Foto: HŽ
U POVODU četrdesete obljetnice velike željezničke nesreće koja se 30. kolovoza 1974. dogodila na zagrebačkome Glavnom kolodvoru i u znak sjećanja na poginule putnike, danas su Renata Suša, predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture; Danijel Krakić, predsjednik Uprave HŽ Carga, i Robert Frdelja, član Uprave HŽ Putničkog prijevoza, sa suradnicima položili vijenac i zapalili svijeće na spomen-grobnici žrtava željezničke nesreće na Mirogoju, priopćeno je iz HŽ Infrastrukture.
U toj najvećoj željezničkoj nesreći na našim prostorima poginulo je 167 osoba i dio neidentificiranih osoba a 90 putnika preživjelo je zadobivši teže i lakše ozljede. Poginule osobe zajedno su pokopane u grobnicu na Mirogoju.
Lokomotiva se nalazi u fundusu Hrvatskoga željezničkog muzeja
Odgovornost za nesreću snosili su strojovođa, kasnije osuđen na 15 godina zatvora, i pomoćnik strojovođe, kasnije osuđen na osam godina zatvora. Istragom je utvrđeno da su strojovođa i njegov pomoćnik do tada radili ukupno 45 sati. Danas, prema Pravilniku o radnom vremenu, radno vrijeme strojovođe koji upravlja putničkim vlakom u jednoj smjeni ne smije trajati dulje od 10 sati, a neprekidno u jednoj smjeni dulje od šest sati.
Lokomotiva kobnoga vlaka nije bila znatnije oštećena u nesreći te se kasnije koristila u redovitome željezničkom prometu. Danas se nalazi u fundusu Hrvatskoga željezničkog muzeja u Zagrebu.
Budući da je zajednička grobnica nakon 40 godina pretrpjela mnoga oštećenja, HŽ Infrastruktura raspisala je natječaj za projekt obnove spomen-grobnice žrtava željezničke nesreće u Zagrebu 1974. Očekuje se da će radovi na njezinoj obnovi početi još ove jesni, i to u skladu s odobrenjem Ministarstva kulture i rješenjem Gradskog zavoda za zaštitu spomenika i prirode jer je pod njihovom ingerencijom. Spomen-grobnica izvedena je prema internom projektu, s prostornom skulpturom akademskog kipara Vojina Bakića, dodaje se u priopćenju HŽ Infrastrukture.