Zašto Domenica želi biti Maja Šuput?

Foto: Press

Među brojnim tragičnim hrvatskim pričama o glazbenicima, Domenica se opet uspjela istaknuti. U ljutoj, ljutoj konkurenciji.

Pričamo o kategoriji tragedije Mije Dimšić koja pjeva za HDZ, Marka Kutlića koji se hvali da je "zbario 10 cura u jednoj večeri" i Vatre koja kupuje preglede na Dnori dok je HRT gura jer nisu, jadni, računali na Baby Lasagnu, za kojeg su mislili da će biti metal cirkusant u najboljem slučaju.

Da vidimo što je napravila.

Kao prvo, Domenica je meni super

Nisam je vidio kad je bila Cveku i, čini mi se, Kedži u spotovima tih davnih dana njenog modeliranja, ali sam je definitivno opazio kad je izbacila onih par hitova za djecu prije 6-7 godina. Huljići su je kirurški precizno usmjerili u pohod na najmlađe mozgove, i to vrlo dobrim derivacijama starog Magazina u najbeznačajnijim trenucima i nečega poput… Carly Rae Jepsen, recimo?

Pričam o Vidi se iz aviona, iritantno zabavnoj glazbenoj žvakaćoj gumi koja je došla u paketu sa simpatičnim spotom i bila obećavajuće predstavljanje tad još mlade Domenice. Dvije godine kasnije došla je na Dnoru pjevajući Indigo, slično kvalitetno razrađen lakomisleni popić za djecu kakav je prijeko potreban hrvatskoj glazbi.

Osim zabavne pjesmice, ubola je i svoju prvu memu - izgovorila je riječi "o tom potom" kao da joj je materinji jezik svahili ili onaj još čudniji afrički u kojem govornici klokoću, zaboravio sam kako se zove.

Odličan je potez što to nisu ispravili, kao što je i šteta da pjesma nije bila dovoljno velika da ovo odjekne. Pop zvijezde takve stvari rade namjerno i konstantno, dobar primjer je ona Elenina drska linija "možeš da me povrediš, ali ne i da me povrediš". Ali činjenica je da Domenica tu ima već dvije zabavne pjesmice! Super!

Seks-simbol u nastajanju

Otad naša Dome stagnira u nekoliko sadržajno još beznačajnijih pjesama, nakon čega je njen tim izvukao najočajniji joker: marketinšku kampanju odrastanja pred očima javnosti i pjesmu Zovi.

To je bio pokazatelj da su Huljići odustali od prvotnog plana i da ne znaju što bi s njom pa su odlučili ići najjednostavnijim putem: pretvoriti curu u seks-simbol i plasirati je gdje stignu. Labava Zovi nije značila ništa njenoj publici koja ne smije ni kokakolu kupiti bez osobne, nitko nije zagrizao Domenicin mamac pa sam svojedobno ovaj fijasko nazvao aferom PREVID-19.

Nakon još par bezuspješnica došla je sljedeća pjesma u "odrasla Domenica" nizu:

Postoji šansa da se Huljićima jednostavno ne da baviti više ovim (Madre Badessa je ipak najdojmljiviji projekt hrvatske glazbe u zadnjih 10 godina) pa im Domenica služi za pasivni prihod. Sad kad su se već uvalili, je li.

Ali zamislimo mogućnost da ova obitelj sposobnih pop konosera (i jedva se usudim natipkati ovo) možda zapravo misli da će ovakvi singlovi postići nešto. Crne misli, znam, i malo vjerojatne. Ali sama mogućnost da je kremi hrvatskog pop songwritinga ovoliko gafova dopustivo je alarmantna.

Ipak, važniji od loših pjesama svakako je narativ koji se Domenici pokušava prišiti. Dječja zvijezda naglo odrasta (iako ima 31 godinu, sumnjam da je itko percipirao da je starija od 21), traži novu publiku (ili samo igra na to da trenutna publika ulazi u pubertet), pleše i pjeva po raznoraznim karaoke i plesaoke showovima koji joj povećavaju prepoznatljivost (nije internacionalna baddie sa skrivenom dubinom kao Albina Musić, ali nije ni seljanka kao JOSIPE TUŽIT ĆE TE NE SMIJEŠ TO NAPISATI), zabavna je, generalno je stvarno super, nema joj se što zamjeriti.

Ali zašto sad pokušava biti Maja Šuput?

Zar nije vidjela koliko i samoj Maji Šuput to loše ide?

>>Ako ne znate na što mislim, ovaj članak o Maji je za vas

Shushu i Branimir Mihaljević toliko su loše odradili ovaj pokušaj srpskog hita da su u trenutku pisanja mog članka, 5 dana nakon objave pjesme, uz svu silu kupljenih pregleda imali samo 9 komentara.

Pogađajte dvaput koliko pjesma danas, pet tjedana od objave, ima komentara.

Za Domenicin novi singl mogu samo kopipejstati recenziju Maje Šuput s izmijenjenim imenima i ne bih ništa promašio. Rekao bih da mi se na ovakvo siromaštvo sadržaja, duha i zanimljivih glazbenih rješenja ni ne isplati gubiti vrijeme, ali Vučićeve tajne službe za uništavanje Hrvatske me odlično kompenziraju pa idem svejedno.

Ova pjesma je navodno starija od Domenicine pjevačke karijere, ali je tek sad došao red na nju. To znači da su potrošili doslovno sve ostale pjesme? Ovo je grozna imitacija Maje Šuput puna dječjih rimica i tupih linija. Gđa Huljić operira isključivo u amplitudama i rizik je njeno srednje ime, ali ove linije:

"neću njegovu prozu liriku
hoću samo tvoju ljubav, sliku priliku"

????

Bez pretjerivanja, mislim da bi suvisliji i zanimljiviji tekst došao iz songwriting kampa na kojem bi bili nasumično odabrani Domenicini obožavatelji. Dakle, ovi koje tek čeka šok i strah kad se priroda i društvo pretvori u biologiju, što znači da je to odjednom puno teži predmet.

Domenica interpretacijom pokazuje koliko van pjevušenja ne može izvući agresivnost bez nasilnog pjevanja. Jako šuputovska karakteristika. Aranžman je na (lošem) tragu njene Meni vruće, ništa u njemu nema veze ni s jednim drugim elementom, a sve u konačnici odaje dojam Casio preseta. Ako ništa, mastering je odličan! Ili bar to trebam misliti jer ga je radio dobitnik Porina u kategoriji producenta godine.

A spot? Pa Domenica se trudi pokazati da je pop zvijezda bar pojavom, ali scenografija i kadrovi su socijalni, koreografija koju potpisuje Tina Walme nepojmljivo loša i bazična, a Dome kao da je noć prije pregledavala spotove Nike Turković i Mijać i pred ogledalom glumila one bad bitch grimase pa ih pokušala ubaciti na svakom koraku. Naravno da su grimase neuvjerljive i potpuni promašaj, što je i za očekivati od derivata postojećeg promašaja.

Bliži se Arena 2030.

Kad se sve zbroji i oduzme, stvarno nemamo što zbrojiti. Ovo je debeli minus.

Domenica je duboko u žanru nepostojeće hrvatske glazbe koju ćete čuti isključivo silom prilika, a brending je ne može dobaciti dalje od već navedenih emisija u koje će ionako doći preko veze. S obzirom na sve, možda pjevanje u šoping-centrima i nije tako loše.

Do njenog velikog koncerta u Areni ima još samo 6 i pol godina da potpuno promijeni apsolutno sve u vezi svog javnog nastupa i glazbe koju pjeva te se učini zanimljivom pod svaku cijenu.

Moguće da hoće i od srca joj to želim, jer je, ponavljam, Domenica meni stvarno super - ali ova glazba je jednosmjerna cesta do otkazivanja Arene i unisonog priznanja poraza.

Možda ipak nije svatko za pop zvijezdu i to nije sramota?

>>Top 5 najdegutantnijih Porina 2024.

>>Kako to, kako to? Odgovor Antoniju Plazibatu

>>BLAMMY 2023. Tko se u domaćoj industriji zabave najviše izblamirao?

Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala.

Pročitajte više