljednik Scorpia.

Kad su u pitanju koncepti, situacija je jasna. I dalje se traži dostojna zamjena za konvencionalna pogonska rješenje. Sudeći po viđenom, najdalje su došli GM i Ford, te japanski duo Toyota i Honda. GM nastavlja s razvojem hibridnih pogona, dok je Ford proširio područje zanimanja na dizelske motore ponudivši prvo dizelsko (Mercury Meta One) vozilo s PZEV standardom.

Više od 60 automobilskih proizvođača prikazati će svoje novitete, a bit će priređeno čak 35 konferencija za novinare. O bogatstvu programa dovoljno govori da u prvom tjednu trajanja salona nema mjesta za javnost. Naime, prva tri dana su rezervirana samo za novinare, pa je salon za javnost otvoren tek od 15. siječnja.

Najbolji pokazatelj su brojke. Očekuje se da bi ovogodišnje izdanje moglo premašiti prošlogodišnje kada je u Detroit hodočastilo više od 6.675 novinara, 264 TV ekipe i 808.833 posjetitelja. Svi oni došli su vidjeti gotovo stotinu noviteta, što je državi donijelo više od pola milijarde USD.

Ipak, nakon svega viđenog posjetitelji bi mogli ostati malo razočarani. Naime, usprkos brojnim novitetima nedostaje prava zvijezda tj. automobil po kojemu će se ovaj salon pamtiti. Tko zna, možda će tu titulu dobiti Ferrari Superamerica, najbrži kabriolet na svijetu.

Miljenko Nikolić

Pročitajte više