Ruta kamiona s 39 leševa otkriva što je vozač zapravo radio?

Foto: EPA

JOŠ uvijek nema službenih informacija o okolnostima pogibije 39 ljudi čija su tijela pronađena u kamionu u Essexu u Velikoj Britaniji. 

No istražitelji, na temelju dosadašnjih saznanja, vjeruju da je kamion došao iz Bugarske. Sama ruta kojom je kamion stigao u Veliku Britaniju izaziva sumnje da je vozač ustvari krijumčario ljude i da je zbog toga htio izbjeći graničnu kontrolu na ulazu u Veliku Britaniju.

>> U kamionu u Engleskoj nađeno 39 leševa, vozač uhićen. Policija objavila detalje

Naime, kamion je, kako javlja BBC, u Veliku Britaniju ušao u subotu preko luke Holyhead. 

Zašto kamion nije išao preko La Manchea iz Calaisa, nego zaobilazno preko Irske?

A spekulirajući o ruti kojom je kamion mogao doputovati, glavni direktor britanskog Saveza za vučnu službu Richard Burnett izjavio je da je mogao doputovati trajektom iz Cherbourga u sjevernoj Francuskoj u Rosslare u Irskoj prije nego što je produljio u Dublin kako bi se ukrcao na kamion za Wales.

Naime, Cherbourg-Octeville je 287 kilometra zapadno od Calaisa, glavne luke za prijevoz robe u Veliku Britaniju iz Francuske, i to zračnom linijom. Ta je udaljenost kopnenim putem još i veća - 461 kilometar.

Ruta kojom je prošao kamion stoga je mogla trajati od tri do pet dana, dodao je Burnett. 

Zaobilazni put dulji za cijeli jedan dan...

Ustvari, ovom "neortodoksnom rutom" put se produljuje za jedan cijeli dan, tvrdi Seamus Leheny, čelni čovjek sjevernoirske Udruge za prijevoz tereta.

"Ako je kamion došao iz Bugarske, onda je ulazak u Britaniju preko Holyheada neortodoksna ruta. To je dulji put okolo kojim se izgubi cijeli jedan dan u putovanju. Međutim, ljudi kažu da su u Doveru i Calaisu sigurnosne provjere pojačane pa je možda ovo bio lakši put - iz Cherbourga ili Roscoffa, preko Rosslarea, pa cestom do Dublina", rekao je Leheny.

Zaista je nelogično da kamion ide ovakvom okolnom rutom na putu iz Bugarske za Veliku Britaniju, osim ako mu cilj nije bio što brže i jeftinije stići na odredište, već nešto drugo. A taj drugi razlog mogle bi biti upravo sigurnosne provjere. 

...ali uz manje granične provjere

"Vrlo je nevjerojatno" da je vozilo imalo fizičku provjeru ako je došlo iz Europe, objasnio je Burnett: "Zbog migrantskog pitanja u Doveru i Calaisu ondje imate daleko više provjera. Imate monitore za otkucaje srca, imate pse, imate CO2. Te provjere se provode dok vi prolazite. Cherbourg, jer se radi o luci s niskim prometom, vjerojatno nema jednake sigurnosne mjere kakve imaju u Coquellesu (terminal Eurotunela) ili  u Calaisu. Ako je ovdje netko pokušao prokrijumčariti značajan broj ljudi, onda je možda Cherbourg bolji izbor jer je lakše proći kroz njega."

Engleska Udruga za prijevoz tereta (FTA) poručila je kako "ne može nagađati o ruti kojom se vozač dovezao u Essex". Ipak, glasnogovornik je dodao: "Migranti koriste sve sjevernoeuropske luke, ne samo Calais. 

FTA je pozvao britansku vladu da bude u bliskom kontaktu s drugim europskim zemljama kako bi osigurali da sigurnosni sustav funkcionira te da sigurnost i vozača i migranata mora biti zaštićena.

"Naše su misli s obiteljima onih koji su tako tragično izgubili živote", dodali su.

>> Jesu li deseci mrtvih u kamionu u Engleskoj migranti? Ne bi bio prvi put

Ovo ne bi bio prvi put da je došlo do pogibije migranata koji su pokušali ilegalno ući u Veliku Britaniju. 

Sličan slučaj već se dogodio u luci Dover, gdje su u lipnju 2000. godine u kamionu otkrivena tijela 58 imigranata iz Kine. Samo dvojica od 60 migranata koje je krijumčar prevozio preživjela su. Tada je nizozemski vozač uhićen i završio je u zatvoru pod optužbama za višestruko ubojstvo, javlja Reuters.

Pročitajte više