Opel Antara 2.0 CDTI: U pohodu na vrh

NAKON više od tri godine kako je Frontera prestala silaziti s proizvodnih traka, Opel opet ima igrača u 4x4 segmentu. Miljama daleko od čistokrvnog terenca, Antara je tipičan crossover koji na vrlo kvalitetan način objedinjuje svojstva osobnog automobila i klasičnog terenca.

Dolazak Antare Opel je najavio studijom Antara GTC, premijerno prikazanim na frankfurtskom salonu automobila prije dvije godine. Iako predstavljena u kompaktnijoj izvedbi s dvojim vratima, serijska je izvedba zaživjela u praktičnijem izdanju s parom vrata više. Nimalo čudno s obzirom da se od modernih SUV-ova danas traži izuzetna prostranost i praktičnost, ako ne na razini monovolumena, onda barem karavana.

Globalni nastup

Antara je tek jedno od imena novog GM-ovog modela namijenjenog svim iole važnim svjetskim tržištima. Bez obzira na to prodaje li se pod Opelovom, Chevroletovom, Holdenovom ili Saturnovom značkom, radi se o temeljito projektiranom proizvodu na kojem su bile angažirani brojni razvojni odjeli. Već smo u slučaju Captive, jednog od Antarinih blizanaca, konstatirali kako je motor razvijen u suradnji s talijanskom tvrtkom VM Motori.


Pridodamo li tome činjenicu kako je model dizajniran u GM-ovom europskom odjelu pod budnim okom Briana Nesbitta, osobe odgovorene za dizajn Opelovih noviteta, a proizvodnja stacionirana u korejskim pogonima, stječe se dojam da je GM opet povukao pametne poteze. Iskorištavanjem postojećih potencijala izvučen je optimum, a troškovi su pritom smanjeni na najmanju mjeru.

I doista, Antara je u pogledu vanjskog dizajna više no uspješan proizvod. Iako osnovne konture vuče s Captive, korištenjem Opelovog dizajnerskog izraza vozilo je dobilo vlastitu osobnost, jednu od bitnih karika u proboju na tržištu zaposjednutom od strane japanske konkurencije. Model je posebno dojmljiv sprijeda, gdje ispupčen poklopac motora odaje dojam snage, a moderna svjetla i zaobljene linije osiguravaju trendy karakter.


Estete će posebno cijeniti detalje poput sjajnog finiša zaštite podnice motora ili pak atraktivnih škrga na boku vozila. Zahtjevi tržišta traže još poveće aluminijske naplatke ispod izvučenih blatobrana, istaknute krovne nosače, kamionske retrovizore i naravno ponešto kroma. Pogađate, Antara sve to ima, i što je važnije iz svakog kuta djeluje skladno. Izgleda da Corsa nije bila slučajnost, već je Opel doista našao dobitnu formulu po pitanju dizajna.

Udobna strana Antare

Iako smo korejski gen mogli uočiti već izvana kroz kvalitetno izvedene dosjede, pravo iznenađenje nudi interijer. Visoka kvaliteta izrade još jednom podsjeća na mjesto rođenja modela, ali i činjenicu da su svoje prste u projektu imali i njemački dizajneri. Naime, Antara u dizajnerskom smislu prati ostale Opelove modele, što joj u usporedbi s Captivom daje značajnu prednost. Moderno oblikovana prednja armatura otkriva njemački smisao za ergonomiju, a izdašna ponuda prostora da se radi o modelu spremnom preoteti kupce sklonije monovolumenima. Zamjeriti možemo tek kontrolama tempomata, koje su zbog malenih dimenzija tipki u praksi bile nespretne u korištenju.


Iako raspolaže parom sjedala manje od Captive, Antara je i dalje vrlo upotrebljiva. Pet putnika uživa u prvoklasnom komforu. Putnici straga mogu računati na podešavanje kuta naslona, potporu središnjeg naslona i dakako nekoliko pretinaca. U usporedbi sa stanjem na prednjem sjedalima radi se o tek 43 mm manje prostora za noge (ukupno 993 mm) i u milimetar jednako prostora za ramena (1.455 mm).

Jednako uvjerljiv je i prtljažnik opremljen FlexOrganiser sustavom slaganja tereta. Pravilnih stranica i s gotovo jednim četvornim metrom tlocrtne površine nudi daleko više od deklariranih 370 litara osnovne zapremine. Konkretno, preklopite li stražnja sjedala korisni volumen do krova iznosi čak 1.420 litara.


Kada se radi o top izvedbi kakvu smo imali prilike testirati (pogledati tablicu) u opremljenost ne treba sumnjati. Potpuna sigurnosna oprema i svi elementi važni za udobnost putovanja dolaze serijski ne ostavljajući puno mjesta za nadoplate. U ovom slučaju preostaje vam tek doplata za sustav el. podešavanja vozačkog sjedala, dok će izbor DVD navigacije i krovnog otvora biti predmet razmatranja kod najzahtjevnijih korisnika.

Iza devet sela

Od tri raspoloživa motora nas je dopala tržišno najzanimljivija izvedba - dizelska. Dvolitreni common-rail dizelaš razvija 150 KS i 320 Nm, a usuglašen je sa pet-stupanjskim automatskim mjenjačem. Tehnološki, sve je isto kao i na Captivi s kojom smo se već imali prilike družiti. Stoga ćemo samo ponoviti kako se ovaj motor pokazao vrlo pametnim izborom, kako zbog ravnomjerne isporuke snage, tako i zbog solidnih performansi koje pruža 1,8 tona teškom vozilu.

Pogon na sve kotače je elektronski nadziran, a dodatni par kotača u akciju se uključuje tek nakon što se javi potreba. Krajnji omjer isporuke momenta između osovina je 50:50 što će se desiti u težim terenskim uvjetima ili pak na skliskom asfaltu. U svakom slučaju sustav odlično radi, a jedino ostaje upitno koliko njegov automatizirani nadzor doista štedi gorivo. Prosječnih 10,5 l/100 km nije toliko loš rezultat, no blagim podizanjem ritma vožnje potrošnja je značajno rasla, nerijetko i na preko 12 l/100km.

S obzirom da se ne radi o čistokrvnom terencu ispitivanje terenskih osobina odradili smo na lakšim terenima. Odustavši od Velebita poznatog po promjenjivoj ćudi, Antaru smo odlučili upoznati s ništa manje zanimljivim Gorskim kotarom. U potrazi za odgovarajućim makadamom vodili smo se naslovnim hitom domaće zvijezde lakih nota. I doista, iza devet sela Antara se našla na prašnjavom putu ispresijecanom kanalima, jedinim svjedocima velikih proljetnih kiša. Antara se odlično snašla, skretali smo na križanju i lijevo i desno, a vozilo je poslušno odradilo svaki nametnuti zadatak.


Ohrabreni brundanjem motora nismo se pazili zvijeri, i tako umjesto sokola slušajući fićuk turbine zatjerali Antaru duboko u šumu. Naravno, od tzv. "kozjih putova" smo zazirali, a hrabrosti je nestajalo i pri nailasku na veliku vodu dubine preko 450 mm. Uglavnom, Antari su najviše smetali veći prijevoji, prije svega zbog izdašnog međuosovinskog razmaka, dok je povećim dimenzijama bez problema krčila zapuštene šumske putove.

Sve u svemu Antara se pokazala kao suputnik od povjerenja koji je spreman za vas učiniti puno više no što bi se u prvi mah očekivalo.

Najskuplji Opel na tržištu

Iz potrage za vilama, vucima i hajducima probudio nas je list papira u suvozačevom pretincu. Radilo se o cjeniku gdje je fluorescentnim flomasterom bila označen testna Antara i kraj nje cijena od 299.768 kn. Iznos je to koji Opel traži za top izvedbu svog jedinog 4x4 modela i ujedno najveći ikada izvješen za jedan Opelov model u osobnom programu.

Visoka cijena je odraz stanja na tržištu. Konkurencija je tu negdje, nerijetko i skuplja, a nije naodmet reći da se do Antare može i za puno manje. Slabiji dizelaš (127 KS) s početnim paketom Essentia koji uključuje svu bitnu opremu stoji 247.457 kn.


Opelova Antara je, izuzmemo li nikad od tržišta zavoljeni Freelander, prvi europski model koji može konkurirati brojnoj japansko-korejskoj konkurenciji. Ukoliko pak niste zagriženi fan marke iz Ruesselsheima, kao preporuka ostaje Chevrolet Captiva, model istovjetnih karakteristika koji po gotovo istoj cijeni nudi još više - par dodatnih sjedala i ponešto opreme.

Još jedan dokaz kako je General Motors napravio dobar posao, ali i svjetle budućnosti pred tandemom Antara-Captiva.

Tekst i Foto: Miljenko Nikolić

Važnija serijska oprema (razina Cosmo):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Zračne zavjese naprijed i straga

ABS/HBA/CBC/ESP

DCS - sustav pomoći pri vožnji na nizbrdici

Dodatna oprema                             Cijena (kn)

Metalik boja

Cijena testiranog vozila

Cijena baznog modela (2.4)

 

 

 

 

 

 

 

 

Pročitajte više