Tokijske premijere: Dojmovi s mjesta događaja (2)

OPIJENI Nissanovim GTR-om krećemo dalje. U automobilskom blještavilu ističe se nekoliko serijskih modela kojima je namijenjena globalna uloga.

> Tema: Tokyo Motor Show

> Dojmovi s mjesta događaja (1)

> Seksi hostese iz prve ruke

> Index.hr na licu mjesta

Evo X i Impreza WRX STI: novi krug nadmetanja dugogodišnjih suparnika

Istinski fanovi jednog ili drugog automobila bi mi mogli ovo jako zamjeriti: najveća razlika između dva predstavljena vozila je u obliku karoserije, Mitsubishi je ostao vjeran obliku s četiri vrata, dok je Subaru kod nove Impreze (pa tako i verzije WRX STI) prešao na pet-vratni oblik.

Nakon pojave prvih slika nove generacije Subaru Impreze, pojavili su se neki komentari kako ovom legendarnom modelu ne pristaje takav oblik. Moram priznati, niti meni nije djelovao vrhunski, iako mu se ne može poreći određena dopadljivost.

WRX STI je sasvim druga priča, u odnosu na osnovni model ima puno sportskih detalja, a uživo djeluje još puno atraktivnije. Vizualno je izuzetno kompaktan za automobil dugačak 4,4 metara

Iako ih publika u Europi uglavnom percipira tako, niti Evo X, niti WRX STI nisu bili glavne zvijezde na izložbenim prostorima svojih proizvođača. U Tokiju su se ovaj put htjeli iskazati odnosom prema okolišu i budućnosti, a sportski duh im je izgleda bio u drugom planu.

Oba automobila imaju četiri-cilindrične motore snage oko 300 KS, Mitsubishi ima redni, a Subaru bokser. Ovo definitivno nisu automobili za gledanje nego za uživanje u vožnji

Honda Fit/Jazz: veća, snažnija i atraktivnija

Sljedeći novitet Tokya je nova Honda Jazz, koja se u Japanu i na još nekim tržištima prodaje pod nazivom Fit. Ne spada u red sajamskih atrakcija i supersportskih automobila o kojima prosječni kupac može samo sanjati, ali će sigurno u slijedećih nekoliko godina postati čest izbor kupaca širom svijeta.

Već na prvi pogled novi Jazz djeluje još zrelije, atraktivnije i agresivnije od prethodne generacije. Oblik vozila očito preuzima neke dizajnerske značajke od europskog Civica, ali zadržava i pozitivne karakteristike po kojima je Jazz već i sada poznat.

Dulji je od prethodne generacije za pet cm, za isto toliko narastao je međuosovinski razmak, a širina je veća za dva cm. Bez obzira na manje promjene u izgledu, karoserija vozila je potpuno iznova konstruirana, te se nova generacija može pohvaliti 164% većom krutošću strukture u odnosu na prethodnu.

Novi su i motori, 1,3 VTEC 70 kW (100 KS) i 1,5 VTEC 88 kW (120 KS), a mjenjač može biti 5-brzinski manualni ili automatski CVT mjenjač bez stupnjeva prijenosa.

Praktičnošću, dimenzijama i tehničkim karakteristikama druga generacija Jazza iskače pola klase iznad nekih konkurenata. Prodaja u Japanu već je započela, a ostatak svijeta morat će se strpiti do sljedeće godine.

BMW M3 Sedan: poznata zvijer u novoj koži

Za razliku od većine europskih proizvođača koji se u Tokiju samo rutinski pojave kako ne bi ostavili dojam kako zanemaruju japansko tržište, BMW je jedini imao svjetsku premijeru nekog modela. To je BMW M3 Sedan. Poznati 4,0 V8 od 420 KS sada je moguće dobiti i u verziji s četiri vrata.

BMW je ovaj model u Tokyu promovirao prilično diskretno, nije bilo nikakvog posebnog podija niti najava. Posjetitelji su mogli prilaziti vozilu i gledati ga izbliza, tako da su samo dobro upućeni mogli znati da je pred njima vozilo koje se premijerno prikazuje.

Limuzinska verzija M3 nije bila predstavljena još od 1994. godine i generacije E36. Osnovne tehničke karakteristike su gotovo jednake kao kod Coupe izvedbe. Zapravo je samo uzeta karoserija od Sedan izvedbe serije 3, a razlika se može vidjeti samo kod prednjih svjetala i maske koji su preuzeti od M3 Coupe verzije.

Tekst i foto: D.U.

Pročitajte više