Kako je nastala fotka tipa koji škica drugu: Ovo je priča iza najpopularnijeg memea na internetu

Foto: 123RF

AKO NA društvenim mrežama provodite samo par sati tjedno, vjerojatno ste barem jednom primijetili fotku koja je ovih dana objavljena u milijun različitih verzija.

Uglavnom, na fotki se nalazi mladić koji šeta gradom s djevojkom, ali u isto vrijeme "snima" drugu djevojku, što nije promaklo njegovoj boljoj polovici. Radi se o fotografiji koju možete pronaći pod gomilom različitih naziva, od "rastrojeni dečko" do "muškarac gleda drugu ženu" i jedna je od gomilu stock fotografija koje su zaintrigirale autore brojnih memeova koji su ovih dana preplavili društvene mreže.

I dok se vi vjerojatno pitate u čemu je fora i zašto je upravo ova fotografija toliko popularna, budite sigurni da niste iznenađeni ni upola kao čovjek koji je fotku snimio.

Kako je nastala trenutno najpopularnija fotografija na društvenim mrežama

Njegovo je ime Antonio Guillem, a ovaj 45-godišnjak iz Barcelone specijalizirao se za snimanje sadržaja za kompanije koje se bave prodajom stock fotografija. Većinu vremena surađivao je ista tri modela, iako je u razgovoru s novinarima Wireda otkrio da je prekinuo suradnju s jednim modelom (nije želio otkriti ime osobe kako bi sačuvao njegovu ili njezinu privatnost).

Sredinom 2015., ponukan uspješnom prodajom, Guillem je želio obogatiti svoju ponudu.

"Odlučili smo malo riskirati pa smo odlučili odraditi snimanje koje bi se na šaljiv i zabavan način bavilo konceptom nevjere u vezama", objašnjava Guillem i dodaje da su fotografije nastale u Geroni, idiličnom gradu u Kataloniji.

Odlučili su se za jednu uličicu i započeli snimanje: "Bilo je stvarno teško uhvatiti izraze lica koji su djelovali uvjerljivo. Inače uvijek imamo stvarno odličnu radnu atmosferu, ali ovog puta netko od njih počeo bi se smijati".

Odakle je sve krenulo

Iako je tijekom ovog snimanja nastalo više fotografija od kojih su se mnoge i pojavile na raznim portalima, "nevjerni muškarac hoda s djevojkom i u čudu promatra drugu zavodljivu djevojku" postala je fotka koja je "zapalila" internet i postala temeljem nebrojenih memeova koji su se proširili društvenim mrežama.

Prvi meme s ovom fotografijom pojavio se krajem siječnja u jednoj turskoj grupi na Facebooku, inače posvećenoj prog rocku. Nakon toga nije viđena sve do ovog mjeseca kada se pojavila na Twitteru i krenula u nezaustavljiv proboj.

Što se Guillema tiče, njemu je ovo u prvom redu neobično: "Nikada nisam mislio da bi neka od mojih fotografija mogla biti toliko popularna. Sve do nedavno nisam znao ni što je meme, ali onda su mi modeli objasnili o čemu je riječ i što ljudi rade s našim fotografijama".

Popularnost od koje nema zarade

Što se zarade tiče, popularnost na Twitteru ne znači mnogo u stvarnom životu niti donosi neku veliku zaradu: "Naše najuspješnije slike prodaju se u pet ili šest tisuća primjeraka godišnje, dok je ova fotografija prodana samo 700 puta". Njegova najuspješnija slika (u kojoj se pojavljuje jedna od djevojaka iz popularne fotke), prodana je 13 tisuća puta.

Ovi rezultati nisu veliko iznenađenje jer korisnici Tumblra i Twittera ne kupuju fotke od Shutterstocka, već ih koriste bez dozvole: "Memeovi nam nisu donijeli ekonomsku dobit jer ih koriste bez dozvola".

Ipak, Guillemu to ne smeta i ne brine ga takvo stanje jer je svjestan da većina autora memeova to ni ne radi zbog zarade niti ih on namjerava sudski goniti. S druge strane, planira tužiti one koji fotografiju koriste u slučaju da se njihov rad negativno odrazi na njega ili modele.

Za sve je kriva kriza

Tvrdi da je zaokupljen vlastitim poslom i nema vremena pratiti što se događa na "meme sceni". Prije nego što se bavio ovim poslom, radio je 3D dizajn za građevinske kompanije, ali nakon što je Španjolsku pogodila ekonomska kriza, odlučio se prebaciti na ovaj posao.

"Nismo znali ništa o ovom poslu prije nego što smo se u njega upustili. Nisam imao pojma o fotografiji", govori Guillem koji je nakon tri godine rada počeo prodavati 1600 fotografija dnevno. Što se njega tiče, ovih nekoliko tjedana viralne slave ne predstavlja mu uspjeh koji dosad već nije postigao. Isto tako, tvrdi da ni ne može preuzeti zasluge za "memefikaciju" svog rada.

"Što se viralnog uspjeha tiče, mislim da je slika bila dobar temelj bilo kome tko je došao na ideju da je pretvori u metaforu koja funkcionira u više-manje svakom kontekstu", zaključuje.

Pročitajte više