Istraživači su pohvalili autore animiranog filma "Shrek" u kojemu se ljepotica pretvori u zelenog diva i živi "sretno do kraja života".
Liz Grauerholz, profesorica sociologije na sveučilištu Purdue u Indiani kaže da su bajke poput Pepeljuge i Snjeguljice usredotočene na izgled, posebno na žensku ljepotu: "Od najranijeg djetinjstva djevojčice čitaju bajke o kraljevnama koje stječu nevjerojatno bogatstvo samo zato što se ističu svojom ljepotom. To je snažna poruka koja može sputati djevojku kojoj se čini da nije dovoljno lijepa".
Profesorica Grauerholz i Lori Baker-Sperry sa sveučilišta Western Illinois proučile su 168 bajki koje su u 19. stoljeću napisala braća Grimm.
Analiza je pokazala da se izgled spominje u gotovo svima i to u prosjeku 14 puta, a svaka peta bajka povezuje ružnoću sa zloćom.
Ipak, ne slažu se svi znanstvenici sa zaključcima analize objavljene u časopisu Gender and Society. Robert Whelan, direktor udruge Obitelj i briga za mlade upozorava da te bajke ne poručuju da moraš biti lijep nego da moraš biti dobar: "Pepeljuga ti govori da možeš nositi dronjke, ali ako si dobar, na kraju ćeš uspjeti. Mene više zabrinjava Barbie i dojam koji stječu djevojčice: da moraju biti jako mršave i jako našminkane."